MikaelR Skrevet September 27, 2013 Forfatter Share Skrevet September 27, 2013 Har funne noe skada på toppen.. små hakk.. trur ikke dette er noe farlig skade.. må være en tennplugg som å gått i stykka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Oktober 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2013 Da va e30 sesongen over før denne gangen saltbilan går før full maskin hær i byen.. å da får e30 kjøreforbud første bud før vinter mekkinga er noe karosseri arbeid bak på bilen.. rust å litt endringa på bilen Vis dokk ser.. så har jeg fjærnet tau kroken.. syns disse er stor å stygg på e30.. ligna på noe fra en anleggmaskin.. så bort med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yxrkt Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Svinghjul vekt: 8.5kg (skal ikke denne være lettere på e30?) 15.5kg med trykkplate å cluths Dobbelmasse-svinghjulene veier over 12kg (m40/m42/m50) og m10 svinghjulet veier nesten 9.5kg så m20 har det letteste bortsett fra s14 på (7.8 / 5.23kg). På koed ser det ut som noen m20'er er med 6.3kg. Så det er vel kanskje noen som er heldige. Du skal ikke kvitte deg med ett m20-svinghjul? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet November 3, 2013 Forfatter Share Skrevet November 3, 2013 Dobbelmasse-svinghjulene veier over 12kg (m40/m42/m50) og m10 svinghjulet veier nesten 9.5kg så m20 har det letteste bortsett fra s14 på (7.8 / 5.23kg). På koed ser det ut som noen m20'er er med 6.3kg. Så det er vel kanskje noen som er heldige. Du skal ikke kvitte deg med ett m20-svinghjul? Mener jeg har lest at m20 i e34 har tyngre svinghjul enn e30.. å at e30 sitt ska være på rundt 6-7kg Jeg fant nettopp en m20 på jobb.. kan se om svinghjulet på den er brukanes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yxrkt Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Trenger tannhjulet i starteren også. Eventuelt hele starteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet November 4, 2013 Forfatter Share Skrevet November 4, 2013 Fikk tilsend et bilde fra han Eirik Aaddde fra Sommertreff ACR i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet November 24, 2013 Forfatter Share Skrevet November 24, 2013 Mer rust det hær hjørnet har rusta på grunn av dårlig arbeid tidligere i livet til e30.. trur venstre forskjerm å bakplata har vært bytta ut tidligere.. i dette hjørnet ser det ut som dem har tinnet samme skøtene.. ikke sveisa vell vell måtte bare kapp ut det råtne stålet å legg inn nytt.. ble en del klatt sveising på grunn av alle vinklan på stålet.. sku helst å bytte ut hele karroseri plata.. men da måtte høyre skjerm å bakplata blitt bytte før å få dette 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Er vel slagloddet der originalt ikke tinnet.. Er ihvertfall det på mye andre BMW modeller, husker ikke med e30. Her har du eksempel på slaglodding: http://youtu.be/xXVgFpHYwFs?t=4m50s Leste gjennom tråden nå, bra arbeid. Stå på ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet November 25, 2013 Forfatter Share Skrevet November 25, 2013 Er vel slagloddet der originalt ikke tinnet.. Er ihvertfall det på mye andre BMW modeller, husker ikke med e30. Her har du eksempel på slaglodding: http://youtu.be/xXVgFpHYwFs?t=4m50s Leste gjennom tråden nå, bra arbeid. Stå på ! Var det der jeg tenkt på.. trudde det var samme greia .. tinn å slaglodding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Desember 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2013 Da var bakstilling steam vasket på 70grader.. å foringan på vei ut. Jeg har sett at folk bruk å brenn disse ut.. men fant ut at det mått være enklere å presset dem ut.. di minste foringan på bærearman (4st) var enkel å press ut.. satt ikke noe godt fast.. å hadde ikke noe stål låste hylse [-o< men di store utpå traversen hadde en krafting stålhylse.. så di borret jeg fort i stykket.. slik at jeg fikk ut sentre av foringa.. så saget jeg over hylsa.. bøyde den innover slik av den kollapset innover.. da var den enkel å bank ut med hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2014 Camber/toa justering 1000kr fra pure-pf.com Trur det vil merkes på handlingen på bilen! e30 er litt utstabil oppi 140-160km/h.. akkurat som reva begynt å spor.. vinglet litt fra side til side Jeg brukte disse veiledningene til monteringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Endelig update her! Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2014 Det går sakte framover.. har hær siste modifisering.. stor foringa på diff va litt dårlig laget den har flexsa så mye at stålskivan hadde blir bøyd utover.. å dette er jo ganske enkelt å forbedre.. borret 4.st 5mm hull gjennom stålskivan og foringa.. satt i gjennomgangsbolt.. å presset foringen sammen... har ikke prøve monter dette på bilen ennu.. men trur boltene går klar av innfestninga i karosseriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Januar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2014 Fikk begynt på monter samme bakstillinga i dag skulle egentlig monter den på bilen.. men fant noe deler som trengt litt oppussing først.. har bytta alle foringan til powerflex.. disse var overaskende enkel å monter.. nesten for enkel.. greide å bank dem inn med en gummihammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 Bytter ut alle bolter og mutre.. disse er til diff.. samlet kom di på 170kr.. gull verd spør du meg.. spara mye bannskap med å kast di gamle rustne boltan Disse er av 12.9 stålkvalitet [-o< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå