inflames662 Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Har en 320i med n46 motor som har begynnt å bruke olje. Dvs. jeg tror den har brukt det gjevnt siden siste oljeskift (15 000 km siden). Før forrige skift brukte den ingen ting. Nå lyser det i idriven at det er lite olje og at jeg bør etterfylle en liter. Noen som kjenner til noen kjente problemer med n46 motorene, synes det er rart at bilen skal begynne å bruke så mye når den ikke har gått mer enn 90 000 km?
inflames662 Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Skrevet Juni 3, 2011 Ingen om har hørt om dette er vanlig? Snakket med bavaria og de mente det var helt normalt.... Men virker litt merkelig spør du meg...
badsha Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Det har vært mye problemer med 320 og 320si mottorene, etterhver vil de begynne å tikke, og desverre koster det endel å rette på dette..... Kjent problem!
inflames662 Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Skrevet Juni 3, 2011 Ikke hørt noe om problemer med n46 jeg, men kjipt hvis dette stemmer. Flere som har hørt om dette?
Hollabaloo Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Ingen om har hørt om dette er vanlig? Snakket med bavaria og de mente det var helt normalt.... Men virker litt merkelig spør du meg... Du har nok blitt servert standardsvaret som man ofte får når man spør forhandlere. Det lyder som følger: "Det er helt normalt, alt under 0,5 liter pr 1000 km er helt greit"
inflames662 Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Skrevet Juni 3, 2011 Ingen om har hørt om dette er vanlig? Snakket med bavaria og de mente det var helt normalt.... Men virker litt merkelig spør du meg... Du har nok blitt servert standardsvaret som man ofte får når man spør forhandlere. Det lyder som følger: "Det er helt normalt, alt under 0,5 liter pr 1000 km er helt greit" Ja er klar over det. Sa jo at den ved sist oljeskift ikke hadde brukt noe, men 2 personer hos bavaria sa uavhengig av hverandre at det var helt normalt, men er vel egentlig ikke det nei.
badsha Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 her har du listen over problemene over n46. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=136258
inflames662 Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Skrevet Juni 3, 2011 fant mest om n43 der, men har fått lest litt ja, og er jo ikke morsomt lesestoff, men på den andre siden finnes det vel mange 320i eiere som aldri ha opplevd noen problemer.....
Kennethe34 Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 1 liter olje på 15000 km er vel ikke noe å syte over?
Margido Skrevet Juni 3, 2011 Skrevet Juni 3, 2011 Nei at en motor forbruker olje på 15k km er jo helt normalt. En motor SKAL bruke litt olje.
inflames662 Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Skrevet Juni 3, 2011 Nei at en motor forbruker olje på 15k km er jo helt normalt. En motor SKAL bruke litt olje. ja, er ikke noe farlig sånn sett tror jeg, men rart den bruker nå og ikke brukte mellom forrige oljeskift. bilen har jo ikke gått 100 000 en gang.....
nimitz Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 En liter på 15000 km er ikke noe jeg ville ha vært så bekymret for. Men jeg får inntrykk av at du ikke har dratt opp peilepinnen på alle disse milene? En motor krever et viss vedlikehold, og oljenivået på motor må kontroleres ofte slik at du ser om den bruker olje. En motor kan bruke mer av en type olje enn hva den gjør av en annen type. Dette er helt normalt. Men har du kjørt 15000 km så er det vel på tide med oljeskifte igjen
inflames662 Skrevet Juni 4, 2011 Forfatter Skrevet Juni 4, 2011 Er snakk om en e90 med longlife olje. I følge ordinær service kjører man fint 30 000 på den, men ja, jeg pleier å bytte litt oftere. Skal inn på service i juli og ta en del. Fylt samme olje hver gang (castrol) gjennom verksted, og peilepinnen kan jeg ikke dra opp da det er elektronisk måling av olja via Idriven Det finnes rett og slett ikke noen peilepinne på e90 med n46 motor
nimitz Skrevet Juni 4, 2011 Skrevet Juni 4, 2011 Uten peilepinne blir det mer vanskelig og kontrolere Longlife olje eller ikke, mener 30000 km med blandet kjøring er for mye. Det har vært en økning i havari på både motor og gear etter at mange bilmerker tok i bruk såkalte longlife oljer. Bytter selv på min motor en gang i året (12000km) Byttet nettopp filter og olje på automaten. Da var den gått 120000. Skal man ha disse tingene til og vare her oppe i kalde nord, nytter det ikke og kjøre like lenge på oljen som de gjør på motorveiene nede i mellom europa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå