matss Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 Har en veldig liten bremsevæske lekkasje gjennom O-ringen som er vist som nr. 4 på dette bildet. Vil ikke tro at det er noe big deal å bytte denne, men tenkte jeg skulle høre om noen har vært borti bytte av denne før? Regner med at det bare er å tømme systemet for væske, dra opp beholderen, skru ut de to mutterne/skruene som sylinderen sitter festet i inn på bremsekraftforsterkeren, dra den ut, og bytte o-ringen. Stemmer dette, eller?
ehrnst Skrevet Mai 27, 2011 Skrevet Mai 27, 2011 er nok eneste løsning det, ja. du får den vel av uten å ta av beholderen. uansett blir det mye søl altså, ta på hansker
matss Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Skrevet Mai 27, 2011 ok. så bare så trangt ut, derfor jeg tenkte å ta av beholderen, så bytter jeg de to pakningene/o-ringene som sitter der og. ja, blir vel mye søl. må få tømt systemet skikkelig før jeg begynner demonteringen. evt åpne alle lufteniplene og kjøre kun trykkluft med ei luftemine.
SSM Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Viss det lekker ut den o-ringen som er nr 4 så er nok hovedcylinderen din toast... Skal ikke være noe væske der som den o-ringen ligger. Den skal tette slik at det blir vacuum inni bremsekraft forsterkeren.
matss Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 ja, fant ut det i dag selv. de har hvertfall 20 brukte til salgs på koed, så ordner seg! koster ikke en tusenlapp en gang, så
mudbug Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 ja, blir vel mye søl. Husk! å rengjøre oljesøl skikkelig ellers bremsvæsken fungerer som en mild malingsfjerner som ødelegger maling på bilen.
SSM Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 ....og bremsevæsken nøytraliserer du med reint vann. Bare å spyle det vekk.
mudbug Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 ....og bremsevæsken nøytraliserer du med reint vann. Bare å spyle det vekk. +1 med masse vann.
Kennethe34 Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Jeg ville også ha sjekka om det er bremseveske i bremsekraftforsterkeren. Er ikke god sort for motoren å suge det inn
matss Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 jeg avfettet og spylte over med varmt vann, tørket, kjørte en tur, og fant hvor det lakk! det lakk faktisk ikke der ifra jeg sa, det lakk ut av den gummislangen som går fra beholderen. haha:P den var blitt så løs og vid på nippelen, så den falt nesten av. satte på en slangeklemme, og ferdig-finito! deilig med en billig/gratis reparasjon av bremsevæske lekkasje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå