Divinegod Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Hei dere! Har nå fått store problemer med omtrent alt elektrisk på bilen min, 98 520iat. Plutselig da jeg var ute å kjørte stoppa stereo å virke, ac, setevarme, lys og indikasjoner i dash virker ikke. Noen som har vært borte i dette før? jeg regner med at det har med bus systemet i bilen å gjøre. Kan dette skje fordi batteriet i bilen er dårlig? Har koblet til diagnoseverktøy mens bilen står å går og kommer opp 13,5V på skjermen. Om noen har vært borte i dette før hadde jeg vært kjempetakknemlig om dere kan si hva dere gjorde for å finne ut av dette. på forhånd takk!
Aroid Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 sjekket sikring? Har du noe som er ettermontert i bilen?
Divinegod Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 Har sjekket sikringer, hadde en Densiongate for usb støtte på stereo, men den har jeg tatt bort. Densiongate'n har virket i over et år nå. Forsterkern jeg har satt inn har jeg også koblet ut, men den forsterker kun analoge lydsignaler så den kan ikke være årsaken. Har hatt ut tenningsbryter og ohmet over alle brytere i de forskjellige stillinger, alt ser ut til å være i orden der også. Er det en egen bus enhet som stereo, air condition og lysindikasjon i dash er koblet inn på? Det som var rart, var at stereo frøys først og en etter en funksjon slutta å virke.
Aroid Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Hva har du gjort med bus linje til densiongate da etter du demontert den?
Divinegod Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 bare koblet den vekk fra der cd vekslern var koblet inn en gang i tida, bak på forsterkern/kassetspillern
stian1990_2 Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Selv om du har ohmet tenningsbryteren ville jeg prøvd og byttet den, den kan skape mye trøbbel.
Aroid Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Det er bare å sjekk om body computer har støm. Kan ikke bar ohm tenningsbrytern. den kan også har spennings fall.
Divinegod Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 hvor sitter den da? den under/bak hanskerommet? skulle gjerne hatt koblingsskjema på denna bilen men trur ikke det finnes blant oss vanlige folk, veit ikke hvilke kabler jeg måle hvis ikke det sier seg veldig selv da.
Aroid Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 El diagram over e39 http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e39new/
Divinegod Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 Kjempegreier, blir en del lettere med di skjemaene der.
Alpejohn Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Enig i at det er mest sansynelig tenningslåsen.. Gamingen hadde akkurat samme greine på sin 98 mod, spiller slutta å virke, kupelys levde sitt eget liv, servotronic kom på av på av hele tia, alt ble helt koko. Bytta el delen på tenningslåsen, og alt ble normalt igjen. Den er vist ikke dyr heller, så jeg hadde ikke stussa på det.
Divinegod Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 Da var problemet løst! Jeg hadde jordfeil bak i en svart 20pin connector venstre side i bagasjerommet, den holdt pdc modul nede og lagde rare feil på lcm modulen. Men nå er alt oppe å går igjen og jeg er glad
Mikael-B Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Flott at du fant det ut Jordfeil baki der har jeg aldri møtt på før, men det skal jeg jaggu ta med meg videre når det skal feilsøkes elektrisk. Fort gjort å overse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå