Gå til innhold

Schulz e28 Turbo Touring.


H_Vatn
 Share

Anbefalte innlegg

Denne diskusjonen om hva bt godkjenner osv kan vel tas i en egen tråd?

Kan bekrefte at bilen er solgt. Og dette var noe jeg har grubla og tenkt på leeenge. Og fant til slutt ut at det var best for meg og selge nå.. så kontrakten er underskrevet og salgsmelding levert.

Over og ut for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se. Har jo 2biler til og nok og henge fingrene i så. M545en står godt enda tror jeg. Vi får se te sommeren hvor mye en angrer på dette kanskje den rett og slett må hentes tilbake igjen om savnet blir for stort. Kommer nok sterkt tilbake uansett.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå tor jeg dere må gå litt grundigere til verks! ta en titt på gasolin sin side! der har de en link til hva jeg snakker om! å siden dette forslaget skal ut til høring 01.01.13 så er disse reglene ikke helt kommet i boks enda!! så hvis de fleste B.T har begynt med disse reglene FØR de er tredd i kraft må jeg si de er forut sin tid! kan til tider være lurt å LESE litt før en kommer med påstander! jeg har blitt bedt av B.T å vente med å sende noen søknad på hva jeg skal bygge om til ETTER overnevnte dato!

Dette vil neppe omfatte "våre" biler og ombygginger.

Står jo svart på hvitt her:

"§ 1 Virkeområde m.m.

Denne forskrift får anvendelse på nærmere angitte kjøretøy som er satt sammen av nye og/eller brukte deler i Norge som fremstilles for førstegangs godkjenning- og registrering i Norge 1. juni 2013 eller senere.

Den får ikke anvendelse på kjøretøy produsert i serie.

Den får ikke anvendelse på kjøretøy som er førstegangsgodkjent og registrert på ordinære vilkår, og i ettertid endres, jf. forskrift 4. oktober 1994 nr. 918 om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften) kap. 7, med unntak fra oppbygging etter nærmere bestemte regler.

Den får ikke anvendelse på kjøretøy som endres uten å følge de godkjenningsprosesser som gjelder for amatørbygde kjøretøy.

Den får ikke anvendelse på kjøretøy som bygges i forretningsmessig sammenheng.

Amatørbygd kjøretøy kan kun benyttes til eget bruk."

"Sammensetting av hovedkomponenter fra flere serieproduserte kjøretøy til et nytt kjøretøy anses verken som amatørbygd kjøretøy eller kjøretøy i byggesett (kit), og omfattes dermed ikke av denne forskrift. Dette gjelder uavhengig av om komponentene stammer fra kjøretøy av samme eller ulik type, fra samme fabrikant eller forskjellige fabrikanter og om komponentene er nye eller brukte."

"Vegdirektoratet foreslår for bil en motoreffektgrense på 15kW/100kg tilsvarende regelverket i Sverige. Begrunnelsen for dette er blant annet at et amatørbygd kjøretøy ikke blir testet i henhold til varmkjøringskravene."

Tror ikke man skal feire allerede nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...