Tom K Skrevet Juni 2, 2011 Share Skrevet Juni 2, 2011 Registrere på Mor er en dårlig ide.En gang må du starte å bygge opp bonus og da er det billigste på en eldre bil der du ikke trenger kasko. Hørte litt rundt da min datter skulle førstegangsforsikre en Peugeot RS eller noe sånt.(var en med litt større motor en vanlig). Slike biler blir i enkelte selskap veldig dyr da de ikke er interessert i å forsikre typiske ungdomsbiler med høy ulykkesstatistikk. Gjensidige var 3 ganger så dyr som Terra forsikring. Nå tror jeg Terra forsikring på en måte bruker Trygg forsikring eller noe sånt. Vet at det heter noe med Trygg, som ligger i bakrunnen. Valgte dette da det desidert ble det rimeligste alternativet for akkurat den bilen. Registrere på mor er en veldig god ide, opparbeidet bonus kan nemlig overføres mellom familiemedlemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 2, 2011 Share Skrevet Juni 2, 2011 Registrere på Mor er en dårlig ide.En gang må du starte å bygge opp bonus og da er det billigste på en eldre bil der du ikke trenger kasko. Hørte litt rundt da min datter skulle førstegangsforsikre en Peugeot RS eller noe sånt.(var en med litt større motor en vanlig). Slike biler blir i enkelte selskap veldig dyr da de ikke er interessert i å forsikre typiske ungdomsbiler med høy ulykkesstatistikk. Gjensidige var 3 ganger så dyr som Terra forsikring. Nå tror jeg Terra forsikring på en måte bruker Trygg forsikring eller noe sånt. Vet at det heter noe med Trygg, som ligger i bakrunnen. Valgte dette da det desidert ble det rimeligste alternativet for akkurat den bilen. Registrere på mor er en veldig god ide, opparbeidet bonus kan nemlig overføres mellom familiemedlemmer Mener bonus ikke kan overføres til barn. Fordelen med å registrere på foreldre er at det blir billigere i en periode hvor man gjerne ikke har råd til å betale forsikring selv (skole, nyetablert osv). Så å utsette det noen år tror jeg ikke har noen stor økonomisk konsekvens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juni 2, 2011 Share Skrevet Juni 2, 2011 Er det ikke slutt på slik bonusoverføring da? Jeg hadde en bil på fattern helt i starten, men da jeg skulle ha forsikring på meg selv fikk ikke han lov til å overføre sin bonus på meg.. Dette er sikkert 5-6år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juni 2, 2011 Share Skrevet Juni 2, 2011 Mener bonus ikke kan overføres til barn. Fordelen med å registrere på foreldre er at det blir billigere i en periode hvor man gjerne ikke har råd til å betale forsikring selv (skole, nyetablert osv). Så å utsette det noen år tror jeg ikke har noen stor økonomisk konsekvens.. I Gjensidige kan bonus overføres kun mellom ektefeller. Registrere på foreldre er ikke dumt når en går skole eller har dårlig råd hvis en ikke tidlig i sin egen bonus oppbygging kjøper seg en dyr bil med dyr forsikring i tillegg til full kasko. Opparbeide seg bonus på en gammel bil med kun ansvar koster veldig lite i forhold da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jass Skrevet Juni 2, 2011 Share Skrevet Juni 2, 2011 sjekk med banken din om de tilbyr forsikring. jeg byttet over til dnbnor og fikk mye billigere forsikring enn if og gjensidige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå