Thewiz Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Du kunne spart deg en god del hvis du hadde byttet vannpumpe og termostaten selv. Er jo utrolig enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2012 Du kunne spart deg en god del hvis du hadde byttet vannpumpe og termostaten selv. Er jo utrolig enkelt Joa, egentlig men det va det å finn ut at det va den som va feil som gjor at jeg satte den inn på verksted. før først trudde jo dem at det bare av en føler, siden motoren gikk i nødmodus, men det va det ikke så tok dem under feilsøking nr2 å demonterte vannpumpa, å lot jeg dem likså greit gjør resten av jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Februar 8, 2012 Share Skrevet Februar 8, 2012 Fine biler du har! Liker at du forklarer så godt som du gjør Den shortsiften du bruker, er den hard å få i gir? Eller er den lett? Min girspak er også veldig løs når den står i gir, men nå så jeg hvorfor. Takk for den! Bestilte faktisk også girmansjett på ebay fra samme person som deg:p Jeg bytta også nærlykt, den er lett å få ut uten å ta ut hele lykta om du bruker nebbtang. Du kniper tanga fast på klipset og bøyer utover Da kommer den lett Litt senk på e30 nå så blir det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2012 Takk.. den er litt hard å gear med akkurat når man begynn å kjør.. men etter som gearkassa har fått kjørt seg litt så er det like lett som orginalt å den løsthets følelsen som er når den står i gear har jeg fremdeles etter bytte til shortsiften å nylon foring.. trur det ligg lengre inn i overføringa.. kansje helt inni kassa.. men syns ikke det er irriteranes mye slakkhet Nytt understel er på vei men blir ikke monter før våren kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Februar 8, 2012 Share Skrevet Februar 8, 2012 Åja, nei likegreit det Skal bestille powerflex til hele bakstillinga mi imorra når jeg får lønn, 1800kr til hele bakstillinga på Koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 Åja, nei likegreit det Skal bestille powerflex til hele bakstillinga mi imorra når jeg får lønn, 1800kr til hele bakstillinga på Koed Ska gjør det samme etterhvert, men du sku ha monter Camber/toe justeringskit samtidi så før du retta på hjulvinkel, vis du har tenkt å senk bilen mye http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... d58b453651 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 Cadence forsterker reparering Har nu monter forsterker i Touring, å den funger 100% ikke noe ulyda http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=215653 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 Dørhengsel bytte på E30! Koed deler nr: 41511922737 Å kosta 169kr (pr dør) + frakt Hadde meget utslitte dørhengla på førerdøra! Hær er døra åpnet litt opp, og da detter døra 0.5cm-1cm ned Her er rep setter fra koed, men det er 2 sett pr dør eller en sett pr hengsel kan man også si Skru døra av bilen! Dette burde man være 2 om, ene må hold døra, mens den andre skru løs (husk å ta vare på avstands sjimsab på dør henglan, å hold kontroll på hvor mange det sto på hver) El kontakten kan kobles ut, noe som er meget praktisk så før all del ikke klipp over ledningan Sånn ser vridnings pungtet på hengsel, den som va ut utslitt, å gjor at døra va løs. Vis man ska gjør denne jobben 100%, så syns jeg at disse burde byttes. På denne ser man at huller er blitt ovalt å utslitt Døra etter hengsel bytte den går mye letter opp å igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Er bare senka 4cm bak, så bestilte uten noe form for justering. Men vet godt hva du mener, camber'n bak på senka e30 er jo helt jævlig. Er jo bare 10% av dekket som blir slitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Februar 24, 2012 Share Skrevet Februar 24, 2012 Noe liv her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2012 Noe liv her? Ja, venta på mer dela å gjør litt små arbeid på e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 Tok ett bilda av touring i "vinterdressen" sin, tok før noen uker sida å bytta fra M front til orginal Litt dårlig bilde, men det nu greit, så slepp dokk å se kor mye dritt å salt som er på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2012 Kom på en liten ide i garasjen igår så jeg bare mått test, etter å ha sett ett bilda av lykte parti bake på e e21, så syns jeg den va litt finere enn en prefacelift e30 sin så altså så prøver jeg ikke å få en preface til å se ut som en facelift før facelife har før store bakløkta til å kunne få sånn utsene.. heller det tynne utsene til e21 Lånte ett bilde va en kjent svensk e30 Vil prøv å va samme tynne lykte parti som på en e21 Tok fort å fiksa ett til bilde ikveld lånte ett bilde av bil til han Frode, å håpa det går bra før hannes del va finere bakløkta å skiltplate på den enn den svarte. På bilde er du en orginal preface å en "fiksa" en.. tok å heva skilte litt.. å fyll igjen førjupninga under skiltet Dette ha kansje vært noe å prøvd ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2012 Opppussing av kanalan å hjulhus på e30! Begynt før noen uka sida å puss opp kanalan å hjulhusan Nedpussing å syregrunning av di plassan som måtte takes ekstra godt puss ned gammel tektyl til rødlakken kom fram, å brukte litt tid på å få vekk struktur i den gamle tektylen La i karoseri "kitt"/fyllingmasse der skøytan på kanalen sku være tett ' Demontering, tok kun av dempern bak. Begynte å vask å skrubb med alt av vaskemiddel jeg fant i garasjen Å fant ut at witsprit fungert egentli best Etter "lakkering" håpa det hold seg sånn ei stund Hjulhusan framme kommer etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2012 Fikk tulltak en kveld.. å begynte på et lite prøveprosjekt Har spekkulert ei stund på om svarte fangera kunne ha vært fint på e30, å siden orginalfangeran på bilen ska byttes ut.. så fant jeg ut at jeg sku prøv det på dem hadde egentli tenk at dette sku være en "fort gjort jobb".. men etter demontering begynte ting å vis seg fangeran har fått sin del juling opp gjennom åran, å nesten alt måtte rettes ut å tilpasses men jeg er engentli gla før at jeg begynte med dette.. før nu vet jeg hva jeg trenger til ny fangeran Bakfangern Så egentli grei ut når jeg demonterte fangern bak Men etter litt undersøking,, fant jeg ut at bilen har vært påkjørt bakfra Festet va presset inn 2cm, å hele fangern måtte 3cm mot venstre! så ble oppvarming med vanlig varmluftspistol, å oppretting Boltan som hold fangen samme, hete vognbolta! å er noe ekte mannsk....t di roterte der dem sku hold seg fest.. så måtte kapp dem i småbita før å få dem ut Retta å opplakkerte støtfangerfesta, å nye vognbolta fra jula (satt mye bedre fast enn orginal boltan) Kutta inn ett spor på di nye boltan, så dem kan lettere demonters i framtida (bruk flatskrujern før å hold imot ) Pussa ned til stålet, å tilpassa fangern på nytt Grunnet å lakkert, å påbegynt montering Alle festan til gummi lista måtte tilpassa før at lista sku ligg fint inntil fangern Nederste feste på fanger ble byttet ut med en gjennomgangsbolt på grunn av at det orginale, va dårlig laga gjengan på den orginale ligg åpent før vann å salt.. å ruster så mye at man som regel ikke får av muttern.. så jeg byttet den ut med bolt å hettemutter som dekker over gjengene Ferdig montert ble litt ustikker på jeg syns om det litt før mye svart på bilen kansje? unsett.. så vis noen lurer så er riktig montering rekkefølge -> skur sammen fangeren, tillpass på bilen, på med lista å tving festan på plass fra baksiden av fangern, monter fanger på bil jeg gjor dette feil første gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå