Gå til innhold

Sørlies e28 banebil! * over og ut, SOLGT... *


joachim sørlie
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke noe problem å stå ute å sveise med mig/mag, gjort det mange ganger selv og gassen stikker ikke av så lett hvis man har rett vinkel på pistolen ;) En annen sak er strømmen og matinga ja. Litt humping og risting så ligger nok den plata i motorrommet. Du kan jo slipe ned for så å legge en fin sveis når du får stillt det inn :) Veit hvordan det er å stå ute, så støtter deg på den. Ikke noe serlig artig heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og småhandlet litt i dag :)

Først gikk turen til GS i Oslo der jeg endelig fikk hentet bunnpanne pakning, oljefilter og oljefilter pakning osv.. så da er vell egentlig det meste klart for og montere det siste på motoren, en kveld nå så! Da blir det kanskje motor :)

DSC_0764.jpg

Videre gikk turen til drammen for og besøke Fittings of Norway.. :D en service som svært få kan stille opp mot, hjelper deg med alt du lurer på og finner ting som er skreddersydd for akkurat dine behov, stort pluss i boka :) man får også skikkelig kvalitets produkter der og ikke noe thorsov dritt.

Der ble det 3 meter med nylon slange i svart, syntes selv denne er mye finere enn den stålomspunnende.. og når denne er helt lik den andre bare med nylon utapå og ikke stål var det ikke noe og lure på :) koblinger fra oljefilterhuset og på oljekjøleren, ble også koblinger til oljetilførselen til turboen, så nå er egentlig motoren vesketett og bare jeg får montert det her da.. ;)

DSC_0758.jpg

DSC_0763.jpg

DSC_0759.jpg

Satser nå på og få gjort litt fremover, men er midt i eksamens tiden det her nå, men har fri hele neste uke så da blir det nok kanskje motor i bil, hvem vet? ;)

Jeg har jo ikke bare e28`n oog drive med, har jo e34 Alpina`n og som tar mye tid og ikke minst penger. Nye bremser bak nå, masse lakk produkter innkjøpt for og holde den blank osv.. så var på treff i hønefoss på søndag :)

Der var det 2 e34 alpinaèr til :D

DSC_0725.jpg

DSC_0727.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, valgte nylon for de syntes jeg var finere :)

men skal lage meg motorputer i alu nå, men jeg får vell ikke bare en bolt igjennom hele? for de org er vell ikke "rette" hvis dere skjønner.. eller er det noen andre her som har gjort det samme? :) takker for svar..

er vell to nummer 8 jeg skal lage..

8227.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser utifra delefilmen at boltene er skeivt plassert på motorputa, som du sier? du kan evt borre opp og gjenge opp, inn med loctite, og bruke gjengepinner, men er jo litt jobb da plutselig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...