Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Dette er vell min/mitt første spørsmål-tråd her inne.

Jeg kjøpte meg e34 520 her får ei uke siden,og bilen er grei den,men fikk det jeg betalte får.

men når jeg ligger i 80 km/t så ligger turtallet på 2500 rpm.

er dette normalt på 2.0 motorn?

Jeg synes dette er høyt,og bilen går ikke akkurat bra. det er dødt.

Kan mere kalle det 0-100 på et oljeskift :lol:

Håper noen kan gi svar.

MVH

r_tranoe

Skrevet

Vel, min 520i lå i 100km/t på 2500o/min. Det er differensialen som bestemmer dette. Skift til en med 3,46 utveksling eksempelvis. En 520i er jo ingen sportsvogn, men dårlig skal den ikke gå. Ta en diagnosetest :)

Skrevet

får prøve meg på en diagnose test,mener selv også at det skal gå litt bedre en det den gjør.

de tallene på utveksling på diff'ene sier meg egentlig ikke mye.

Hva betyr det? lavere jo bedre eller?

MVH

r_tranoe

Skrevet
b20 går dårlig. veldig dårlig, slik er et bare. jeg har samme turtall som trådstarter.

Pølsevev! Sammenligner du med lignende biler fra samme tidsepoke er det en over middels sprek familievogn.

Lavere tall vil gi høyere toppfart og dårligere akselerasjon og omvendt.

Skrevet

:mrgreen:

space-ace skrev:

b20 går dårlig. veldig dårlig, slik er et bare. jeg har samme turtall som trådstarter.

Pølsevev! Sammenligner du med lignende biler fra samme tidsepoke er det en over middels sprek familievogn.

r_tranoe skrev:

Hei r tranoe

Tenk litt kjørestil.

Din motor, 190nm,4700omdr / 150hk,5900omdr gir deg ikke noe sterk motor på lave turtall.

Hva er du vant med før?, jeg har kjørt mye e34 men også opel og volvo.

Begge disse skyver bedre fra bunn enn bmwen men så har de heller ikke den fine balansen med karroseriet lenger opp på skalaen :D

Venn deg til bilen og se på bensinen så vil du se at aktivt kjørt vil 2literen gi deg valuta for dråpene, men ja du har kjøpt en motor som er beregnet for noe mer turtall i kjørestilen.

Nyttig lesing, jobb deg gjennom "utenom-kommentarene" så finner du her litt om utvekslinger på din biltype. :D

viewtopic.php?f=1&t=192109

Skrevet
:mrgreen:
space-ace skrev:

r_tranoe skrev:

Hei r tranoe

Tenk litt kjørestil.

Din motor, 190nm,4700omdr / 150hk,5900omdr gir deg ikke noe sterk motor på lave turtall.

Hva er du vant med før?, jeg har kjørt mye e34 men også opel og volvo.

Begge disse skyver bedre fra bunn enn bmwen men så har de heller ikke den fine balansen med karroseriet lenger opp på skalaen :D

Venn deg til bilen og se på bensinen så vil du se at aktivt kjørt vil 2literen gi deg valuta for dråpene, men ja du har kjøpt en motor som er beregnet for noe mer turtall i kjørestilen.

Nyttig lesing, jobb deg gjennom "utenom-kommentarene" så finner du her litt om utvekslinger på din biltype. :D

viewtopic.php?f=1&t=192109

Hei.

Jeg har har en e30 320 som er fiffa opp litt motor messig og en audi a4 s-line 2.0 tdi.

Har hatt : e30 320,ford sierra 1.6,ford mondeo 2.0,mazda 323 1.6, opel omega 2.0,saab 900.

Har hatt litt diverse da kan man si.

Jeg har vært medlem her en liten stund,men er ikke før nå i det siste jeg har satt meg ned får å lese å mest sannsynlig starte opp flere tråder med små prosjektene mine av bmw som jeg har.

Av alt jeg har hatt av bil så er det faktisk bmw som er min type bil.

En grunn til at jeg vil få ned rpm'n på motoren er at den ligger så høyt å bruker litt mere bensin, da jeg bruker bilen mere enn til by kjøring.

Men takk til dere som gidde meg svar å håper jeg får svar på det jeg eventuelt spør om i senere tid

MVH

r_tranoe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...