Gå til innhold

E28 518i->M530i Retrogarasjen. Update 19/6 s36 GODKJENT!!!.

Pernezz
 Share

Anbefalte innlegg

Oki...

klarte ikke å dy meg, måtte ut igjen en tur....

Men hva i hel#$%$# er dette???

IMG_0960.jpg

Bra at olja var rød iallefall... Men hvorfor???

Sjekk denne! (trykk på bildet, virker iallefall hos meg...)

th_MVI_0962.jpg

Ikke akkurat Hollywood-emne denne karen, men det viktigste var vel budskapet??

Fornøyd nå, Per Øivind??? 8)8)

Det var slangen til servoen som røk. Ja, Pernezz, i den dyre TESS-koblingen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oki...

klarte ikke å dy meg, måtte ut igjen en tur....

Men hva i hel#$%$# er dette???

Bra at olja var rød iallefall... Men hvorfor???

Sjekk denne! (trykk på bildet, virker iallefall hos meg...)

Ikke akkurat Hollywood-emne denne karen, men det viktigste var vel budskapet??

Fornøyd nå, Per Øivind??? 8)8)

Det var slangen til servoen som røk. Ja, Pernezz, i den dyre TESS-koblingen din...

Ivar: YOU ARE THE MAN!!!! :headbang::headbang::bounce::bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som gjorde at du fikk start?

Det kalles sorte fingre.. :)

Hehe, kall det gjerne det..

Sannheten trekker mer imot tennings-siden. Rette ledninger på rette plassene gjør at bilen starter..

Det var godt å få liv i den, nå er det bare å få liv i Alpina-motoren min nå - så hadde jeg vært max fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Lenge siden det har vært en update her... Men NÅ folkens har det skjedd en god del!!

Etter at motoren var kommet oppi så var det en del småting som måtte ordnes opp i...

Staget til giroverføringen måtte kortes inn, så da fikk jeg en kompis til å tig-sveise den etter at jeg hadde funnet rett

lengde. Staget til slavesylinderen måtte forlenges med 50mm tror jeg det var:

DSCF0932.jpg

DSCF0940.jpg

Så var det videre til mellomakselen som også måtte kortes inn, og bytte drivflensen som skrues mot hardy-

koblingen. Da fikk jeg en kar til å dreie en hylse til meg som ble tredd inn i den store drivflensen, deretter tredde

jeg den originale og kappede 518-mellomakselen inn i hylsen igjen. Så var det bare å sveise greiene sammen. Det

ble selvfølgelig punktet sammen på fire punkter først :wink: Deretter var det å sveise litt, snu rundt tl andre siden,

sveise der, osv til alt var sveist sammen. Grunnen til at jeg ikke sveiste alt i én sammenhengende tråd var for å

forhindre at det vrir seg og blir skeivt av varmen som utvikles når man sveiser :wink: Og da slipper man å få

ubalanse i mellomakselen:

DSCF0933.jpg

DSCF0934.jpg

DSCF0946.jpg

Gammel og ny:

DSCF0935.jpg

Ferdig sveist, montert og lakkert:

DSCF0946.jpg

Fikk noen veldig greie aluminiumsvinkler av en kompis som jeg brukte til å feste radiatoren med:

DSCF0941.jpg

DSCF0942.jpg

Ordnet også opp i ledningsnettet slik at det ser bra ut :D :

DSCF0945.jpg

Fikk også sveist og modifisert det originale 518i-festet til LMM´en slik at det passet 535 LMM´en min:

DSCF0944.jpg

Bredbåndslambda montert (kjekt å ha :D ):

DSCF0943.jpg

Glemte selvfølgelig å ta bilde av eksosanlegget under bilen, men her er et bilde av stussen :wink: :

DSCF0948.jpg

Så da var det klart for en prøvetur sammen med Pedien som kom hjem etter å ha sittet på heliporten i Bergen

en hel dag. Vi kjørte en liten tur på ca 5-7 kilometer, stoppet og sjekket kjølevannet, og hva faen tror dere er der...?

JODA: OLJE I VANNET!!! FAAAAEEEEEN!!!!! :evil::evil:

Så sånn ser det ut nå:

DSCF0947.jpg

Men jeg er ved godt mot selv om toppen skulle være gåen (ja jeg sjekket den før montering, men ikke trykktest...)

Jeg har en ekstra topp og toppakning liggende, så da er det bare å bytte, men først skal toppen planes og

trykktestes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som Ivar, dere er så gjennomført! Så nokk engang, må virkelig takke for at dere gidder å sette dere foran pc skjermen og gi oss andre slik inspirasjon og vise oss detaljert hvordan det skal gjøres! Evig takknemlig.

Digger E28n din! Rød E28 med ACS hjul er drøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som Ivar, dere er så gjennomført! Så nokk engang, må virkelig takke for at dere gidder å sette dere foran pc skjermen og gi oss andre slik inspirasjon og vise oss detaljert hvordan det skal gjøres! Evig takknemlig.

Digger E28n din! Rød E28 med ACS hjul er drøm :)

Takk for det du :D

Så nå er det bare for meg å hive seg rundt og bytte toppen tenker jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var morro å endelig å få kjenne rett motor og lyd i bilen din, bare forferdelig synd at det skulle bli en slik nedtur... Men men, det er bare til å brette opp armene og smelle av toppen igjen...

Ang den slaven, så hadde du min-max slag 30-70mm. Så endret vi det til min-max 80-120mm. Så ja, du forlenget den 50mm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...