Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bil

rypskar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bytte ut bilen jeg har og har funnet noen alternativ. Men jeg trenger litt tips for å hjelpe meg med å velge. Jeg vil helst ikke bruke for mye over 150 000 på bilen, skal ha bensin og den skal ha hengerfest.

Jeg har sett på en 2002 modell 520IA som har gått ca. 130 000 og koster 159 000,- Men den mangler hengerfeste, så det blir 15-20 000 ekstra. Jeg har også sett på en 2001 modell 525IA som har gått 230 000, og som koster 149 000. Jeg synes den har gått langt, men den ser ut til å være i god stand. Begge bilene er fra forhandler.

Det tredje alternativet jeg har sett på er en 2005 modell saab 2.0T til 186 000. Det er litt over det jeg vil bruke på bil, og er ikke BMW. Men ser likevell på den som et alternativ. Her er det også mulighet for å få ca. 10 000 i inbytte for bilen jeg har.

Er det noen som har noen anbefalinger på disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ikke kan så mye mekanisk selv, og vil helst at noen andre skal montere den, så er vel det billigeste alternativet at du kjøper inn hengerfeste på ebay.de/com og får de til å sende markert som gift, eventuelt kjøpe i Norge. Så kan du gå på et vanlig verksted(ikke bmw) og se hva slags pris du får der. Eventuelt så har du kanskje noen kamerater som kan hjelpe deg/at de kjenner noen som kan gjør det privat for deg for en mindre slant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke noe problem å montere det selv, men jeg vil helst ha det gjort på verksted, slik at jeg er helt sikker på at det ikke blir noen problemer når jeg drar med meg bil for å kjøre løp.

Det jeg lurer mest på er holdbarheten på disse bilene, er det noen spesielle problem jeg bør se etter på den som har gått over 200 000? Jeg har jo litt lyst på de 20 ekstra hestene det er i en 525, og den er stasjonsvogn mens 520 er sedan. Jeg er vant til å ha god plass i bagasjerommet og ser på det som en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo vurdere fra bil til bil, etter hvordan de er kjørt.

Erfaringsvis så kjøpte jeg min e39 når den var kjørt 180,000, og kjørte den til 230,000. Hadde lite problem, hadde noen, men var egentlig bare helt typiske som det alltid er litt av. e39 er veldig holdbare biler, men viss de er dritkjørt og ikke tatt vare på, så er vel bilen deretter. Ville tatt en skikkelig sjekk, eventuelt spør om NAF test siden det er forhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de to E39'ene du så på hørtes litt dyre ut. Selv om det er forhandler.

Jeg solgte nylig min meget pene 2001 E39 525i (med avtagbart hengerfeste) til 159000. Den var kun gått 114000km. Og en bekjent kjøpte seg nylig en 2002 520ia med masse utstyr til 120000. Den var gått ca 130000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de to E39'ene du så på hørtes litt dyre ut. Selv om det er forhandler.

Jeg solgte nylig min meget pene 2001 E39 525i (med avtagbart hengerfeste) til 159000. Den var kun gått 114000km. Og en bekjent kjøpte seg nylig en 2002 520ia med masse utstyr til 120000. Den var gått ca 130000km.

Enig der du, disse hørtes litt i overkant dyre ut. Ta deg god tid når du skal kjøpe bil, sjekk gjerne finn.no 5-20 ganger daglig til du har funnet "din" bil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...