TheUltimateDrivingMachine Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 TheUltimateDrivingMachine, Ser du ikke rangen på sweetBMW? han er general og derfor en "eldre" på forumet og i henhold til din rang så er det ingen grunn til å være spydig når saken er avsluttet og trådstarter er satt på plass av nevnte person ifra forumet.Er du uenig i dette ? Altså, han har da ikke vært medlem på forumet noe lengre enn meg. Forresten skriver han selv at han har en dårlig dag, noe som han godt kan holde for seg selv, og ikke la det gå ut over andre. Uavhengig av rangering! Skjønner frustrasjonen hans når det kommer til dårlig emnetittel, men rett skal da fortsatt være rett. Er DU uenig i dette?
TheEspenK Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Ser det har blitt "justert" litt på meningene nedover og siden jeg er ny på siden jeg hiver meg på og roser de som favoriserer orden i forumet tregatten! Jeg ville ikke byttet! Om bakstillingen passer blir utvekslingene feil! Girkassene har like utvekslinger da de begge har 1:1 på 4de gir og 0.81 på femte. 520 bakakselen har 4.27:1 mens 535 har 3.64:1!! I praksis får du nå verdens tregeste 520 fra 0-100 men trøsten er større toppfart om 2literen din greier det Litt usikker men uten å regne på det regner jeg 1300-1600omdr i forskjell.
SweetBMW Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 TheUltimateDrivingMachine, Ser du ikke rangen på sweetBMW? han er general og derfor en "eldre" på forumet og i henhold til din rang så er det ingen grunn til å være spydig når saken er avsluttet og trådstarter er satt på plass av nevnte person ifra forumet.Er du uenig i dette ? Altså, han har da ikke vært medlem på forumet noe lengre enn meg. Forresten skriver han selv at han har en dårlig dag, noe som han godt kan holde for seg selv, og ikke la det gå ut over andre. Uavhengig av rangering! Skjønner frustrasjonen hans når det kommer til dårlig emnetittel, men rett skal da fortsatt være rett. Er DU uenig i dette? Har nok litt med hvor dedikert folk er til å bruke sin fritid på forum og hjelpe folk med problemer de har og svare på spørsmål folk stiller. Og det er da frusterende når det er noen som kommer og "maser" om hjelp. Og det med dårlig dag var ironisk skrevet. Litt vanskelig med tonefall på forum. Har da ikke en mer dårlig dag i dag enn andre dager, men det er noen ting som irriterer meg. Og som sagt så er det retningslinjer og de skal følges. Sier ikke at jeg er perfekt heller men det er noen ting som irriterer mer enn andre Og så kan vi vel la det væra med detta også er vi alle venner her ikke sant? <3333333333
SweetBMW Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Ser det har blitt "justert" litt på meningene nedover og siden jeg er ny på siden jeg hiver meg på og roser de som favoriserer orden i forumet tregatten! Jeg ville ikke byttet! Om bakstillingen passer blir utvekslingene feil! Girkassene har like utvekslinger da de begge har 1:1 på 4de gir og 0.81 på femte. 520 bakakselen har 4.27:1 mens 535 har 3.64:1!! I praksis får du nå verdens tregeste 520 fra 0-100 men trøsten er større toppfart om 2literen din greier det Litt usikker men uten å regne på det regner jeg 1300-1600omdr i forskjell. Faktisk et godt poeng der som jeg ikke tenkte helt over. Men jeg tror ikke det er snakk om fult 1600 omdreininger. Jeg gikk fra 4,44:1 til 3,38:1 og gikk ned 1400 Dog på E46 men utvekslings omregningen blir den samme.
E39_Cato Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 Ser det har blitt "justert" litt på meningene nedover og siden jeg er ny på siden jeg hiver meg på og roser de som favoriserer orden i forumet tregatten! Jeg ville ikke byttet! Om bakstillingen passer blir utvekslingene feil! Girkassene har like utvekslinger da de begge har 1:1 på 4de gir og 0.81 på femte. 520 bakakselen har 4.27:1 mens 535 har 3.64:1!! I praksis får du nå verdens tregeste 520 fra 0-100 men trøsten er større toppfart om 2literen din greier det Litt usikker men uten å regne på det regner jeg 1300-1600omdr i forskjell. tror jeg overlever det da det forhåpentligvis ikke blir no slapp m50b20 i den så alt for lenge jakter litt på no med litt mer futt, og en 3.8 M5 motor er ikke og forrakte.. kjekt og ha gjort en del "forarbeid" da så det bare er og slippe den oppi ellers overlever jeg og ha norges daffeste 520, da det skal bli en "show" bil med den motoren og absolutt ikke no performance bil blir dytta i stort tungt skinn interiør også.. blir bare for syns skyld og litt fordi jeg planlegger noen langturer og greit og slippe 3500 rpm @100 kmt da
Rakvaag Racing Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Menn vist det skal bli en showbil og ikke Performance bil, hva i svarte skal du da med en sperre diff? og å legge ned så mye arbeid i og flytte over bakenden?
TheEspenK Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Faktisk et godt poeng der som jeg ikke tenkte helt over. Men jeg tror ikke det er snakk om fult 1600 omdreininger. Jeg gikk fra 4,44:1 til 3,38:1 og gikk ned 1400 Dog på E46 men utvekslings omregningen blir den samme. ellers overlever jeg og ha norges daffeste 520 Jeg er oppgitt over meg selv Opplysningene fant jeg på carfolio.com men når jeg nå ser i instruksjonsboken til min gamle e34 (Boken hører til 92mod 525tds) står det der at 520i har 1:1 på 5te gir og tror jeg 3.35:1 i bakakselen Sjekk merking evt modell med GS-bildeler, har selv fått mye bra info der
TheEspenK Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Det ble et tillegg! Men jeg tror ikke det er snakk om fult 1600 omdreininger. Jeg var nok litt "entusiastisk der
E39_Cato Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Skrevet Juni 1, 2011 Menn vist det skal bli en showbil og ikke Performance bil, hva i svarte skal du da med en sperre diff? og å legge ned så mye arbeid i og flytte over bakenden? rett og slett en sånn "må ha" tanke
Rakvaag Racing Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 OK. Da er det vell bare og begyne og flytte deler da Spørst om du ikke må modde mellomakselen? Jeg er ikke helt sikker men mener og huske at det er forskjell på en 520 og en 535Aksel. Var ivertfall det på M5 akselen.
E39_Cato Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Skrevet Juni 3, 2011 går det på mål i diameter eller lengde da? evt boltmønster? er helt grønn når det kommer til dette.. pleier og skru ford jeg
Rakvaag Racing Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Tror det går på diametern. Er større kopling på 535 kassa og bakende enn det er på 520`n, men det kan du jo sjekke på ETK`n da.
Tweety bimma Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 haha cato, her fikk du så hatten passa og litt til ER BARE Å SKRIVE MED STORE BOKSTAVER TILBAKE (selv om tanken til kritikken var god bare tok LITT av) Men fra spøk til ag3, har du fått gjort noe?
E39_Cato Skrevet Juni 4, 2011 Forfatter Skrevet Juni 4, 2011 har fått på m5 front og hekk, 535 fjærbein foran med bremser.. gidder ikke begynne på bakstillingen før jeg vet at det går.. da det er bruksbilen min
Tweety bimma Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 har fått på m5 front og hekk, 535 fjærbein foran med bremser.. gidder ikke begynne på bakstillingen før jeg vet at det går.. da det er bruksbilen min ikke dårlig så ikke no bilder på fjasboka da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå