Gå til innhold

Sørlies e28 banebil! * over og ut, SOLGT... *


joachim sørlie
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da fikk jeg en liten økt i går og, planen var og ta ned bakakslinga og montere den med ny diff og akslinger, lakke opp resten av krom listene, og kjøre ned gamle motoren på verkstdet.. det gikk ikke helt som planlagt for og si det slik..

alt gikk supert med og ta ned akslingen, og alt det der helt til jeg skulle vippe ut akslingene som går inn i diffen.. fikk ut de to første på den ene diffen, den andre fikk jeg ut en på, så gikk alt til helvette rett og slett.. fikk ikke ut den siste, satt som fy! ringte morty999 her på forumet og han sa den mest trolig var smeltet fast inni der siden diffen er sveisa.. fikk rikka den litt ut og inn, bare o,5 cm maks.. prøvde alt, stod på i 2 timer med og få den ut, satt som støpt.. tilslutt ga jeg opp og gikk inn da det ble helt svart ute.. så pappa prøvde seg og satt ute i garasjen drit lenge.. men han fikk den ut, var ikke rart den satt hardt for og si det sånn.. bildene sier sitt, så her er noen bilder fra i går :)

IPHONE031-Kopi.jpg

IPHONE030.jpg

IPHONE032-1.jpg

IPHONE033-1.jpg

deilig med litt forfriskene mat.. kiwi har jo ikke noe og spise untatt salat... møkka butikk!

IPHONE034-1.jpg

IPHONE035.jpg

her ser dere hvorfor jeg vil ha de andre stikkakslingene..

IPHONE036-1.jpg

IPHONE037-1.jpg

snill søster som kom ut med smoothie til meg også gitt :P

IPHONE038-1.jpg

og her ser dere den knekte akslingen..

IPHONE041-1.jpg

IPHONE043-2.jpg

IPHONE044-Kopi.jpg

IPHONE045-Kopi.jpg

så hvis noen har den lille typen som passer til de store stikkakslingene er det bare og rope, da jeg trenger en slik ganske sårt..

litt soveroms pynt er alltid fint :mrgreen:

IPHONE006-3.jpg

over og ut for denne gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har det skjedd litt igjen,, bare litt ;)

her om dagen så tenkte jeg, hvorfor ikke sette på et ratt og se på ratt utslaget.. og når jeg satte på hjula og rattet, så tror jeg at jeg vil ha litt mer sving en det orginale.. noen som har en bra medtode for det på e28?

iphone031-1.jpg

iphone034-2.jpg

var på broom på lørdag, da jeg kom hjem, så fikk jeg plutselig lyst til og montere sammen fronten, så da satte jeg igang.. går jo veldig fort egentlig.. ble en del bedre med engang, så plutselig ut som en bil igjen :D det ga motivasjon..

fint med e34 dempere forran, for da blir den så fin og lav ;)

iphone039-1.jpg

iphone044-2.jpg

iphone050-2.jpg

iphone057.jpg

og i dag (søndag) fikk jeg endelig fiksa bolten som holder bakakslinga, den var jo most fordi jeg brukte slegge for og få ned den gamle, fikk fortalt at det var bare og slå på den så spratt den opp, ikke pokkern om min gjorde det.. så den fikk jeg da fiksa i dag, fylte også olje på diffen og litt slikt.. fjernet også gamle håndbrekket og håndbrekk vaierene! bildene sier mer enn at jeg skravler :D

ihpone006.jpg

ihpone001.jpg

ihpone002.jpg

også må man jo selvfølgelig og rive av huden på tommelen mens man driver på..

ihpone003.jpg

ihpone005.jpg

ihpone004.jpg

og det var alt jeg rakk før jeg plutselig fant ut at jeg måtte stikke på gokart! laget fikk en god 3 plass ;) så håper på og få til noe igjen veldig snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...