lande Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Hei, jeg har noen problemer med min 2004 E46. Da jeg var ute å kjørte kom plutselig batterilampen på og bilen døde. Jeg forsøkte så å starte den, men den ville ikke starte selv. Jeg fikk heldigvis stoppe en som kjørte forbi og fikk startet den med startkabler. Da jeg så kjørte videre skrudde jeg av alt elektrisk jeg hadde på; AC, varmetråder, stereo etc. Bilen kjørte helt fint etter dette, og startet til og med da jeg kom hjem. Det jeg lurer på er om dette problemet kan skyldes at batteriet er dårlig og må byttes, eller om det f.eks er dynamoen? Bilen er som nevnt en 2004 modell og jeg tror ikke batteriet har blitt byttet før, så det er vel kanskje på tide? På forhånd takk for alle svar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Therese Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Måle ladespenningen først, skal være 14,6 Volt +/- Deretter sjekke syrevekta på batteriet, dersom mulig, dersom det ikke er mulig så har du sikkert en sånn indikator på batteriet som forteller om batteriets tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 er garantert dynamo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danihaue Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 hmm, uansett om batteriet hadde røket, så hadde ikke bilen daua.. er nok dynamoen som har røket.. koed har nok noen nice non Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lande Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 Måle ladespenningen først, skal være 14,6 Volt +/-Deretter sjekke syrevekta på batteriet, dersom mulig, dersom det ikke er mulig så har du sikkert en sånn indikator på batteriet som forteller om batteriets tilstand. Indikatoren på batteriet lyser grønt som betyr at alt er helt topp... Jeg vet ikke om jeg stoler helt på denne indikatoren da batteriet i det minste må være temmelig utladet siden bilen ikke startet. Da skulle indikatoren vist gult.... Men jeg skal få tak i et voltmeter og måle ladespenningen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Ladelampa lyser bare når dynamoen ikke lader, så det er den som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tara Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Dynamo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Istedenfor å bytte hele dynamoen med en gang kan du også skru ut ladereléet med børster å prøve å bytte det først, koster 150 spenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Istedenfor å bytte hele dynamoen med en gang kan du også skru ut ladereléet med børster å prøve å bytte det først, koster 150 spenn. nå er ikke detta en gammal bil, de delene er ikke å få løst til dynamoene på nyere bmw'er, på bilen hans kan man kun bytte ut regulatoren på dynamoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Nå er ikke detta en ny bil, og nei helt sant det, laderelé finner man på blandt annet gamle gråtass traktorer, jeg som stokket om på ordene. Så da kaller vi det regulator isteden. Det to skruer i bakkant på dynamoen man løsner, og da kan man ta ut hele regulatoren med børster. Denne regulatoren komplett med børster koster ca 150-200kr avhenging av hvor man handler den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molid Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 hadde akurat samme problem på min,byttet batteri og alt var i orden=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schwarz Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Sjekk spennings regulatoren... sitter bak på dynamoen.. (om det er bosch) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lande Skrevet Juni 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2011 Det var faktisk batteriet som var gåent. Iflg. han på verkstedet var batteriet så dårlig at det oppsto en slags kortslutning inni batteriet som førte til at bilen stoppet. Så jeg slapp heldigvis å bytte dynamo:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Therese Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Flott! Fint at du forteller hvordan det gikk også alt for mange tråder ender ingensteds, uten resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 hadde det være dynamoen så ville jeg tatt og sett på børstene på den først. en på jobben fiksa bare dem opp så var dynamoen så god som ny, da blei reperasjonen på 0kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå