Gå til innhold

Sørlies e28 banebil! * over og ut, SOLGT... *


joachim sørlie
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skulle gjerne hatt litt mer updates og slikt, men når man kun er 17 år og ikke har fast jobb, går på skole og er ikke hjemme før en time før det er mørkt er det ikke så mye man får gjort, men skal ta med bilen ned på verkstedet en dag i nærmeste fremtid, så satser på at jeg får gjort en god del da! planen for morgen dagen er og få sammen komplett bakaksling og sette den på ned på alle 4 hjula, og montere bremser så det går an og frakte den.. har høstferie nå, men jobber hver dag, for pappa. så håper på og få kjøpt inn coilovers etter ferien engang.. så må jeg prøve og høre på litt priser angående lakk litt rundt om.. huff, det her koster mye merker jeg.. men men, får igjen for det en dag håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joachim....

Ikke la deg stresse. Du skal være stolt av det du har fått gjort til nå. De fleste 17-åringer har ikke engang en egen bil de skrur på. Å hvem i svarte klarer å kjøpe alt som er gøy på en uke og to? Alt som er gøy (og så altfor mye annet) koster penger, og som den skolegutten som du er - synes jeg at du er godt i gang. Ikke la deg blinde av alle de som handler alle de feteste tinga, sett deg heller andre mål. I den situasjon (og alder) som du er, bruk heller tida på å lære deg om bil i seg selv. Bruke noe du har "nok" av: tid... Sørg for at alt du demonterer kommer helt på igjen, uskadd og oppshinet. Sett deg mål som feks å få kaross og understell i ship shape, istedenfor å la deg lure til å begynne på turbomontasje og andre trimmingsdeler. Dette koster blod, det er kun ytterst få som klarer å få en "fet" motor utav et spareturbobudsjett. Det blir somregel dyrere, mye dyrere, enn en hadde sett for seg....

Men gjør som du føler for selv, jeg synes det er gøy å følge tråden din uansett. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for et bra svar ;) veldig enig i alt du sier, prøver og kjøre midt eget løp, derfor det har stått ganske så stille i 2 mnd nå, for jeg har rett og slett ikke hatt tid etter skolen starta. men jeg et helt ferdig understell liggende i biter på verkstedet som er nylakka opp, har alle boltene i forskjellige esker, har også fått begynt i det små og skjære bort rusten, så første pri nå er og få sveise inn mye forsterkninger og tatt bort rusten som er, når jeg har blitt ferdig med det, så blir det og prøve og få tak i lakk et sted, bensin system.. så blir det og begynne og rette øynene mot motoren og det styret der.. har fått lånt meg en motorbukk jeg tenkte jeg skulle sette motoren i og tusle litt med den på kvelden hvis jeg får tid, så får jeg hvertfall gjort den klar til og settes nedi når den tid kommer.. det er mye som hele tiden må tenkes på og ha det man trenger, tenke ut hvordan alt skal bli med motor, kjøling, bensinsystemet, men jeg tror jeg har en sånn nogelunde plan på det meste.. håper hvertfall det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva alle andre gjør her inne bryr meg egentlig ikke så mye, det jeg konsentrer meg mest på er og få tatt til meg all lærdom jeg får, lærer utrolig mye av det, og pedi skal ha en stor takk der, har lært utrolig mye av han! Og mer blir det, for han kan mye! Så jeg bygger når jeg vet ting funker overens, og hvordan ting skal være, så da går det i det tempoet det går, har mye annet og styre med og, har jo russebil også som krever litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...