Gå til innhold

MikaelR sin e30.. Film fra ACR

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kunne spart deg en god del hvis du hadde byttet vannpumpe og termostaten selv. Er jo utrolig enkelt :P

Joa, egentlig :roll: men det va det å finn ut at det va den som va feil som gjor at jeg satte den inn på verksted. før først trudde jo dem at det bare av en føler, siden motoren gikk i nødmodus, men det va det ikke :( så tok dem under feilsøking nr2 å demonterte vannpumpa, å lot jeg dem likså greit gjør resten av jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine biler du har! Liker at du forklarer så godt som du gjør :)

Den shortsiften du bruker, er den hard å få i gir? Eller er den lett?

Min girspak er også veldig løs når den står i gir, men nå så jeg hvorfor. Takk for den! :)

Bestilte faktisk også girmansjett på ebay fra samme person som deg:p

Jeg bytta også nærlykt, den er lett å få ut uten å ta ut hele lykta om du bruker nebbtang. Du kniper tanga fast på klipset og bøyer utover :) Da kommer den lett :)

Litt senk på e30 nå så blir det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. den er litt hard å gear med akkurat når man begynn å kjør.. men etter som gearkassa har fått kjørt seg litt så er det like lett som orginalt :wink: å den løsthets følelsen som er når den står i gear har jeg fremdeles etter bytte til shortsiften å nylon foring.. trur det ligg lengre inn i overføringa.. kansje helt inni kassa.. men syns ikke det er irriteranes mye slakkhet :)

Nytt understel er på vei :wink: men blir ikke monter før våren kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, nei likegreit det :) Skal bestille powerflex til hele bakstillinga mi imorra når jeg får lønn, 1800kr til hele bakstillinga på Koed :)

Ska gjør det samme etterhvert, men du sku ha monter Camber/toe justeringskit samtidi :wink: så før du retta på hjulvinkel, vis du har tenkt å senk bilen mye

http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... d58b453651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørhengsel bytte på E30!

Koed deler nr:

41511922737

Å kosta 169kr (pr dør) + frakt

Hadde meget utslitte dørhengla på førerdøra! Hær er døra åpnet litt opp, og da detter døra 0.5cm-1cm ned [-X

13wdonoy0oyjgvsimkw6.jpg

Her er rep setter fra koed, men det er 2 sett pr dør :wink: eller en sett pr hengsel kan man også si

b052bjmsy2u7bg8auwwr.jpg

Skru døra av bilen! Dette burde man være 2 om, ene må hold døra, mens den andre skru løs :wink: (husk å ta vare på avstands sjimsab på dør henglan, å hold kontroll på hvor mange det sto på hver)

cpaj29z45dksjvmzon3r.jpg

El kontakten kan kobles ut, noe som er meget praktisk :) så før all del ikke klipp over ledningan [-X

vjqgdsbjvjvt10xqdz0p.jpg

Sånn ser vridnings pungtet på hengsel, den som va ut utslitt, å gjor at døra va løs.

h5wfy0yvvti03ca3lv48.jpg

Vis man ska gjør denne jobben 100%, så syns jeg at disse burde byttes. På denne ser man at huller er blitt ovalt å utslitt

yfh27jbo362awe2qx2c3.jpg

Døra etter hengsel bytte 8) den går mye letter opp å igjen

aw1pb7z7sy5k8a55blui.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kom på en liten ide i garasjen igår så jeg bare mått test, etter å ha sett ett bilda av lykte parti bake på e e21, så syns jeg den va litt finere enn en prefacelift e30 sin :D så altså så prøver jeg ikke å få en preface til å se ut som en facelift :wink: før facelife har før store bakløkta til å kunne få sånn utsene.. heller det tynne utsene til e21

Lånte ett bilde va en kjent svensk e30 :mrgreen:

neicr665w7o3e7e69cxy.jpg

Vil prøv å va samme tynne lykte parti som på en e21

3fy0w9e8ndf5i7vrgqg2.jpg

Tok fort å fiksa ett til bilde ikveld :mrgreen: lånte ett bilde av bil til han Frode, å håpa det går bra før hannes del :) va finere bakløkta å skiltplate på den enn den svarte. På bilde er du en orginal preface å en "fiksa" en.. tok å heva skilte litt.. å fyll igjen førjupninga under skiltet

mpob3yw9ey7rg05ed3a1.png

Dette ha kansje vært noe å prøvd ut :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opppussing av kanalan å hjulhus på e30!

