Knutern_e36 Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 (da er ny bil hentet og link til ny tråd vil bli postet her) Oppdatert med noen få bilder på side 11 Hei alle sammen! Tenker lage en tråd her med bilen min i fokus Oppdatering: Masse nye bilder på side 2:D Video side 4 Bilen er en 98 3,2 M3 med SMG girkasse. Bilen har hatt kun en tidligere eier, og tidligere eier har virkelig tatt vare på dette gliset for å si det sånn! Tusen takk til Erland!! Nå er det min tur! 67900KM---> Noen små forandringer blir det, men vil prøve å holde denne mest mulig orginal. Her kommer utstyrslisten.. Typ: M3 (EUR) E-modellserie: E36 (2) Serie: 3 Typ: Coupe Styrning: LL Motor: S50 Motoreffekt 236KW Farg: Cosmosschwarx metallic (303) Produktionsdatum: 1998-06-02 (2.juni 1998) Extrautrustning Kod: S243A - Airbag for passenger S260A - Side airbag driver/frt passenger S302A - Alarm System S320A - Model Designation, Deletion S362A - Vent Rear Windows, Electric S401A - Sliding/vent Roof, Electric S415A - Sunblind for rear window S423A - Floor mats, velour S428A - Warning triangle S431A - Interior RR-VW mirror w/aut anti-d S458A - Seat adjustment, electric. F Driver/Passenger S494A - Seat heating F Driver/Front Passenger S498A - Headrests in rear, mechanic, adjustable S508A - Park Distance Control (PDC) S510A - Headlight Beam-Throw Contr. F Low beam S534A - Automatic Air Conditioning S554A - On-Board Computer S629A - Car Telephone S`GSM W Card Reader Front S669A - Radio BMW Business RDS S672A - CD changer BMW for 6 CDS S674A - Hifi Loudspeaker System Harman Kardon S783A - M Forged Wheels Double Spoke S793* - Sequentielles M-Getriebe L801A - Germany Version S863A - Europe/dealer Directory S879A - German/owners Handbook/service Booklet S915A - Body Skin Conservation, Deletion Serieutrustning: Kod: S209A - Limited slip differential (25%) S246A - Steering Column Adjustment Mechanical S314A - Heated windscreen washer nozzles S410A - window lifts, electric at front S440A - NON-smoker Package S465A - Through-Load System S520A - Foglights S542A - Check Control S548A - Speedometer With Kilometer Reading S710A - M Leather Steering Wheel Information S686A - Diversity-Function Aerial Ting som skal gjøres: (x) Bytte lykter forran. (noe slitt/brunt innerglass i lyktene) (x) Polish og lakkforsegling på bilen! (Bilen er ripefri!!) (x) Sette på M3 emblem bak (Litt usikker på om jeg vil..) (-) Sjoførsetet skal skinn-behandles og bli oppfrisket litt ( ) Bytte pære i display til kjørekomputer (Svakt lys helt i venstre hjørne) ( ) Eisenmann eksos (Racing 76mm) ( ) Carbon innsug (Noen som vet hvor jeg kan få dette til 3,2?) ( ) Rense motorrom nøye (ganske rent fra før) ( ) Service som skal inn i serviceheftet (Min første) ( ) (KANSKJE) Midtarmlene og midtkonsoll med koppholder (Utrolig lei av at alle e36er ikke har det. Så et bilde på google av det, så bra ut!) Men mister da min min telefon med snurrekabel Hva synes dere: (Ting jeg egentlig ikke vil gjøre) ( ) M3GT vinge og cupleppe på bilen? ( ) Bakrutesenker (Må da fjerne antennen...) ( ) Andre felger ( ) Profflagt solfilm - 20% bakrute 50% sideruter Takk for alle tips og tilbakemeldinger! -Knut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Se der ja, det var din M3 som var på draget i helga. Legger ved ett bilde jeg tok av den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutern_e36 Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2011 Takker:) Hadde noen fantastisk dårlige starter under draggen.. skulle ønske stripa va 402m og ikke 201m... Men men, morro var det lell:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Gratulerer med "ny" bil. Endte opp i trømsø denne ja.. Siklet lenge på denne når den lå på finn.. Så ut som en utrolig flott eksemplar, med helt riktig interiørfarge og det meste du fikk av utstyr på E36 vel? Men likte ikke helt at det var SMG i den. Er du fornøyd med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutern_e36 Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2011 Tusen takk! Joda, det stemmer det, har lagt til utstyrlisten nå SMGen er super den:) Var ganske skeptisk selv, men klarte ikke la denne ligge.. Bilen så ut som en perle og er en perle!! Brukte kanskje 2 dager på å venne meg til SMG... har alltid hatet automat og kun hatt manuelle biler selv! Dette kan IKKE sammenlignes med automat i det hele tatt. denne er så og si som å kjøre manuell. Tidligere eier av denne bilen kjøper jeg gjerne bil av i blinde neste gang!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Gratulerer med et smykke av en bil! Liker vedlikeholdsplanene dine. Du trenger ikke gjøre noe med utseende på denne Bare polér, vask og kjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Gratulere med en flott bil! Misunner deg denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Gratulerer med et smykke av en bil! Liker vedlikeholdsplanene dine. Du trenger ikke gjøre noe med utseende på denne Bare polér, vask og kjør. Helt enig! Ikke ha på bakrutesenker osv.. Ender jo bare opp som en harry rånebil.. Min mening om dine planer: = Helt enig, = litt enig, = Fullstendig uenig Ting som skal gjøres: ( ) Bytte lykter forran. (noe slitt/brunt innerglass i lyktene) - (originale lykter håper jeg?) ( ) Polish og lakkforsegling på bilen! (Bilen er ripefri!!) - ( ) Sette på M3 emblem bak (Litt usikker på om jeg vil..) (Nøytral her egentlig.. valgte selv å droppe det) ( ) Sjoførsetet skal skinn-behandles og bli oppfrisket litt ( ) Bytte pære i display til kjørekomputer (Svakt lys helt i venstre hjørne) ( ) Eisenmann eksos (Racing 76mm) ( ) Carbon innsug (Noen som vet hvor jeg kan få dette til 3,2?) ( ) Rense motorrom nøye (ganske rent fra før) ( ) Service som skal inn i serviceheftet (Min første) ( ) Profflagt solfilm - 20% bakrute 50% sideruter (Harry) ( ) (KANSKJE) Midtarmlene og midtkonsoll med koppholder (Utrolig lei av at alle e36er ikke har det. Så et bilde på google av det, så bra ut!) Men mister da min min telefon med snurrekabel (Armlene foran er bare i veien ved aktiv kjøring, koppholdere i en ///M3 blir i mine øyne helt feil) Hva synes dere: (Ting jeg egentlig ikke vil gjøre) ( ) M3GT vinge og cupleppe på bilen? ( ) Bakrutesenker (Må da fjerne antennen...) ( ) Andre felger ( ) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syvert Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Flott bil du har der! den såg meget velholdt ut, det eg ville ha gjort først og fremst er og spandert et heftig KW understell! og det er det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Flott bil du har der! den såg meget velholdt ut, det eg ville ha gjort først og fremst er og spandert et heftig KW understell! og det er det.... Kan signere på det! Kan forøvrig få kjøpe mitt V3 med Vorshlag camberplater om du byr høyt nok. Har lyst på et som er noe mer banerettet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Gratulerer med fin E36! Skulle jeg gjort noe som helst ville det vært eksos og bedre understell... spoilere og solfilm ville jeg droppet. Monterte solfilm på siste E36n jeg hadde og angret som en hund..Den ble harry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutern_e36 Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2011 Tusen takk for tilbakemeldinger folkens. Det er så utrolig deilig å eie drømmebilen, en BMW M3 E36! Har ikke ord.. Når det kommer til planen min i første omgang, så har jeg nå fått verkstedtime på Trondsen (BMW) i Tromsø den 30.juni. Da gjøres: -Lykteglass indre og ytre kjørelys byttes på begge sider. -M3 emblem monteres (Bestillte E46 M3 emblem liker de litt mer vinkla formene på det) -Service Bilen har så sinnsykt fin service historikk, så denne skal beholdes med stempel og papirer i den allerede fullstappa permen:D (Tidligere eier har virkelig gjort ting med stil!!) Erland Hansen. Merk dere det navnet! Han har mine varmeste anbefalinger!! Ellers så er dette hva jeg skal gjøre i dag:D Bilen ser så og si strøken ut i lakken fra før av.. litt vaskeriper og litt lys farge på lister.. fikses fort! Bilen har jo nesten aldri sett regnvær, og har ikke peiling på hva snø er.. Noen mening om jeg skal bruke "Tech Wax 2.0" eller "Gold Class Clear Coat Liquid Car Wax" fra meguiars som avslutting? Skinnet skal få smake på Leather preserving set fra BMW! Denne er helt fantastisk, kan virkelig anbefale denne til ALLE med skinn! Lukter helt hærlig også! Takk for tilbakemeldingene folkens, men da dropper jeg solfilmen! Har faktisk tenkt at det kan bli litt harry, men samtidig kan det på en sort bil bli ganske fint når det ikke er for mørk.. Når det kommer til understell.. Bilen føles som å kjøre en HELT NY bil, så her skal ikke noe gjøres med det første.. Tidligere eier var perfeksjonist og så fort han traff en liten hump var det rett på 4hjulskontroll.. understellsdeler er enten helt nye og eller ingenting slitt for å si det sånn.. Er bla.a helt nye bremser på bilen... det stopper! Nei, ut å smiiiile, nå kan jeg ikke vente mer:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Alle mener du skal droppe solfilmen, jeg mener du skal gå får en lys (lett toning) tror ikke det blir harry i det heletatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simennzz Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Alle mener du skal droppe solfilmen, jeg mener du skal gå får en lys (lett toning) tror ikke det blir harry i det heletatt. +1, trenger ikke "harry"-tone, men som han sier, lett toning hadde gjort seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Perfekt bil! Hadde virkelig forsatt i samme trend som forrige eier, alt orginal og fint! Hadde stått over alt av modifikasjoner, bare hold utrolig bra vedlikehold på den Dette er jo en samler bil!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå