Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en 97'Bmw E39 hvor klimaanlegget ikke vil kjøe mer. Jeg hører en susing i kupeen når jeg setter på A/C, og den går vekk når jeg skrur den av. Kjøevifta ved grillen skrus seg heller ikke på, men jeg har kun kikket på den når det har vært ganske mildt ute så da vet jeg ikke om den faktisk skal gå heller.

Har også sjekket i Carsoft, og der kommer det opp at det er en feil med høyre temp sensor i klimapanelet. Kan det være gjøre at A/C'en ikke kjøler?

Når jeg setter på A/C knappen hører jeg at kompressoren starter, og bilen for en anelse høyere tomgang.

Fylte gass for 2-3 år siden...

Skrevet

Det første eg tenker er at du er tom for gass. Hadde samme problemet på min E36...kompressoren jobba, men null kaldluft. Viste seg at ein pakning var sprukken, og all gass var borte vekk. Om du fylte gass for eit par år sidan, vil eg anta at du har ein lekkasje i systemet.

Skrevet

Nøyaktig slik det var hos meg. Den suselyden pluss den kunstig høyere tomgangen forsvinner faktisk, du må bare fylle på gass. Viften i fronten starter ikke uten at det er i orden og bilen kjøler. Tro meg du hører når den fyrer igang. Men som sagt, gå å få gass på og husk for all del sporingsstoff i gassen

Skrevet

Dersom du fylte gass for 2-3 år siden og gassen er borte nå, så kan ikke jeg skjønne annet enn at du har en lekkasje. Da ville jeg fikset lekkasjen før jeg hadde fylt på mere gass.

Skrevet

Et AC anlegg er hermetisk lukket så er det tomt for gass er det lekkasje.

Som det sies så kontakt et kompetent verksted som kan finne lekkasjen for deg uten sporingsstoff (Det griser til anlegget ditt innvendig ;) )

Er det fagfolk fikser de det.

Men desverre er det sikkert dyrt og fikse, og finnes desverre ingen billige løsninger. Her snakker vi om et system som jobber under høyt trykk.

Skrevet

Hadde samme symptomer son du nevner her, regnet da med en dyr tur til verksted.

Men heldigvis var det bare en resistor(syns jeg å huske). Husker ikke hva jeg betalte, men var ikke så mye.

Skrevet
Et AC anlegg er hermetisk lukket så er det tomt for gass er det lekkasje.

Men desverre er det sikkert dyrt og fikse, og finnes desverre ingen billige løsninger. Her snakker vi om et system som jobber under høyt trykk.

Det trenger ikkje nødvendigvis å bli forferdeleg dyrt. Eg betalte under 2000 kr for feilsøking, reparasjon, deler og fylling av gass på min, GS Bildeler/tidligere Schmiedmann i Skien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...