karodd3 Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Hei, Jeg er ny på forumet, og har registrert meg her i håp om å få hjelp med et problem som har oppstått med min BMW 116i. For 2 år siden fikk jeg problemer med motoren, og det viste seg at registerkjedet var defekt. Dette ble så utbedret på det lokale Bavaria-verkstedet. Nå har det samme problemet oppstått på ny, og jeg har fått et service-tilbud på dette pålydende 28.000,- Hva har jeg av rettigheter her? Bilen ble kjøpt fra Bavaria, men den generelle garantien på bilen har utløpt. Dette er en 2004 modell som har gått 75.000km. Har jeg noen utvidet garanti på registerkjedet? Dette er vel veldig unormalt på en bil som kun har kjørt 75.000?? Jeg hadde satt utrolig pris på tips i denne saken. Mvh Odd R. Cbrooen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Standard problem..Er et teit patent det der.Motoren må ut,fordi kjeden sitter inn mot torpedoveggen.Herlig ikke sant?Er derfor det er dyrt.Men seff har du krav på det.Det er 5 års reklamasjonsrett.Og det der burde BMW virkelig ta på goodwil.Lykke til mister Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruben79 Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Motoren må ikke ut og registerkjedet sitter på forsiden av motoren... Ofte er det veldig enkelt å fikse, men andre ganger så er både ventiler skeive og kambukker knekte. Det er litt skruing for og finne det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Du skulle vel egentlig hatt ny motor på garanti hvis det skjedde igjen,registerkjedet er jo konstruert for å holde bilens levetid.Må jo være en feil på selve motoren når kjedet går 2 ganger,har desverre ikke peil på garantier.Som du sa selv så skal ikke denne feilen oppstå ved kun 75000,håper du finner en løsning.Muligens ett brev til bmw norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan17 Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Hei, Hvordan gikk det med denne saken? Jeg har også en 2004 116i, gått 115.000, og opplevde for et par uker siden motorhavari pga registerkjedet. BMW (Bilia) sier motorbytte er løsningen, og gir i god BMW-ånd et generøst tilbud på ca 60.000 kr for jobben... Bilen har fulgt alle servicer på merkeverksted, senest i februar i år. Grunnen til at man har bilen på slike kontroller er jo nettopp for å avdekke denne form for feil eller slitasje i forkant, slik at havari ikke oppstår. Således har BMW for dårlige rutiner for dette, eller rutinene er ikke fulgt. Har noen erfaring med hvordan BMW responderer på slike feil? Etter min mening er dette helt og holdent verkstedets ansvar, og bør utbedres vederlagsfritt. På forhånd takk for innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathilde Skrevet Januar 29, 2012 Share Skrevet Januar 29, 2012 Hei Vi har også en 2004 bmw som stoppet sep 2009 . fikk da byttet kjedestrammer på garanti- bil hadde da bare gått 35.000.km- høsten 2011 begynte motor å lage litt lyd. Levert inn til Bmw for sjekk januar 2011. De har kommet med 2 alt . alt 1 overhale motor- ca 31000.- men kan ikke garantere resultat. vil helst bytte motor. kr 54-000.- - 10% som godvill Motor er kun gått 47.000.km altså 12 000. siden kjedestrammer ble byttet. Mener dette må være en reklamasjon. Håper noen kan skrive litt om erfaring vedr dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 29, 2012 Share Skrevet Januar 29, 2012 For å rette opp tidligere innlegg: Motoren må ikke ut. Problemet er at registeret hopper over og i enkelte tilfeller bøyer man ventiler, og knekker lageroverfallene til kam'ene. Derav motorbytte. Dette er et veldig kjent problem på 1-serie bensin. Mitt tips til deg evt dere er å kontakte BMW Norge for å forhøre dere litt om situasjonen, eller sende et fyldig, saklig og seriøst brev om situasjonen. Det er urimelig at en motor som har gått 47000km skal byttes ut og betales av dere, når feilen i utgangspunktet er konstruksjonsfeil. Denne feilen er de inneforstått med, og i enkelte tilfeller får man medhold fra BMW Norge, som da dekker kostnadene. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå