Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min e34 525tds touring 92mod rister som f under kjøring.

spesielt mellom 50 og 60. høres ut som om d kommer midt under bilen. slipper gassen for d rister slik. noen ganger kan jeg gi gass igjen og ristinga forsvinne. men som regel er den der hele tiden mellom 50 60. og kun når jeg gir gass. kommer jeg over 60 så forsvinne den....

va i all verden kan dette være?

noen som har ide??????

noe som blir dyrt?

andre

Skrevet

Kan være noe dårlige drivknuter eller mellomaksling?

Dårlig hjullager bak?

Aldri opplevd noe lignene selv..

Siden det kan forsvinne av at du gasser kan du sikkert utelukke kast i felger/dekk.

Skrevet

har byttet om til vinterdekka igjen. akkurat d samme der.

ikke hjullager. virka faste og fine....

mulig drivknute el mellomaksling da. hvordan finner jeg det ut?

noe jeg kan gjøre selv?

Skrevet

er litt usikker, eneste jeg kan tenke meg til er å få bilen på bukker og få en til å sitte i bilen å dra den opp i 50-60kmt på hjulene og hør etter ulyder å prøve å lokalisere hvor det kommer fra.

Litt risky da :P

å bytte mellomaksling eller drivknuter er jo ikke noe dyrt om du gjør det selv, usikker på hvor lenge et verksted bruker:P

Skrevet

dumt spørsmål men er ikke d mangen akslinger under der. kan d være alle eller bare mellomaksling?

viss drivknuten blir slitt. rister det da bare visse ganger.

må nevne at når bilen står i drive og jeg feks står i ett lyskryss så humper bilen ujevnt plutselig..

og når jeg skal kjøre igjen så kan d skje at jeg bare gir gass uten at den går framover. så plutselig kommer den igjen.

har dette noen sammenheng????

Skrevet

var under bilen og kikka.

hardyskiva såg ikke bra ut. kan det være vibrasjoner pga den er dårlig?????

kom masse stoff/garn/tau ut av tre huller vedsidna skruene. er 6 skruer blandt annet 3 i mellomaksel. men d stoffet kom ut av 3 andre hull.... såg rart ut...

skal prøve å legge ut bilde... men er helt ny her, så tar nok litt tid... :)

Skrevet

Kan definetivt være den ja.

Har aldri hatt problemet selv, men er rimelig sikker på jeg har hørt om folk som har hatt lignende problemer som du har, og hvor det har hjulpet å skifte den.

Har ikke peiling på hvor mye ett verksted tar, men burde jo være grei skruing selv?

Skrevet

pleie d å leke olje når den er dårlig.... kommer nemlig litt olje og.....

liker ikke dette.....

mulig jeg får prøve å skru selv....

er mekaniker men ikke bilmekaniker...

Skrevet

Det er helt sikkert hardyskiva som er synderen ja, iallefall et lurt sted å begynne slik den virker å se ut som.

Skiftet på min E34 pga risting og det ble bedre.

Men siden du nevner at den ikke er helt god i kryss osv, tenker jeg litt på defekt converter.

Skrevet

converteren er den greia som står mellom girkassa og motoren, erstatter clutchen på manuell kasser kan man si. er en moment-omformer. denne gjør at du ikke kveler bilen i lyskryss osv. justerer vell sluringa på girene om jeg ikke tar helt feil. langt fra noe ekspert på dette men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...