Morstan Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Som topic sier, har en del spørsmål ang. M3. Hva slags olje anbefaler dere til motor, gir og diff på denne? Finnes det noen billige og greie alarmer man kan lett montere selv?(link) Og fungerer gps trackere som man kjøper på ebay i norge?(link) Og til slutt, hvor viktig er det med skimsing av ventiler på disse og hvor ofte skal det gjøres? Tusen takk på forhånd folkens, jeg spør heller her enn å lete meg bort på google:-P
leandro Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 hei! den skal du bruke castrol 10w60 bmw m olje på!! til diffen castrol diff 140 olje for diffbrems.Syntrax Limited Slip 75W-140 er det nye navnet på den. når det gjelder girkassen må du se på skiltet på kassen hvilken olje som anbefales.de fleset skal ha atf olje dextron3...men ikke alle...det står på en gul eller grønn lapp på kassen. skimsing av ventilene gjøres ikke så ofte.men kontroll av klaringen er viktig.dersom de er skimset...mener den har hydrauliske løftere...har den det er det selvjusterende. alarm osv vet jeg ikke...synes alle ettermonterte alarmer er noe dritt...
Morstan Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Skrevet Mai 24, 2011 Tusen takk for svar, da har jeg iallefall fått vite litt
Morstan Skrevet Mai 24, 2011 Forfatter Skrevet Mai 24, 2011 På motor ja? men hvorfor er ingen enige:-P hadde alle svart likt hadde jeg ikke trengt å lure så fælt:-P Jeg har hørt at castrol olje blir anbefalt, derfor jeg spør, for å få litt klarhet i ting:-)
Endre Hånde Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Castrol har avtale med BMW, derfor er deres TWS anbefalt. Men et annet merke som oppfyller samme kravene fungerer selvsagt helt fint. (Jeg kjører TWS 10-60)
SSM Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 På motor ja? men hvorfor er ingen enige:-P hadde alle svart likt hadde jeg ikke trengt å lure så fælt:-P Jeg har hørt at castrol olje blir anbefalt, derfor jeg spør, for å få litt klarhet i ting:-) På motor ja. De som ikke er enige med å bruke Agip Racing 10w/60 har rett og slett ikke prøvd den. Jeg hadde Castrol i fjor, og nå med Agip så går motoren mye roligere. Pluss at den koster nesten halvparten for 4l!
hao Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Castrol har avtale med BMW, derfor er deres TWS anbefalt. Men et annet merke som oppfyller samme kravene fungerer selvsagt helt fint. (Jeg kjører TWS 10-60)
Morstan Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Skrevet Mai 27, 2011 Tusen takk for svar gutter:-) skal bytte all olje og filter på bilen min nå etter jeg kjøpte den forje helg, noe mer man skal passe på med disse motorene for å holde de vedlike? Takk for svar
Øyvind L. Skrevet Mai 28, 2011 Skrevet Mai 28, 2011 Agip Racing 10w/60, ikke noe annet! +1. TWS suger.
Øyvind L. Skrevet Mai 28, 2011 Skrevet Mai 28, 2011 Bytt vanosfilteret samtidig. Trenger ikke bytte det. Holder å ta det ut og rengjøre det skikkelig.
Øyvind L. Skrevet Mai 28, 2011 Skrevet Mai 28, 2011 Castrol har avtale med BMW, derfor er deres TWS anbefalt. Men et annet merke som oppfyller samme kravene fungerer selvsagt helt fint. (Jeg kjører TWS 10-60) Selvfølgelig anbefaler BMW den, de får jo penger for å anbefale den, men ikke sikkert den er noe bedre enn andre av den grunn..
Endre Hånde Skrevet Mai 28, 2011 Skrevet Mai 28, 2011 Bytt vanosfilteret samtidig. Trenger ikke bytte det. Holder å ta det ut og rengjøre det skikkelig. Joda, men siden det koster slikt og ingenting så er det jo likegreit å bytte det..
Øyvind L. Skrevet Mai 28, 2011 Skrevet Mai 28, 2011 Bytt vanosfilteret samtidig. Trenger ikke bytte det. Holder å ta det ut og rengjøre det skikkelig. Joda, men siden det koster slikt og ingenting så er det jo likegreit å bytte det.. Det er sant. Koster under 100 lappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå