Gå til innhold

Sørlies e28 banebil! * over og ut, SOLGT... *


joachim sørlie
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da er vi på`n igjen da 8)

måtte jo ned og fikle litt i dag og, stod opp rimmeeeeeelig sent, så fikk ikke gjort sånn altfor mye, men men, prøver igjen i morgen :D

men fikk kosta gulvet, hentet de siste delene som jeg hadde hjemme også :)

iphone002-8.jpg

hentet meg noen høytalere så jeg har litt musikk mens jeg driver på, går litt enklere da ;)

iphone001-6.jpg

laget meg også en liten bagg som jeg kan ha med meg rundt med bilpleieprodukter, håper jeg får kjøpt litt mer etterhvert :D bilshampoer, polerings utstyr, avfetting osv..

iphone014-4.jpg

her er forøvrig baggen..

iphone005-9.jpg

monterte også sammen håndbrekket :) justerte det sånn jeg tror jeg vil ha det, men må vell se når jeg får det i bilen :)

iphone009-7.jpg

fikk jo også hentet noe av verktøyet mitt og satt det på plass, er godt og ha det litt i system, må bare passe på og legge det på plass hver gang før jeg går hjem nå da :lol:

iphone017-10.jpg

iphone018-9.jpg

sjekket også ut hvordan det ble med clutchen, håper det fungere bra :) er M5 svinghjul, 4 puk sinterclutch og org trykkplate.. bør vell fungere det? :)

iphone026-4.jpg

har en liten våååt drøm og ligge relativt høyt på denne turtall måleren, hadde vært sykt fett og bygde en m30 som varva 9500rpm.. kanskje den går i oppfyllelse engang i fremtiden? :D

iphone016-6.jpg

iphone027-4.jpg

men, men.. har vell ikke bare ryddet og drukket urge i dag :bart:

fikk også.... tro det eller ei! satt motoren i motorbukken jeg fikk tillagd :D det var herlig!

helte ut olje også, så ikke det skal bli altfor mye søl oppe, derfor det er duk på gulvet også :)

deilig med truck når jeg skrur i "2 etasje", bare heise opp motoren.. :mrgreen:

iphone020-6.jpg

her er den i bukken og blid og fornøyd 8) men alt det ledninssurret da, er jo til og bli gal av... datasprut? :twisted:

iphone025-5.jpg

iphone022-5.jpg

ser litt småtrangt ut, men det er faktisk god plass, bilde juger nok en del :)

iphone021-4.jpg

det var alt jeg fikk tid til i dag, tok endel tid det med og feste motoren og litt sånn da det var første gang jeg gjorde dette.. men fikk det jo til :D

i morgen blir det nok og starte på motoren og se hvordan det går, går vell fort når man først kommer igang håper jeg :)

håper dere ikke syntes sånt her er altfor kjedelig da, det må jo til :) sånn er det bare, kan jo like godt dele det med dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe hokus-pokus Joachim. BMW på den tiden brukte mye samme farger på ledningene "all over", så bare sett deg litt inn i et koblingskjema og to, så er du inne i det.

Trikset er å sortere litt, og få oversikten. Det er et ordtak som sier at "man ser ikke skogen for alle trærne"... Ikke se deg blind på en haug med ledninger, gå de i dybden, og vips så er du der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått gjort litt i dag også :)

det er faktisk herlig og komme igang igjen, liker det! håper det går veien nå :)

starta dagen i dag med og plukke ned el-nettet, merket alle ledningene så jeg vet hvor de skal når det skal på igjen :) tok meg god tid, enklere når det skal på igjen da som sagt ;)

iphone009-8.jpg

iphone010-13.jpg

fikk tatt av fuelrailen osv, gjett om den satt godt a :? men fikk av alt på innsuget :)

iphone015-6.jpg

tok også av innsuget, siden jeg skal lakke opp blokka såklart!

iphone017-11.jpg

iphone018-10.jpg

men så skulle jeg av med eksosen, som ALLTID er et helvette.. det var det selvfølgelig nå også :)

jeg tror bildet taler for seg selv.. skjedde med 3 bolter... :? men fikk da eksosen av, må ta boltene i morgen da jeg ikke orka i dag, satt jo som F***..

iphone016-7.jpg

ble ganske så ribba mot slutten :) bare og pusse ned blokka og lakke den! :) håper det kan bli bra :D

iphone028-5.jpg

skrudde også av bunnpanna, mange skruer! men går fint når man har trykkluft skralle :) går jo pokkern meg så fort da! :D

iphone046-3.jpg

og som dere ser MÅTTE jeg bare montere turbo grenrøret, klarte ikke og dy meg :mrgreen: passet veldig bra syntes jeg, turboen satt greit, håper jeg :) også er det så blankt og fint :D

iphone034-5.jpg

iphone037-3.jpg

iphone032-5.jpg

iphone041-4.jpg

var egentlig alt jeg gjorde i dag, ting tar jaggu tid når man skal sette seg inn i alt og huske hvor alt skal osv :) men var ikke sånn fryktelig vannskelig! føler jeg er jævlig keen på og gjøre mer med motoren nå, men må la det være og heller kjøre med nogelunde effekt, har ikke penger til det nå :)

litt bilder av delene som skal vaskes og shines opp :) er det noen som har en ide til farge jeg kan ha på innsuget og toppdekslet? og alle slike ting :) lyst til og gjøre noe utenom det vanelige :D så pøs på med forslag! ;)

iphone047-5.jpg

masse ledninger ;)

iphone048-5.jpg

og vann slanger..

iphone050-5.jpg

over og ut 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...