Gå til innhold

18 årsbilen! :)

SAF
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 351
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får gjort mye med bilen om dagen! Vurderer og stille den ut på Gatebil treffet på Rudskogen i Juli, noen som har noe formening om det blir til og le av eller om jeg burde prøve det? :P

elf90ulsqryispz00jz9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt akkurat det samme! Har lyst å delta på bimmertreff o.l. mest for å se på andre da, men kjekt med noen blikk selv.

Men så er jeg redd for å bli ledd ut av parken, pga motorstørrelse eller fordi jeg har dieselbil eller noe sånt. Haha.

Du har i det minste M-tech2 fanger! Det har ikke jeg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt akkurat det samme! Har lyst å delta på bimmertreff o.l. mest for å se på andre da, men kjekt med noen blikk selv.

Men så er jeg redd for å bli ledd ut av parken, pga motorstørrelse eller fordi jeg har dieselbil eller noe sånt. Haha.

Du har i det minste M-tech2 fanger! Det har ikke jeg enda.

Sant det du sier der, men så skal det jo sies at det er mye sånt som det vi har som står på treff også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på et treff, så det vet jeg ingenting om. Lever i angsten. Haha.

Men din bil er jo nydelig! En av de fineste fargene, og riktig utseende :D

Sota baklykter er på vei, og baklyktene dine er det eneste jeg ville endret selv.

Fin senk også. Det eneste jeg legger merke til, er blått lys i fanger og gult lys i lykt. Jeg har omvendt. Men skal endre det, slik at de matcher :D

Så er det cleant med LED i skiltlysene! Men kanskje du allerede har det, eller ikke liker det selv. Hehe.

Jeg hadde i hvert fall tittet på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer :)

Tror det blir bra med sota lykter ja, og fargen den er fin den :)

Har 12000k xenon sett i sprederene, har ikke tenkt over at det forskjell ifra de til lyktene før faktisk, men dette skal ordnes idag! :)

Led skiltlys har jeg, men den ene er ødelagt, så lyser bare på høyre siden, så skal bestille nytt der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få lagt solfilm på side rutene foran og bakruta, få på en m fanger bak, ny eksos og m3 speil.. så er du jo i mål utvendig! Med de baklyktene dine da.. :) Er bare å stille ut, sjelden folk flirer av andre sine biler, så lenge det ikke ser heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt jævlig ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skal det etterhvert :) Må bare ta litt om gangen :)

Sant det, men jeg kommer til og stille ut, så får folk bare le om de vil det :)

Da var blåe lys fikset, så nå skal alt lyse blått fremover bortsett ifra blinklys da selvfølgelig :)

hmmzq7v85solpuead7f2.jpg

Så har jeg rensa lakken og polert opp bilen idag, så det ble jo rimelig blankt kan man vel si :)

xy98vgp13xakdcp9ozpc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar form dette nå :) Forresten, er det resten av polergarn jeg ser henger fast i listen? Er forresten lurt å ta av listene når du polerer, ikke hver gang da, men regner ikke med at det er gjort på denne bilen før (veldig få som gjør det, men jeg er pirkete :P ) Hvis du bruker polergarn, så finnes det masse andre produkter også :) Vet ikke om du synes bilpleie er morsomt og vil lære mer om det, isåfall kan du lese mye på www.dcn.no. Anbefaler deg å lese en artikkel som heter "Bilpleie for dummies v.2" eller noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det begynner og komme seg :)

Ja, er nok polergarn det gitt... Åja, det har jeg faktisk ikke tenkt på før, får ta av listene neste gang :)

Liker og være nøye og ha det blankt hele tiden, så skal nok inn og lese den artikkelen! :) Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpeie er morsomt når man får interessen for det. Kan ta en veldig enkel guide:

Vask først, helst med høyttrykkspyler og gjerne skumkanon

Spyl av med høyttrykkspyler

Vask med vaskehanske og bøtte med grit guard

Spyl av med høyttrykkspyler

Tørk med mikrofiberhåndkle

Det er en vanlig vaskerunde egentlig bare :) De gangene du skal polere senere, så er det jo forskjellig i forhold til hvordan den er i lakken, men kan nevne noen ting da.

Kan ofte lønne seg med noe man kaller clay, det er en leireklump som fjerner asfaltflekker og masse dritt som sitter i lakken, kan lese om det på dcn. Men dette lager ofte swirls/riper

Kan bruke lakkrens også/istedenfor, kommer an på hvor ille bilen er :)

Skal du polere, så anbefaler jeg deg maskin, helst roterende hvis du vil ha best resultat, men dette må trenes på med forsiktighet. Kan bruke rubbing først for å fjerne swirls (vaskeriper). Bruk produkter fra Scholl concept. S03+, S17 Gold og S30 er forskjellige med ulik grovhet. Avslutter med fineste. Til slutt legger du på voks/sealer, kan lese om forskjellen på dette også på dcn (selvfølgelig), men voks er vel fint det :)

Håper det hjalp litt da. Og dette er selvfølgelig ingen fasit, mange har sikkert forskjellige måter, men tror hvertfall ikke bilen blir noe dårligere hvis du bruker noe av dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipsene! :D

Det høres bra ut det her :)

Det jeg gjorde igår, var at jeg rensa hele bilen først med maskin, så for hånd under listene rundt hele bilen for og få bort alt av asfalt, så polerte jeg hele bilen med hardvoks med maskin, så gikk jeg over hele bilen med hardvoks for hånd tilslutt :)

Det tok hele dagen, men så ble det et resultat som var bra og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...