DJB88 Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Har vært borti løse bolter på m70 motorer har også hørt at dette er sykdom at disse løsner . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2011 Har ikke fått gjort noe:/ venter fortsatt på nye bolter! Men har fått diverse andre deler som ligger å venter på å bli montert da Å ja, jeg har bestillt to filter Fikk dobbelt opp med skiver forran, så får vel returnere et sett, har vært enormt mye tull med GS i det siste Ser ut som det trengs en makeover på topp-dekselet, noen som tror det blir fint i gull? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Juli 9, 2011 Share Skrevet Juli 9, 2011 Prøv gull! 7`er er jo en "overklasse" bil, så kanskje den drar seg unna med gull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Juli 9, 2011 Share Skrevet Juli 9, 2011 Er ikke helt sikker på om jeg hadde begynt å fikle med grisepikk nedi der. Når du ser hvordan boltene er så tror jeg at jeg hadde bytta alle for sikkerhets skyld. Er vel vanskelig å kjenne momentet på dem og. Regner med at det er visst moment etterfulgt med grader på disse og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2011 Er ikke helt sikker på om jeg hadde begynt å fikle med grisepikk nedi der. Når du ser hvordan boltene er så tror jeg at jeg hadde bytta alle for sikkerhets skyld. Er vel vanskelig å kjenne momentet på dem og. Regner med at det er visst moment etterfulgt med grader på disse og. Alle blir byttet ja på begge toppene, hva mener du jeg skal gjøre får å få de opp da? Tenkte egentlig å få laget meg noen foringer på 4,6 og 8mm innvendig og 10mm utvendig. Så bruke en borr på 4mm først med den foringen på 4mm slik at jeg er sikker på at det blir et beint hull. Også bruke en grisepikk med foringa som er 4mm, går ikke det så prøver jeg med en borr på 6mm å foringa på 6mm å grisepikken på 6mm å foringa på 6mm. Hvis du skjønner, håper jeg slipper å bruke den på 8mm siden jeg da vil komme til å presse ut gjengene på bolten. Tenkte jeg skulle ordne dette klart når jeg drar hjem til trøndelag nå, så alt er klart til jeg drar nordover igjen Må selvfølgelig bruke magnet for å få opp sponet etterhvert. Håper dette skal gå siden den bolten jeg løsnet på satt relativt dårlig Å selvfølgelig blir det brukt riktig moment Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet August 19, 2011 Forfatter Share Skrevet August 19, 2011 Skjer veldig lite her nå Jobber 12t så blir bare sove å jobbe, men neste uke blir det kun 8 timers dager, så da er det håp om å få litt tid! Her er ivertfall noen bilder. Er en bulk utover på begge baklyktene mine på samme plass, noen som vet om det er sånn det skal være? var ikke sånn på de orginale lyktene Her er noen bilder av det som må gjøres i vinter, begynner å bli endel ser jeg menmen, får ta det før det blir mye værre! Er heldigvis bra under, bare et jekkfeste som trenger litt pleie Så da får jeg bare kjøre på me ny lakk til neste sommer Flere som har trua på tre 7'ere i samme farge? tenkte da å ha alle i "oxford grønn" farge, godt mulig den blir mixet litt med men tiden vil vise! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 oxford grønn er faktisk FIIINT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 oxford grønn er faktisk FIIINT! Men Boston grønn er FINERE! Kanskje litt skjeldnere også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Lurer på hvilken grønnfarge jeg har...ble litt usikker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Tror din er oxford, for boston er en god del lysere i virkeligheten. Men ikke såå enkelt å se på bilder. Du har vel farvekoden på venstre støtdempertårn, eller i serviceheftet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 oxford er finest... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Da er bilen på plass utenfor verkstedet, lenge etter planlagt tid. Men var et helvete å få plukka ned bakerste del av mellomakslinga, ikke så trivelig å ligge å skru på grusen med en liten jekk. Måtte ned med eksos også! Var nødt til å ned med mellomakslingen får å få slepet den til verkstedet jeg disponerer igjennom arbeid, siden den eneste biltralla jeg klarte å finne her i hammerfest ikke gikk ann å bruke til en så lav bil(trodde ikke den var så lav ) Menmen, nå er foringa i halvferdig. Mulig jeg skal lage meg en brakett og bruke ei magnetborrmaskin istedet. Får se når jeg begynner.. Går veldig tregt siden jeg egentlig kun jobber å sover når jeg er her oppe i nord.. Men reiser oppover noen dager før jeg begynner neste gang så da bør det forhåpentligvis skje noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 Går veldig sakte, pga at verkstedet har vært stengt pga. legging av nytt gulv, og veldig stor pågang der. Men forhåpentligvis er toppene av imorgen. Her er ivertfall noen bilder av det siste som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2011 Da er ivertfall toppene av! Viste seg at 2 bolter til knakk når jeg skulle løsne strekkboltene Der boltene "står" i enda er der boltene knakk! Noen stemningsbilder! Veldig til ledningsrot! Men det ble kastet inn fort pga at jeg var tørst! Kommer mere info om anlegget når bilen er opp å brommer igjen.. Skal se litt mere på toppene i jula no, og bestemme meg for om det blir nye kammer, ser det er litt slitekant på den ene! Så lurer på om jeg skal kjøre på med full overhaling av topp!! Kvasskam, nye ventilløftere, porting,planing Så også litt på sylindrene, var ikke noe slitasje som jeg kunne kjenne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå