Gå til innhold

Dension Gateway 500 + bta1500 i e61

Anbefalte innlegg

Jeg har montert Dension Gateway 500 + BTA1500 (bluetooth) i min e61, 2006 mod med navipro. Nesten alt fungerer utmerket, men sliter litt med denne bluetooth saken. Mobilen kobler seg opp mot BTA1500 og jeg kan lytte til musikk fra telefonen. Jeg kan også snakke og lytte til samtaler via høytalerene i bilen.

Problemet er at jeg ikke kan styre mobilen via I-driven, ringe opp, ta imot samtaler eller se noen info på skjermen.

Noen som har erfaringer rundt dette? Må bilen programmeres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det heller er at telefonen du har ikke er 100% kompatibel, har du prøvd en annen telefon?

En jeg kjenner har den nye X3en, hans HTC virka dårlig med iDrive. Mens iPhone virka bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Heia,

Samme utfordring her, "No phone installed" i iDrive, men jeg kan ringe/motta samtaler via GW500 og BTA1500. Bavaria i Stavanger skal ha 4-5000 for å skru på bluetooth funksjonaliteten...synes dette er veldig drøyt nå det ikke er hverken hw eller sw involvert..

Fant du ut hva du måtte gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Etter å ikke ha tenkt mere på dette problemet, var jeg tilfeldig innom Levanger Elektroservice for å høre om de hadde utstyr for å kode inn nytt batteri. Det hadde de og jeg spurte om de hadde mulighet for å aktivere blåtannfunksjonen i samme slengen. Takk til Levanger Elektroservice for at jeg i dag fikk skikkelig handsfree i bilen med telefonbok og full pakke på i-drive skjermen! (ting tar tid :-P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...