Evenol Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 Hei, Ble målt til 0,79 i co utslipp, må ligge under 0,50. Bilen har katalysator. Var ikke klar over at de skulle ta co måling på typegodkjenning så fikk ikke kjørt den så hardt på forhånd. Har ny time 9 juni og vil helst da at bilen skal gå gjennom uten at jeg må bytte katalysator. Vurderer å fylle 60/40 med E85, samt kjøre den skikkelig hardt før de skal måle. Tror dere at jeg kommer under 0,50 i utslipp? Søkte litt og noen anbefaler en flaske med kondensfjerner i tillegg... Er det noen andre tips?
oleo Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 60/40 er ikke å anbefale på en motor som ikke er konvertert. Du bør ikke over 40% blandingsforhold med Etanol.
hao Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 Ta en diagnose for se om du finner feil der. Vil være lønnsomt for deg å finne feilen og få ordnet den. Lmm,lamda,katalysator.?
Evenol Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Skrevet Mai 26, 2011 Ta en diagnose for se om du finner feil der.Vil være lønnsomt for deg å finne feilen og få ordnet den. Lmm,lamda,katalysator.? Ja, men har ikke tilgang på carsoft. Bilen står uten skilt så får liksom ikke kjørt til BMW for å ta diagnose heller. Derfor er jeg ute etter tips slik at jeg kommer igjennom etterkontrollen, så kan jeg heller ta diagnose senere...
baremats91 Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 tror bilen er daukjørt jeg få kjørt den skikkelig, katalysatoren begynner sikkert å bli tett
hao Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 Tror det går greit jeg hvis du gjør som du tenkte. Bland med E85 kjør den varm først. Selv ville jeg tatt ut luftfilteret for å være sikker(eller skiftet det hvis det er gammelt)
Evenol Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Skrevet Mai 26, 2011 Tror det går greit jeg hvis du gjør som du tenkte.Bland med E85 kjør den varm først. Selv ville jeg tatt ut luftfilteret for å være sikker(eller skiftet det hvis det er gammelt) Får nytt luftfilter imorra. Har kjøpt inn litt E85, så vi får bare krysse fingra. Den har stått lenge i ro, så skal ta ut prøveskilt noen dager før for å få lufta den skikkelig. Takk for svar ihvertfall!
ZhilleN Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 Det kan hende at det er katen din ja, hvis den har stått lenge, eller så tipper jeg litt over på lambdasonen din.
ehrnst Skrevet Mai 26, 2011 Skrevet Mai 26, 2011 Fikk feil på eu selv en gang. Da var ikke bilen gjennomvarm. Kjørte seinere til et annet verksted hvor bilen ble litt varmere samt at de bare tørrgasset en del før måling. Alt i skjønneste orden. Da var det større forskjell en. Du nevner her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå