Jørgen-A Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 jeg kjørte på 7200 på min gamle m30.. røyk aldri en vippearm.. og lå OFTE på turtallsperra ja, men alle er ikke like heldige. jeg har kjørt istykker vippe på m30 med org sperre og. Det sier seg selv att det er større sjangs og kjøre stykker vippe når man hever sperre uten og bytte fjører.=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Min tok livet av 3 HD-vipper på våler i år, turtallsperre på 6800 omdr. Men min hadde da også bare tenningskutt, og det er ikke noe særlig. Hagleskudd hver gang jeg traff sperra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Den hadde og orginale fjører noe som hadde minst like stor grunn til havariet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Jepp, nettopp derfor jeg satte inn PPF steg2 ventilfjærer med CrMo retainere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 sperra på haltechen er ikke kutt heller.. den roter bare til tenning.. de kaller deg for "soft cut" som går på tenning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Den hadde og orginale fjører noe som hadde minst like stor grunn til havariet Jepp, nettopp derfor jeg satte inn PPF steg2 ventilfjærer med CrMo retainere. Noen av dere som har prøvd å sette inn ekstrafjær, og har noen erfaring med det? E34 har vel doble fjærer på M30 b34 synes jeg å huske - kanskje det kunne hjulpet på i det minste? Er jo et billigere alternativ isåfall enn det PPF leverer. Ikke alle som har råd eller behov for å ha bombesikkert vippeverk fra PPF. Jeg regner med at de som ikke skal ha hundrevis av hester, er fornøyde hvis de kan få tak i originale doble fjærer fra M30 (hvis det er bedre da, selvsagt)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 do fjørene som b35 toppen har syns jeg virker som har mindre press.. men å event kunne satt inn den indre fjøra i ekstra med de fjørene som er aleine i b34 toppen kunne funker bedre.. på ca 6000rpm er det en lyd som kan minnes om ventilflyt.. men den kommer når du fjerner Lmm, og blir borte igjen ca ved 6500.. og motoren sliter ikke med 7000.. hadde samme lyden på min gamle m30 også.. men min funka alltid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 sperra på haltechen er ikke kutt heller.. den roter bare til tenning.. de kaller deg for "soft cut" som går på tenning.. "Roter til tenninga", kan du forklare det litt nærmere eller? Den legger ikke bare tenninga til 0 grader da, slik som man kan gjøre på Electromotive'n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 på e6x'n veit jeg ikke hva den gjør helt faktisk.. men på e11v2 så kutta den ut en og en sylinder litt nå og da.. ikke fult kutt som orginalt... såvidt jeg veit endra den ikke tenningsgradene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 jeg klarte å knekke begge vippearmene på 2 sylinder på min m30b35, noen som har noen tips til å forsterke toppen litt uten at det koster skjorten og slipper å ta av toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 att sperra ligger på 7 forklarer jo hvorfor vippene går. Ikke for å gni salt i såret til Vatn her, men ja - tanken slo meg òg, så jeg må vel si meg enig her... bare gni det ivar;) kunne selfølgelig ha lakt sperra nermere orginalt.. men. første gangen den røyk var jeg så vidt bortpå den orginale sperra.. nå så hadde jeg ikke mer enn kanskje 5000rpm.. og at det går en vippe i ny og de går fint for meg:) tar ikke mangetimene og bytte. og når ting begyner og skje i verkste framover så blir nok dette mest sannsynlig ungått for framtiden;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Hehe... Tror nok dere ungdommer er litt friskere på turtall enn oss oldboys ja Men gleder meg til vinteren, hvis du skal oppgradere da... Husk bilder, for jeg følger med i spenning og med vellyst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 turtall som er tingen hehe.. m88'n min triver best på 7600 fant jeg ut da jeg hadde datasprut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 7600?? Syke, syke mann... hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Blir bilder og updates pedi. Må bare få begynt først. Gidder ikke legge ut alle planer før det meste er utført, itilfelle det ikke går som planlakt med tid og økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå