Frode_E30 Skrevet August 12, 2012 Forfatter Skrevet August 12, 2012 Man behøver ikke ta så mye før tetteflaten er flyttet ut av det tidligere slitesporet. Jeg tok vel noe slikt som dette: men det er ikke sikkert det er nødvendig å ta så mye heller. Problemet ligger vel i å få det slipt/kuttet rett, slik at ikke sealen blir liggende skjevt. Er du redd for at den ikke skal sitte, kan lim/blåsilikon være et alternativ for å være sikker på at det blir tett/sittende. Hmm, kanskje vel så enkelt å la være å banke den helt inn da? Så du mener 2mm er nok for å komme ut av det gamle sporet?
Frode_E30 Skrevet August 12, 2012 Forfatter Skrevet August 12, 2012 Har fått frieksos mellom topp og grenrør, trodde dette var umulig med grenrør i 316L stål og12mm flens mot toppen... Grenrøret tåler over 900 grader og har kun vært oppe i max 830-850 grader. Har sjekket alle muttrene på grenrøret, og de sitter fortsatt godt fast. Noen andre som har vært plaget med dette? Tror jeg sliter med det samme.. Når bilen er kald lekker det fra en Cyl, men klarer egentlig ikke finne noen lekkasje, så antar at det må være mellom topp og grenrør en plass jeg ikke ser. Tenkte å plane både topp og grenrør nestegang det skal av er ikke noe problem, annet enn kommentarene man får Er nesten helt tett når den er varm ja, men det er så irriterende å få slike feil når man vet man har gjort alt 100% etter boka. Tenkte jeg skulle bytte topp pakning, får sjekke grenrøret samtidig da...
S.Hafsmo Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Hmm, kanskje vel så enkelt å la være å banke den helt inn da? Så du mener 2mm er nok for å komme ut av det gamle sporet? Hvis det er plass, og hvis du får den inn uten at den blir skjeiv, skulle det gjøre samme nytten. Her var ikke det et alternativ, da koblingen til pumpa ligger helt oppi ringen. Vil tro 2mm skulle være rikelig. Du ser sikkert hvor ille det er når du har tatt av den gamle ringen.
Frode_E30 Skrevet August 14, 2012 Forfatter Skrevet August 14, 2012 Skal bli pappa til tvillinger Så i denne anledning har jeg halvveis bestemt meg for å selge bilen. Skal ta ut motoren og bytte toppakning pga olje svetting, skifte simring på veiv, plane grenrør, sveise en alu nippel på radiatoren (istedet for skrudd nippel), og skifte alle simringer/lokk i bakkant av girkasse, samt skifte girolje. Da er bilen 100% igjen! Intresserte kan nå meg på pm, innbytte i diesel bruksbil er mulig!
|Ole| Skrevet August 14, 2012 Skrevet August 14, 2012 Gratulerer!!! Tvillinger du!! Produktiv jævel du
Frode_E30 Skrevet August 14, 2012 Forfatter Skrevet August 14, 2012 Takktakk Hva kan man forlange for en slik bil? Tror jeg har kvitteringer for over 200.000,- Har eid bilen selv i snart 6 år, bygget ALT selv og gjort ALT etter boka. ALLE deler er fra øverste hylle og montert med kjærlighet! Totalt er det vel brukt langt over 250.000 på denne.
e30 tic Skrevet August 14, 2012 Skrevet August 14, 2012 Gratulerer. blir skriking i stereo da Ang pris for bilen din så vet du vel selv hva du vil ha for den, kronene den har kostet å bygge får du aldri igjen, men e30 er jo populært om dagen så det er nok rette tiden å selge på i tilfellet. tommyheimberg reagerte på dette 1
Frode_E30 Skrevet August 14, 2012 Forfatter Skrevet August 14, 2012 Gratulerer. blir skriking i stereo da Ang pris for bilen din så vet du vel selv hva du vil ha for den, kronene den har kostet å bygge får du aldri igjen, men e30 er jo populært om dagen så det er nok rette tiden å selge på i tilfellet. Takk Ja nå blir det mye annet å tenke på enn å kjøre e30 Ja vet jeg ikke får igjen pengene, men det var heldigvis aldri planen heller, men tror jeg legger prisen til ca 140-150k. Siden jeg kan ta nermest hva som helst i innbytte burde det vel være et større marked å selge til, enn om jeg kun solgte for penger?
BMW E30 325 Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Gratulerer! legg ut noen bilder av hvordan bilen står nå i dag osv da ?
Frode_E30 Skrevet August 17, 2012 Forfatter Skrevet August 17, 2012 Takk Tenkte jeg skulle ta noen bilder i neste uke og legge ut en annonse på finn.no
e30 tic Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Takk Tenkte jeg skulle ta noen bilder i neste uke og legge ut en annonse på finn.no Det må du, bilen din fortjener en skikkelig annonse, ble litt "skuffa" når jeg såg bildene her på bimmers Skikkelig kamera er tingen når det skal selges
Frode_E30 Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 Har gjort en del med bilen, tatt ut motor og gir. Satt inn ny simring i deksel forran på veiva, banka den 3mm lengre inn enn den forrige pga det var et pittelite spor etter den gamle ringen. Dette ble nok tett tenker jeg. Girkassa fikk nytt deksel nederst til akslingen (plastlokk), utgående aksling fikk ny simring, og girvelger akslingen har fått ny simring, den gamle var helt ødelagt. Fant ut at grunnen til frieksosen ikke var pga flens mot topp, men et av rørene var sprukket i sveisen. Leverte grenrøret på Beko Sveis, der de sveisa det på nytt. Nå ble det bra. Reparerte en liten lekkasje på radiatoren, der hvor slangen går til ekspansjonstanken. Det ble tett og fint. Monterte hele greia og startet opp. Etter 2 minutter var det vann i olja. Tok av toppdekselet og blåste trykkluft i kjølesystemet, da kom det kjøleveske opp fra en laaang sprekk i toppen. Den har trolig sprukket under montering, noe som dessverre kan skje med disse gamle sveisede toppene. Er altså på jakt etter en sveiset topp, eller en tom topp jeg kan sveise selv. Tiden renner ut for meg så om noen har liggende, ta kontakt.
Kristov Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Har nok heller sprukket under sveising...
Frode_E30 Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 Har nok heller sprukket under sveising... Det har den ikke, den ble kjørt en hel sesong etter sveising. Nå, når jeg monterte den, sprakk den helt, er sikkert 10cm sprekk i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå