joachim sørlie Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Skrevet Desember 26, 2011 ja, er veldig godt og ha det ryddig rundt seg, blir liksom litt mer koselig og holde på da, slepper og lete etter alt og tråkke i ditt og datt.. gleder meg faktisk til og komme igang igjen, er lenge siden sist nå egentlig, ikkkje bra
joachim sørlie Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 da er vi på`n igjen da måtte jo ned og fikle litt i dag og, stod opp rimmeeeeeelig sent, så fikk ikke gjort sånn altfor mye, men men, prøver igjen i morgen men fikk kosta gulvet, hentet de siste delene som jeg hadde hjemme også hentet meg noen høytalere så jeg har litt musikk mens jeg driver på, går litt enklere da laget meg også en liten bagg som jeg kan ha med meg rundt med bilpleieprodukter, håper jeg får kjøpt litt mer etterhvert bilshampoer, polerings utstyr, avfetting osv.. her er forøvrig baggen.. monterte også sammen håndbrekket justerte det sånn jeg tror jeg vil ha det, men må vell se når jeg får det i bilen fikk jo også hentet noe av verktøyet mitt og satt det på plass, er godt og ha det litt i system, må bare passe på og legge det på plass hver gang før jeg går hjem nå da sjekket også ut hvordan det ble med clutchen, håper det fungere bra er M5 svinghjul, 4 puk sinterclutch og org trykkplate.. bør vell fungere det? har en liten våååt drøm og ligge relativt høyt på denne turtall måleren, hadde vært sykt fett og bygde en m30 som varva 9500rpm.. kanskje den går i oppfyllelse engang i fremtiden? men, men.. har vell ikke bare ryddet og drukket urge i dag fikk også.... tro det eller ei! satt motoren i motorbukken jeg fikk tillagd det var herlig! helte ut olje også, så ikke det skal bli altfor mye søl oppe, derfor det er duk på gulvet også deilig med truck når jeg skrur i "2 etasje", bare heise opp motoren.. her er den i bukken og blid og fornøyd men alt det ledninssurret da, er jo til og bli gal av... datasprut? ser litt småtrangt ut, men det er faktisk god plass, bilde juger nok en del det var alt jeg fikk tid til i dag, tok endel tid det med og feste motoren og litt sånn da det var første gang jeg gjorde dette.. men fikk det jo til i morgen blir det nok og starte på motoren og se hvordan det går, går vell fort når man først kommer igang håper jeg håper dere ikke syntes sånt her er altfor kjedelig da, det må jo til sånn er det bare, kan jo like godt dele det med dere
Kristian H. Foss Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Viktig med orden i sysakene, flere som holder på seint ser jeg.
Pedi Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 e12 motor ?. ledningsnett er jo simpelt Nå må ikke du glemme at "alt" er enkelt for en som kan det. Der er lov å være førstereisgutt vettu, ikke glem at du har vært der engang du også...
joachim sørlie Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 e12 motor ?. ledningsnett er jo simpelt Er nok ikke noe e12 motor nei Tror jeg, var hvertfall ikke av en e12 jeg plukka den ut av.. Må vell bare sette meg inn i det så går det nok, utdanner meg jo som elektrikker så burde egentlig gå fint da det ikkee første gang jeg tar i noe sånt.
Pedi Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Det er ikke noe hokus-pokus Joachim. BMW på den tiden brukte mye samme farger på ledningene "all over", så bare sett deg litt inn i et koblingskjema og to, så er du inne i det. Trikset er å sortere litt, og få oversikten. Det er et ordtak som sier at "man ser ikke skogen for alle trærne"... Ikke se deg blind på en haug med ledninger, gå de i dybden, og vips så er du der.
joachim sørlie Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 Må bare tråkke i det ja bør nok gå håper jeg, hvis ikke så får jeg vell hjelp hvis jeg står fast engang.. Tar noen bilder osv så håper jeg det går fint Går ned igjen nå og prøver og se om jeg får gjort noe i dag, har jo fått stått opp også
joachim sørlie Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 fått gjort litt i dag også det er faktisk herlig og komme igang igjen, liker det! håper det går veien nå starta dagen i dag med og plukke ned el-nettet, merket alle ledningene så jeg vet hvor de skal når det skal på igjen tok meg god tid, enklere når det skal på igjen da som sagt fikk tatt av fuelrailen osv, gjett om den satt godt a men fikk av alt på innsuget tok også av innsuget, siden jeg skal lakke opp blokka såklart! men så skulle jeg av med eksosen, som ALLTID er et helvette.. det var det selvfølgelig nå også jeg tror bildet taler for seg selv.. skjedde med 3 bolter... men fikk da eksosen av, må ta boltene i morgen da jeg ikke orka i dag, satt jo som F***.. ble ganske så ribba mot slutten bare og pusse ned blokka og lakke den! håper det kan bli bra skrudde også av bunnpanna, mange skruer! men går fint når man har trykkluft skralle går jo pokkern meg så fort da! og som dere ser MÅTTE jeg bare montere turbo grenrøret, klarte ikke og dy meg passet veldig bra syntes jeg, turboen satt greit, håper jeg også er det så blankt og fint var egentlig alt jeg gjorde i dag, ting tar jaggu tid når man skal sette seg inn i alt og huske hvor alt skal osv men var ikke sånn fryktelig vannskelig! føler jeg er jævlig keen på og gjøre mer med motoren nå, men må la det være og heller kjøre med nogelunde effekt, har ikke penger til det nå litt bilder av delene som skal vaskes og shines opp er det noen som har en ide til farge jeg kan ha på innsuget og toppdekslet? og alle slike ting lyst til og gjøre noe utenom det vanelige så pøs på med forslag! masse ledninger og vann slanger.. over og ut
M|Fjeld Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Artig å se at prosjektet ditt endelig har fått fart på seg! Liker det jeg ser! Anngående toppdeksel og innsug.. Vurdert hvit med M striper? Ser som oftest veldig gromt ut! Spess til hvit bil
APedersen Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Ser meget bra ut dette ja! og som M|Fjeld sier er det bra at prosjektet har fått fart på seg, ingenting er bedre enn det og updates med masse bilder!
joachim sørlie Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Hehe, bra dere liker at jeg har fått Ut fingeren da.. Men hvor bør jeg kjøpe lakk til blokk og innsug?
VegarVS Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 meca kanskje? liker at du står på joachim, kan bli kult detta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå