Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 320i med n46 motor som har begynnt å bruke olje. Dvs. jeg tror den har brukt det gjevnt siden siste oljeskift (15 000 km siden). Før forrige skift brukte den ingen ting. Nå lyser det i idriven at det er lite olje og at jeg bør etterfylle en liter.

Noen som kjenner til noen kjente problemer med n46 motorene, synes det er rart at bilen skal begynne å bruke så mye når den ikke har gått mer enn 90 000 km?

Skrevet

Det har vært mye problemer med 320 og 320si mottorene, etterhver vil de begynne å tikke, og desverre koster det endel å rette på dette..... Kjent problem!

Skrevet
Ingen om har hørt om dette er vanlig? Snakket med bavaria og de mente det var helt normalt.... Men virker litt merkelig spør du meg...

Du har nok blitt servert standardsvaret som man ofte får når man spør forhandlere. Det lyder som følger: "Det er helt normalt, alt under 0,5 liter pr 1000 km er helt greit"

Skrevet
Ingen om har hørt om dette er vanlig? Snakket med bavaria og de mente det var helt normalt.... Men virker litt merkelig spør du meg...

Du har nok blitt servert standardsvaret som man ofte får når man spør forhandlere. Det lyder som følger: "Det er helt normalt, alt under 0,5 liter pr 1000 km er helt greit"

Ja er klar over det. Sa jo at den ved sist oljeskift ikke hadde brukt noe, men 2 personer hos bavaria sa uavhengig av hverandre at det var helt normalt, men er vel egentlig ikke det nei.

Skrevet

fant mest om n43 der, men har fått lest litt ja, og er jo ikke morsomt lesestoff, men på den andre siden finnes det vel mange 320i eiere som aldri ha opplevd noen problemer.....

Skrevet
Nei at en motor forbruker olje på 15k km er jo helt normalt. En motor SKAL bruke litt olje.

ja, er ikke noe farlig sånn sett tror jeg, men rart den bruker nå og ikke brukte mellom forrige oljeskift. bilen har jo ikke gått 100 000 en gang.....

Skrevet

En liter på 15000 km er ikke noe jeg ville ha vært så bekymret for. Men jeg får inntrykk av at du ikke har dratt opp peilepinnen på alle disse milene? En motor krever et viss vedlikehold, og oljenivået på motor må kontroleres ofte slik at du ser om den bruker olje. En motor kan bruke mer av en type olje enn hva den gjør av en annen type. Dette er helt normalt. Men har du kjørt 15000 km så er det vel på tide med oljeskifte igjen :)

Skrevet

Er snakk om en e90 med longlife olje. I følge ordinær service kjører man fint 30 000 på den, men ja, jeg pleier å bytte litt oftere. Skal inn på service i juli og ta en del.

Fylt samme olje hver gang (castrol) gjennom verksted, og peilepinnen kan jeg ikke dra opp da det er elektronisk måling av olja via Idriven :P

Det finnes rett og slett ikke noen peilepinne på e90 med n46 motor :P

Skrevet

Uten peilepinne blir det mer vanskelig og kontrolere :( Longlife olje eller ikke, mener 30000 km med blandet kjøring er for mye. Det har vært en økning i havari på både motor og gear etter at mange bilmerker tok i bruk såkalte longlife oljer. Bytter selv på min motor en gang i året (12000km) Byttet nettopp filter og olje på automaten. Da var den gått 120000. Skal man ha disse tingene til og vare her oppe i kalde nord, nytter det ikke og kjøre like lenge på oljen som de gjør på motorveiene nede i mellom europa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...