Gå til innhold

Nytt bilkjøp, E30 320I

Share

Anbefalte innlegg

Har da akkurat byttet vekk min kjære 96Mod 318tds i et nok så bra utgangspunkt av en E30, tenkte det ville være morsomt for andre å se hvilke E30 som faktisk eksisterer her i Norge.

Litt info:

Bilen ble født i 1986 og fikk navnet 320i

Nokså lite utstyr men av alle ting er det faktisk største OBC i den ( med spak ), og er vell eneste det og takluke ( sveiv ) som er noe å skryte av.

Ellers er det 5trinns manuell, og et interiør som ikke ligner grisen ( send pm om du har et greit et liggende ) bilen har vært omlakkert for noen år siden og dette er gjort så som så. Rust er det ikke mye av, ene hjulbuen har fått det litt men dette skal jeg selfølgelig gjøre noe med :-)

Når det kommer til motor så er jeg SVÆRT imponert, dette er den 12V jeg har hørt som går stillest av de jeg har vært borti, av egen erfaring etter 2 tidligere E30`r med 2.5 & 2.3 så tikket og bråkte de veldig mye mer, finnes ikke anntydning til tikking og det syns jeg er imponerende for å ha gått 260 000km. For tiden er det kun en bagatell med motor, og det er "veiv-giveren" ( bestilt ) når jeg har fått byttet denne går turen rett mot EU.kontroll.

Har ikke lagt noe særlige planer for bilen annet enn sorte DE-lykter, restaurering av felgene som står på med grommere kant ( BBS RM ) og muligens facelift front men synn å ødlegge den gamle sjarmen. Mangler også lista på frontfanger...

Kom gjerne med forslag om hva dere syns jeg burde gjøre.

Legger ved noen bilder, skal prøve å få tatt flere siden :-)

2qk4tgtt9rf1vmw2zts9.jpg

dpgwydmtofee6wudbhj0.jpg

8io7nwew4p0wsgj1li5m.jpg

bhzl4n33862thqvtst25.jpg

qnwni5gvgzy8upbuu70z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mye komentarer å få på denne tråden :P turen i morgen går til GS i Bud for å "Pulsgiver", Sorte DE lykter og sikkert noe annet smådill, har også fått tak i grå Mtec skinnstoler foran, blir en god del bedre enn de som sto i før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig pulsgiver og DE-Lyktene montert på bilen :D

Har også fått montert på ski stativ, satt på noen andre felger og trøkt den litt nærmere bakken ;)

Det viser seg også at registeret er en tann feil, så dette må det gjøres noe med snarest mulig. Legger ved noen nye bilder :)

95ztc07h67p0qzlivc6s.jpg

z1aryrwx44v27gaz0pnx.jpg

gii81l1p0z8gotcfbo61.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...