Gå til innhold

Schulz e28 Turbo Touring.


H_Vatn
 Share

Anbefalte innlegg

jeg kjørte på 7200 på min gamle m30.. røyk aldri en vippearm.. og lå OFTE på turtallsperra :P

ja, men alle er ikke like heldige. jeg har kjørt istykker vippe på m30 med org sperre og. Det sier seg selv att det er større sjangs og kjøre stykker vippe når man hever sperre uten og bytte fjører.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde og orginale fjører noe som hadde minst like stor grunn til havariet :)
Jepp, nettopp derfor jeg satte inn PPF steg2 ventilfjærer med CrMo retainere.

Noen av dere som har prøvd å sette inn ekstrafjær, og har noen erfaring med det? E34 har vel doble fjærer på M30 b34 synes jeg å huske - kanskje det kunne hjulpet på i det minste?

Er jo et billigere alternativ isåfall enn det PPF leverer. Ikke alle som har råd eller behov for å ha bombesikkert vippeverk fra PPF. Jeg regner med at de som ikke skal ha hundrevis av hester, er fornøyde hvis de kan få tak i originale doble fjærer fra M30 (hvis det er bedre da, selvsagt)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

do fjørene som b35 toppen har syns jeg virker som har mindre press.. men å event kunne satt inn den indre fjøra i ekstra med de fjørene som er aleine i b34 toppen kunne funker bedre..

på ca 6000rpm er det en lyd som kan minnes om ventilflyt.. men den kommer når du fjerner Lmm, og blir borte igjen ca ved 6500.. og motoren sliter ikke med 7000..

hadde samme lyden på min gamle m30 også.. men min funka alltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

att sperra ligger på 7 forklarer jo hvorfor vippene går.

Ikke for å gni salt i såret til Vatn her, men ja - tanken slo meg òg, så jeg må vel si meg enig her...

bare gni det ivar;) kunne selfølgelig ha lakt sperra nermere orginalt.. men. første gangen den røyk var jeg så vidt bortpå den orginale sperra.. nå så hadde jeg ikke mer enn kanskje 5000rpm.. og at det går en vippe i ny og de går fint for meg:) tar ikke mangetimene og bytte. og når ting begyner og skje i verkste framover så blir nok dette mest sannsynlig ungått for framtiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...