Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sweet! Takker!

Stemmer mine antagelser ift DPF at dette bare er en troublemaker og fordyrer vedlikeholdet av bilen? (hvis man da ser bort i fra at jeg er et "miljøsvin")

Skrevet

Nei, dagens Diesel partikkel filter fungerer bra, dog kan du få opp en lampe som lyser hvis du bare kjører 50meter om dagen, men da er det bare å ta seg en lengere tur. Jeg har ikke vært borti feil med DPF på nyere biler, og ikke eldre heller for den saks skyld.

Skrevet

Det er helt feil!

DPF er sikkert fint for miljøet, men det er IKKE bra for lommeboka!

Jeg jobber på verksted, og det er ikke få biler vi får inn med "tett" partikkelfilter.

Som Dolk sier, så er det bare å kjøre en lengre tur, men det fungerer ikke hvis det er litt for mye sot i filteret, og de fleste DPF har jo forskjellige trykksensorer og sånt, som ikke tåler kondens om vinteren, noe som igjen betyr masse penger ut

Skrevet

den var ny ;)

ja partikkelfilter er noe møkk, uansett. Dersom du driver mye langkjøring vil du nok slippe problemer, men selv da er levetiden beregnet til ca 120 000km. Grise dyrt å bytte, og i tiden fra det begynner å bli tett til det er tett går bilen med unødvendig høy eksostemp og mottrykk, hvilket ikke er psoitivt for turbo.

edit: svein var før meg.

trykksensorer på bmw pleier å være bra (er min erfaring, da sensoren sitter såpass langt unna).

Et filter er ikke ment å kunne regenereres i det uendelige, se på service indikatoren, den pleier å gi ca 120 000km til et nytt filter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...