GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjĂžpt Dice Silverline Duo til min E39 (2000, 523iAT).

Fant i etterkant ut at jeg ikke har CD-vekslerkabel, men tok en liten tur pÄ hugger'n og fant tilkoblinga som manglet foran og bak. Pga andre som hadde plukka deler sÄ har jeg kun pluggene. OgsÄ pga at jeg Þnsker Ä legge alt sammen foran.

Jeg har klart Ă„ lodde sammen signalkabelen med CD-vekslerkabelen - den delen som hadde en 6pins-plugg. Men 3-pins-pluggen er det verre med! Hvilke 3 kabler skal de til? Det er en med brunt, en med rĂždt, og en hvit med gul. Hvor kan jeg lodde/koble de foran bak hovedenheten?

Her er bilder pÄ det jeg har nÄ:5i2ksej15q6858m20way.jpg

qfe6s9hm5rvu6phlboef.jpg

HÄper at noen kan si meg hvor disse 3 signalene evt spenning skal hentes :)

Skrevet

De kan du hente fra pluggen til radioen.

Brun = jord. Skal pÄ tykk brun til radioen

RÞd/brun = konstant 12V. Skal pÄ tykk rÞd/brun pÄ radioen

Hvit/grÄ/gul = tenning eller remote. Der kan du bruke den lilla eller hvis du har lik til radioen ogsÄ (hvit/grÄ/gul)

Skrevet

Du mÄ for all del ikke koble den hvit/gul/grÄ ledningen til remote 12v! Det er I-bus ledningen, som dice enheten din skal kommunisere med bilen din med, den gÄr pÄ 5v. Jeg vet ikke om du kan gjÞre skade med Ä koble 12v inn pÄ I-bus'en pÄ dice'n, med det hÞres ikke ut som noen god ide. CD-vekslerene er fast tilkoblet 12v og har ikke remote, di styres via I-bus.

Skrevet

Ok - sÄ brun og rÞd kan kobles til tilsvarende farge, stÞrre kvadrat ledninger som gÄr inn i hovedpluggen til Business CD-spilleren.

Hovedpluggen har ogsÄ hvit med gul ledning - sÄ kan jeg plugge mot denne? Eller er det denne jeg absolutt ikke mÄ koble mot? Ble litt forvirra av de to svarene deres :?

Skrevet

Nei bus-ledningen er som regel koblet til pin7 pÄ den 17pins (den store) kontakten pÄ radioen. Du kan koble deg inn der. Ikke koble deg innpÄ den andre kontakten/kabelen. Det er bare en signal kabel for lyden.

Ellers er rÞd 12v og brun jord ja, som du kan evt. koble 12v pÄ pin9 og jord pÄ pin 15 pÄ den store kontakten.

Jeg gÄr utifra at du har den 17 pins kontakten med runde pinner pÄ radioen din, hvis du har 40pins kontakten, sÄ er tilkoblingene annerledes

Skrevet

Den forklaringen hjalp litt - og den falt i trÄd med det jeg nÄ hadde planer om Ä gjÞre.

CD-veksler kabelen har jeg lodda/skjĂžta sammen og skal ikke gjĂžre noe mer med den, annet enn Ă„ plugge den inn.

3-pin-pluggen skal jeg koble som fĂžlger:

RĂžd m grĂžnn stripe - mot plugg 9 i hovedkontakten, 12V

Brun - mot plugg 15 i hovedkontakten, jord

Hvit m gule bÄnd - mot plugg 7 i hovedkontakten, som har samme kabelfarge.

Jeg har 17-pins kontakten.

Takk for hjelpa!

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...