slperformance Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2011 Du som er Jens? Så deg på flyplassen med 190n. Virker frisk. Husker du kom sidelengst forbi meg på ACR for noen år tilbake. Skvatt litt da Nei, ikke jeg som er Jens. Men vi er barndomskompiser og vi deler verksted.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Du som er Jens? Så deg på flyplassen med 190n. Virker frisk. Husker du kom sidelengst forbi meg på ACR for noen år tilbake. Skvatt litt da Nei, ikke jeg som er Jens. Men vi er barndomskompiser og vi deler verksted.... Akkurat Det med de vippearmene så er det vell delte meninger ja. Både her i Norge og hos PPF gutta i sweden. Hør med JAAS performance her inne. Dem har peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slperformance Skrevet August 27, 2011 Forfatter Share Skrevet August 27, 2011 Da går en litt trøbblete sesong mot slutten.... Har fått inn Vipec 44, 3 doble haltech coiler med volvo(!) tenningsforsterker, ny dieseloljepumpe, bygd om oljeåndingssystem, fått inn oljefilterflytter... Bilen ble bremset hos Shs performance i Tromsø. En stor takk til Håvard. Var på Sommertreff Acr forrige helg som første treff og ble belønnet med 1.plass fineste europeiske bil. Enda så skal klarlakken gåes over iløpet av vinteren og når(?) carbonpanseret dukker opp, skal det på.. Men en kjempefin belønning for alle timene i garasjen. Det store problemet er de forb..... vippearmene. Har tatt 6 stk ved fire forskjellige anledninger. Kjøpte nye vippearmer fra Koed(febi) om monterte disse. Holdt en dag på Acr, før begge på sylinder 5 knakk, fikk tk i 2 nye og monterte disse. Kjørte resten av helgen, men på en rolig cruising tur her heime knakk begge på cylinder 2. Så nå har jeg parkert... Drittlei heile vippearmskonstruksjonene.. Har målt klaring mellom ventiler og stempler, ventilklaring er justert til 0,20-0,25 kald,turtallsperre på 6800... Ingenting som tilsier at vippearmene skal knekke som fyrstikker, og det er da ikke uvanlig å bruke z45 kam,ppf sitt ventilkit steg 2 ilag med org vippearmer..? Nå blir det uansett bestill ordentlige vippearmer(?) fra ppf. Første toppen ble sendt til sveising og når jeg jeg fikk denne tilbake var det sveiset så hardt at toppen har slått seg og kammen gikk ikke inn... Topp nr 2 gikk når sesongens første vippearm knakk, topp nr 3 ble det oppdaget sprekk mellom eksos og kjølekanal før sveising, topp nr 4 ble kjøpt fra Sverige ferdig sveiset(denne står på nå) og topp nr 5 fikk jeg akkurat tilbake fra Oslo Motorteknikk(ferdig sveiset,borret og planet). Planer for vinteren; -Nye kortere bilstein dempere forran. -Nye vippearmer. -Ny gearkasse(tips mottas gjerne) -Ny turbo for bedre kurve( tips til 600-650 hp Presicion turbo mottas) -Ny grovere dim på bensintilførsel. Noen som har formening om hvor langt en uportet org topp klarer å føde? Synes effekten satt langt inne, virket som om det var dårlige fløde i toppen.... Hvem porter slike topper i Norge? Tilbakemeldinger mottas med stor takk... Bilder på vei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bele-Bmw Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Tore "topplokk" hos autotrim i trondheim portet m20 toppen min. Ser at mange klager på lang vente tid der,men jeg fikk tilbake toppen min ferdig portet samme uke som jeg leverte den. Så du kan jo være heldig:-D Og anngående vippearmene,jeg hadde topram vippearmer som jeg kjøpte hos koed di holder enda di i den m20b27 jeg bygde .(sugetrim vel og merke) Hadde alpina chip i min så jeg innbiller at turtalls sperren ligger på 6750 rpm med den chippen viss jeg ikke tar helt feil. Håper det er til noe hjelp for de. Mvh Andreas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Han her er grom på topp jobber: http://www.jpmotorsport.se/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slperformance Skrevet August 28, 2011 Forfatter Share Skrevet August 28, 2011 Tore "topplokk" hos autotrim i trondheim portet m20 toppen min.Ser at mange klager på lang vente tid der,men jeg fikk tilbake toppen min ferdig portet samme uke som jeg leverte den. Så du kan jo være heldig:-D Og anngående vippearmene,jeg hadde topram vippearmer som jeg kjøpte hos koed di holder enda di i den m20b27 jeg bygde .(sugetrim vel og merke) Hadde alpina chip i min så jeg innbiller at turtalls sperren ligger på 6750 rpm med den chippen viss jeg ikke tar helt feil. Håper det er til noe hjelp for de. Mvh Andreas Ja, Tore topplokk er ett alternativ. Han står på listen over mulige alternativ.. På org motorer går jo vippeamene 200 000km, mulig de overhode ikke er glad i strammere ventilfjærer og vass kamprofil.... Uansett så blir det nok ppf sine, evt nuke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slperformance Skrevet August 28, 2011 Forfatter Share Skrevet August 28, 2011 Han her er grom på topp jobber: http://www.jpmotorsport.se/ Takk for det, skal sjekke det ut... Ser det er litt delte meninger om en portejobb idet hele tatt er nødvendig, men det er jo sånn det er på ett internettforum... Bilder kommer så snart det går å laste opp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 vet det har blitt bremsa over 700hjul hk med uporta topp. ang vipparmer så annbefaler jeg ppf sine. funker knall sammens med strammere fjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slperformance Skrevet August 29, 2011 Forfatter Share Skrevet August 29, 2011 Har også hørt rykter om massive hjulhester på org topp... På tide med bilder; Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slperformance Skrevet August 29, 2011 Forfatter Share Skrevet August 29, 2011 Flere bilder; Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet August 29, 2011 Share Skrevet August 29, 2011 Nydelig den breddinga bak, hvor mye mer er det? 2-3cm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet August 29, 2011 Share Skrevet August 29, 2011 Den var meget fin! Men må si den har blitt enda finere med m3 c-stolpe. Men det er en smaksak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m20b25turbo Skrevet August 29, 2011 Share Skrevet August 29, 2011 Denne bilen kjenner jeg igjen, du kom bort til meg på acr å kjøpte av meg 2 vippearmer:) veldig fin bil du har bygget deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slperformance Skrevet August 29, 2011 Forfatter Share Skrevet August 29, 2011 Nydelig den breddinga bak, hvor mye mer er det? 2-3cm? Takk for det... Tja, si det...Jeg er ikke sikker på hvor mye bredere den er enn en org m3... men en org ser puslete ut iforhold.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slperformance Skrevet August 29, 2011 Forfatter Share Skrevet August 29, 2011 Den var meget fin! Men må si den har blitt enda finere med m3 c-stolpe. Men det er en smaksak. Takk for det. Tja, på MIN replika blir det ikke M3 c-stolpe... Men det er som sagt en smaksak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå