BMWe36jenta Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Hei igjen! Ettersom jeg fikk så god hjelp sist jeg lurte på noe, så prøver jeg igjen Jeg har 2 støtdempere bak som må skiftes ut, dette skal jeg få gjort på verksted. Jeg må imidlertd vente til jeg får lønn igjen I mellomtiden tenkte jeg å besøke noen kjente som bor nesten 3 timer unna, så det blir 6 timers kjøring i helga. Er det skummelt? Jeg hørte om en som hadde dårlige dempere bak, og da knakk fjærene så han hoppa nesten ut av veien Demper`n på venstresida er visst helt gåen, mens den på høyre side lekker. Takknemlig for gode råd
Bjørn 320 Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Skal verkstedet ha mykje for å skifte dei? Den jobben klarer du nok fint sjøl, det er ein skrue i toppen og ein i bunnen, gjort på kort tid! Sannsynlegvis går det "sikkert bra", men det er jo ein auka risiko ifm. å køyre med defekte støtdemparar...
BMWe36jenta Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Skrevet Mai 27, 2011 Hehe, det tror jeg nok IKKE jeg klarer selv, nei Uansett hvor enkelt det er Har ikke noe utstyr, og heller ikke noe sted til å reparere på. Dessuten tror jeg ikke jeg har god nok kunnskap, heller. Verkstedet skal ha 5100,- Grunnen til at det ble så dyrt var at det er en org. m-techbil, og derfor måtte støtdemperne være det også Litt teit men, sånn er det. Men er det greit å ta sjansen på en kjøretur da tro?
mariusea Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 jeg kjørte min flere tusen km med begge bakdemperene ødelagte, å det gikk greit for meg. enten kjøper du 2 nye bakdempere, eller bestille nytt coilovers sett til 2500 kr, det gjorde jeg. du har vell noen kompiser som kan bytte bakdemperene dine? 5100 kr hadde jeg aldri betalt for å få dem skifta!
BMWe36jenta Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Skrevet Mai 27, 2011 Jeg har for kort tid siden flytta 100 mil unna alle mine kompiser, og her kjenner jeg ingen Så jeg må nok beklageligvis for min hardt prøvede økonomi ta til takke med et verksted. Enn så lenge iallfall - blir jo kanskje kjennt med noen etterhvert Takk for tips!
ThorU Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Bestill nye dempere på koed.no og ta tak i den første personen du ser med e36 og spør om han kan bytte dempere for deg mot noen hundrelapper. Hvor bor du forresten? Er sikkert noen her inne som kan hjelpe deg.
BMWe36jenta Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Skrevet Mai 27, 2011 Haha, det var jo også et forslag Tror ikke jeg tør det, gitt. Synes det er litt variert hvor normale folk virker å være her Men så har jeg jo ikke snakket med noen BMW-folk enda heller da, er vel der forklaringa ligger Jeg bor i Telemark.
hagenisse Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Synes det er litt variert hvor normale folk virker å være her 5100,- for bakdempere + jobben er rett og slett ran. Selve demperen er festet med en skrue nede, og to øverst, og hadde det ikke vært for at det ofte er litt kløn med interiør som må ut så er jobben gjort på ca 5 minutter pr side. Dempere med topplager og alt tipper jeg du får for under 2000,- totalt på riktig sted. Selv jeg om hater å skru tar byttejobben for 3000,- ...
ThorU Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Topplager og demper kom på ca 1700 på koed tror jeg. Kan gjøre jobben for 2999,-. Budrunden er i gang, hagenisse!
nimitz Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Er vel bedre at et verksted "raner", enn at en av dere snille hjelpre her på forumet skal rane vedkommende, bare litt billigere
ThorU Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Hehe Hvis hun kommer seg ned til Sørlandet, så skal jeg nok klare å hjelpe for en grei pris
bjsyse Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Jeg kjørte med dårlige dempere i sikkert et år. Når jeg tok dem av datt stemplet rett inn i dempern. Kunne like greit kjørt uten. Eneste er at du må være obs på dette, svinger du brått eller har litt høy fart svinger bakdelen på bilen mye. Er 1 bolt og 2 muttrer å løsne. Tok bare å jekket opp bilen, satt skralla mot asfalten, og senkte bilen ned på skralla for å få løs bolten. Du bør ha en litt solid skralle da. ( senk forsiktig ) Ellers å ta av tårnlagret osv. er veldig lett. Hadde heller aldri gjort dette selv, men har tråssalt rørt ca. vær eneste bolt på bilen fra før av da. Så har litt skru erfaring, men er ikke noe vanskelig sak å gjøre Du må også huske nye dempeputer og støvmansjetter om de er gåen.
BMWe36jenta Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Skrevet Mai 28, 2011 Det er jo veldig hyggelig å bli tilbudt hjelp på rimeligere vilkår enn hva verkstedet har gjort Så takk for det! Jeg ser vel imidlertid ikke på det som så veldig sannsynlig at noen av dere faktisk bor i Telemark, og sjansen for at jeg tør å kjøre langt unna til et ukjent sted for å få hjelp av en ukjent mann er svimlende liten Men jeg er enig i at det er ran på høylys dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå