Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne bilen kjøpte jeg tidligere i år med mål om å få den ferdig til neste sommer så det er ikke noe haste prosjekt, mer ett kose prosjekt. Jeg har skrudd en del på bilen siden jeg kjøpte den, så jeg har blitt veldig glad i den.

zgywujwudzx7mun5uzd6.jpg

Litt historie om hvorfor jeg valgte akkurat denne.

E36 har jeg lenge likt utrolig godt. Det er en bil som var forrut sin tid med design og det meste. Det syntes også på salget av denne bilen da det er den bilen BMW har tjent mest penger på.

Hentet den i fredrikstad tidligere i år og da var ikke tilstanden spesielt bra. 2 slitene fremskjermer, ødelagt frontfanger og jeg måtte øse ut vann av bilen inne i, slet en stund med å finne ut hvorfor det kom vann inn i bilen men det var pga sikringsboksen ikke var skrudd ordentlig sammen så vannet fulgte ledningene inn i bilen.... Men det som var bra var at understell (bremser, foringer, stag og dempere) var i veldig god stand, lite rust på resten av bilen (fant fire bobler) ny clutch var det og. Bilen hadde også blitt byttet motor i av en som ikke var spesielt flink til å skru bil vil jeg tru. Det var satt i en non vanos i en bil som egentlig hadde vanos, så grunnen til at den ble solgt var att de ikke fikk start på den.

Jeg kjøpte meg ett nonvanos ledningsnett med hjerne fra en delebil jeg hadde.. Fikk satt på det og den startet. :D

Men ikke noe clutch.. Clutchen var ikke luftet så da gjorde jeg det og. Fant og ut at motoren hadde noen små problemer, den bruker vann og blir veldig varm. Da fant jeg ut av at ny motor blir prioritert.

Etter dette tok jeg å kjøpte 2 helt nye orginal skjermer av en her på forum og monterte de. Monterte og m3 fanger forran har sideskjørt og bakrutesenker liggende, tok ut alt interiør og tepper å pusset vekk den lille rusten som hadde kommet mens bilen hadde tatt inn vann. Lakkerte da opp dette og satt i komplett m3 sportskinn (dørpaneler og stoler) kjøpt av thomashm5 her på forum. Bra saker btw. Har også kjøpt justerbare coilovers og sebring effekt. 20" felger som jeg hadde lyst til å bytte i noe mindre, men vi får se hvordan det blir.

5v5f1cdz75lclueqxoqu.jpg

7292jqmrew3qbujsehya.jpg

38y6eig8nxfvbvufz8w9.jpg

32qoadz82pdmxspmkd2s.jpg

9x26robl0ylyw6afulln.jpg

0ffskfaua5j0tdoggykn.jpg

13ugba9fc72rawqg1hex.jpg

5tl2hrjbmlbt9zg9hng1.jpg

24lwesftrydc8iezzzqn.jpg

Har nå kjøpt meg hus med garasje, så da blir det tid for pussing av bil etterhvert, planen er at den skal valses (kjøpe valse i september da de er utsolgt) og sende den på lakkering i fargen B09 (Marracesh Brown) så blir det bytte av motor, eu godkjenning.

Når det er gjort blir planen å få godkjent senk og 20" i vognkort.

Tenkte og å sote rutene 35%, men det er mere kose jobb når jeg er ferdig med den.

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Har gjort jævlig mye med bilen så har ikke tenkt til å gi meg før jeg er ferdig.

Creds for at du ikke gir deg kjexx. Er lett å gi opp noen ganger når man ikke får det til som det skal.

• 1 month later...
Skrevet

I dag har jeg fått på m3 dørpaneler. :D Er det noen som vet om har noen tips angående soting av rutene? Har lyst til å sote alle og da lurer jeg på om det er noe som er på grensa. 20% soting eller no? Som du kan komme igjennom eu med..

Har også bestilt en haug med deler i dag. Gleder meg til å montere. :)

Skrevet

En kompis var på teknisk med rutene fremme nede, det fungerte! Men generelt tror jeg du skal slite med å finne soting du kommer deg igjennom med.. Du monterer jo soting for at det skal vise vell?

• 2 weeks later...
Skrevet

dette du forteller med at den ryker veldig når du kjører den hardt kan være at stempelringene dine begynner å bli slitte.. for da blir det kompresjon nedi veivhuset som dytter olja opp i innsuget som så gjør at den spyr ut uforbrent olje, å da vil den ryke veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...