Begynt før noen uka sida å puss opp kanalan å hjulhusan :)

Nedpussing å syregrunning av di plassan som måtte takes ekstra godt :) puss ned gammel tektyl til rødlakken kom fram, å brukte litt tid på å få vekk struktur i den gamle tektylen

qpuumcjg8yi7m33y3rnc.jpg

La i karoseri "kitt"/fyllingmasse der skøytan på kanalen sku være tett

ac8sbtwp7ed7xp87vumm.jpg'

Demontering, tok kun av dempern bak. Begynte å vask å skrubb med alt av vaskemiddel jeg fant i garasjen :mrgreen: Å fant ut at witsprit fungert egentli best

62s2o3om5dyok5nw8vpy.jpg

Etter "lakkering" :D håpa det hold seg sånn ei stund

2smu2xt3981whvd1fyqo.jpg

v6fl1bckgl7wva0hgdo1.jpg

Hjulhusan framme kommer etterhvert :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tulltak en kveld.. å begynte på et lite prøveprosjekt :mrgreen:

Har spekkulert ei stund på om svarte fangera kunne ha vært fint på e30, å siden orginalfangeran på bilen ska byttes ut.. så fant jeg ut at jeg sku prøv det på dem :) hadde egentli tenk at dette sku være en "fort gjort jobb".. men etter demontering begynte ting å vis seg [-X fangeran har fått sin del juling opp gjennom åran, å nesten alt måtte rettes ut å tilpasses :roll: men jeg er engentli gla før at jeg begynte med dette.. før nu vet jeg hva jeg trenger til ny fangeran :D

Bakfangern

Så egentli grei ut når jeg demonterte fangern bak

ush0iau4uis292fnrvi7.jpg

Men etter litt undersøking,, fant jeg ut at bilen har vært påkjørt bakfra

cggco3g37wwrxiispbra.jpg

Festet va presset inn 2cm, å hele fangern måtte 3cm mot venstre! så ble oppvarming med vanlig varmluftspistol, å oppretting

03gfsonntomprm2241m3.jpg

Boltan som hold fangen samme, hete vognbolta! å er noe ekte mannsk....t :evil: di roterte der dem sku hold seg fest.. så måtte kapp dem i småbita før å få dem ut

ij0mtnvc7h72oxwwxa70.jpg

Retta å opplakkerte støtfangerfesta, å nye vognbolta fra jula (satt mye bedre fast enn orginal boltan)

352ffiac1u4k2zr5pkeo.jpg

Kutta inn ett spor på di nye boltan, så dem kan lettere demonters i framtida (bruk flatskrujern før å hold imot :wink: )

xhgh8zlv6knh6mn2jbqc.jpg

Pussa ned til stålet, å tilpassa fangern på nytt 8)

eya1ez1977js87r3aayi.jpg

Grunnet å lakkert, å påbegynt montering

hi6y1z8kgvi49u88we6g.jpg

Alle festan til gummi lista måtte tilpassa før at lista sku ligg fint inntil fangern

fxq61xtpx0pjswb5rkap.jpg

Nederste feste på fanger ble byttet ut med en gjennomgangsbolt på grunn av at det orginale, va dårlig laga :mrgreen: gjengan på den orginale ligg åpent før vann å salt.. å ruster så mye at man som regel ikke får av muttern.. så jeg byttet den ut med bolt å hettemutter som dekker over gjengene :)

daoe6s68a5646j5kr10l.jpg

Ferdig montert 8) ble litt ustikker på jeg syns om det :roll: litt før mye svart på bilen kansje? unsett.. så vis noen lurer så er riktig montering rekkefølge -> skur sammen fangeren, tillpass på bilen, på med lista å tving festan på plass fra baksiden av fangern, monter fanger på bil :wink: jeg gjor dette feil første gang :mrgreen:

zpxbqtpfxc2skdh13lht.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...