Haakjin Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Hvordan kan man forhindre å knekke vippearmer på M30 da? Er det bare de orginale vippearmene i seg selv som er dårlig, eller er det andre årsaker til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Er nok kvaliteten som er for "dårlig", den patenten med vippearmer suger litt. Da er det bedre med hydroløftere som M50 har synes jeg. Slitter tikketakk, og er mer driftsikkert. At hydroløfterene ryker innimellom er jo greit nok, er jo en slitasjedel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Er nok kvaliteten som er for "dårlig", den patenten med vippearmer suger litt. Da er det bedre med hydroløftere som M50 har synes jeg. Slitter tikketakk, og er mer driftsikkert. At hydroløfterene ryker innimellom er jo greit nok, er jo en slitasjedel. Hmm , okei. Ikke at jeg har noen erfaringer , eller vet hva en hydroløfter er, men er sikkert sant ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Er nok kvaliteten som er for "dårlig", den patenten med vippearmer suger litt. Da er det bedre med hydroløftere som M50 har synes jeg. Slitter tikketakk, og er mer driftsikkert. At hydroløfterene ryker innimellom er jo greit nok, er jo en slitasjedel. Hmm , okei. Ikke at jeg har noen erfaringer , eller vet hva en hydroløfter er, men er sikkert sant ;p Tipper det er hydraulisk ventilløftere han mener,disse "justerest" automatisk av oljetrykket i motoren,og er mer skånsomme en direktevirkende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Yep, hydrauliske ventilløftere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Yep, hydrauliske ventilløftere. Okei, da forstår jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Det finnes sterkere vippearmer å få tak i også, så det er mulig å forsterke litt. Finnes også låser som skal hindre vippearmene i å kunne bevege seg sideveis, det ryktes at fjærene som sitter der originalt er for lite spenn i og tillater sideveis bevegelse ved høye turtall og "stygg" kjøring. Da vil vippearmene treffe skjevt på ventilskaftet og knekke pga belastningen de får. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Når vi først er inne på det, kor ofte skjer det att 2 vippe armer knekker på samme sylinder? Er dette ofte ein tilfeldighet? ( Snakker ikkje om når det klapper isammen ) Eller er det som regel ein grunn til det? Sorry OT... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Det finnes sterkere vippearmer å få tak i også, så det er mulig å forsterke litt.Finnes også låser som skal hindre vippearmene i å kunne bevege seg sideveis, det ryktes at fjærene som sitter der originalt er for lite spenn i og tillater sideveis bevegelse ved høye turtall og "stygg" kjøring. Da vil vippearmene treffe skjevt på ventilskaftet og knekke pga belastningen de får. finnes mye vippearmer og få kjøpt men jeg har egentlig mest troa på at de orginale fjørene er alt for slappe. sånn at vippene sklir og ikke treffer rett på ventilen. har tenkt og kjøpe meg nye vipper og låser så kanskje det går litt lengre mellom hvert bytte. Når vi først er inne på det, kor ofte skjer det att 2 vippe armer knekker på samme sylinder? Er dette ofte ein tilfeldighet? ( Snakker ikkje om når det klapper isammen )Eller er det som regel ein grunn til det? Sorry OT... har vært borti det ja. men er vell bare en tilfeldighet vil jeg tro. det er jo en slite del. er ikke sikkert det er noe spesielt som er galt fordi om du knekker 2 vipper på en m20. skulle egentlig bytte vippearm i dag.. men fikk en telefon og hadde bare med og møte opp hos en kompis og spille forza 4 de har jo endelig fått med e28 m5. (desværre med m-tech) men morro uansett:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 men sliter litt med at m30en rykker litt og skyter på ca 7000rpm. men morten sa det skulle være sånn Skal være sånn? Hva mener du med rykking og skyting da? En motor med datasprut skal da gå helt reint på alle turtall og laster hvis alt er som det skal..! Eller kjører dere med bare tenningskutt på turtallsperra, er det det du mener? Bøs bil forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 men sliter litt med at m30en rykker litt og skyter på ca 7000rpm. men morten sa det skulle være sånn Skal være sånn? Hva mener du med rykking og skyting da? En motor med datasprut skal da gå helt reint på alle turtall og laster hvis alt er som det skal..! Eller kjører dere med bare tenningskutt på turtallsperra, er det det du mener? Bøs bil forresten! Motoren går fint som bare det hele tiden den:) mye finere og bedre enn orginalt. Er nok turtallsperra som ligger på 7k derfor den rykker litt der:) Takk ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 att sperra ligger på 7 forklarer jo hvorfor vippene går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 jeg kjørte på 7200 på min gamle m30.. røyk aldri en vippearm.. og lå OFTE på turtallsperra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 att sperra ligger på 7 forklarer jo hvorfor vippene går. Ikke for å gni salt i såret til Vatn her, men ja - tanken slo meg òg, så jeg må vel si meg enig her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 jeg kjørte på 7200 på min gamle m30.. røyk aldri en vippearm.. og lå OFTE på turtallsperra Joda, men du har gjerne vært heldig. Til sammenligning så har jeg kjørt BMW i 20 år snart, og aldri ødelagt verken topper, girkasser eller bakakslinger. Men gudhjølpe meg så mange topper, kasser og differ jeg har byttet i mitt liv for andre i garasjen min... Slik er det bare... Noen har flaks, andre ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå