Pernezz Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2013 Rå bil per øyvind men synn med motoren.. håper du får gang på den igjen før sommeren inntar Vel, vel, vel... Hva skal jeg si, annet enn at dette blir det etterhvert en ordning på. Jeg og selger av motor har kommet til enighet der vi begge er fornøyd, noe som egentlig er veldig viktig Så det som kommer til å skje nå er at jeg bestiller inn dette: Er ikke akkurat biligsalg på ///M deler.... I tillegg til dette har jeg fått tak i 6 ganske nye stempler med råder som er vektbalansert til denne motoren og nyoverhalt vanos. Stemplene har vært gjennom et registerras på tomgang, og det stoler jeg på da det ikke er store merker i stemplene etter ventilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2013 Jaja, da var det på tide med en aldri så liten update: Har ikke skjedd så altfor mye, men her er nå stemplene på vei inn: MEN, jeg oppdaget noe som ikke var så gøy... Trodde først at GS hadde glemt å sende meg nye strekkbolter til rådene... Men feilen lå hos meg, for jeg hadde jo klart å glemme å skrive boltene opp på bestillingslisten min... Falt rett i kjelleren da jeg oppdaget dette Da sier Ivar: La meg sjekke oppå loftet (i garasjen selvfølgelig)... Og kommer ned med dette ikke så lenge etterpå: Da steg humøret mitt til topps igjen Har også sjekket klaringene på lagrene, og disse lå mellom 0,038 og 0,050 mm, noe som er greit ifølge sjefen sjøl (Ivar): Så nå er alle rådene dratt til med 20nM og 70 grader. MEN er det noen som vet om dette er korrekt moment ved bruk av ARP bolter? Jeg har jo dratt det til etter instruksene som gjelder ved originale strekkbolter. Og JA jeg har brukt et spesialfett, ikke ARP sitt, men Molykote 1000 som det heter. Her er den flotte underdelen til en S50B30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34 power Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Blir good detta,mangle kun litt lakk på blokka etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 arp rådebolter er ikke strekk og skal ha 60nm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2013 arp rådebolter er ikke strekk og skal ha 60nm.. Drar du da i en 3-gang? 20nM-40nM-60nM?? Eller hva er trekkeprosedyren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Isåfall er det nok mer 5Nm-20Nm-60Nm tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Rett og slett en nydlig bil! Fin utvikling ser den ut til å ha også, heftig motor som skal i! Følger med videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Isåfall er det nok mer 5Nm-20Nm-60Nm tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 En liten økt ble det igår kveld også "Litt" dyrt med ///M deler ja... Her ligger det vel deler for over 5-6000 en plass tenker jeg... Og da har jeg ikke tatt med de nye kjedene i regnestykket.. Greit å ha helt nytt register uansett om det er dyrt Så fikk jeg jo selvfølgelig hjelp av sjefen sjøl (Ivar) til å sette toppen på, og dra den med riktig moment Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Lekkert. Oppstart til neste helg? Greit at "farfar" har mye deler på loftet sitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2013 DA var det endelig på tide å oppdatere med noe skikkelig gøy!! Etter at Ivar hjalp meg med å sette motoren skikkelig sammen til ett stykke tysk ingeniørkunst igjen, gjenstod det bare å "slenge" den oppi Så etter at min lille drøm om å ha et lettere svinghjul fra Fidanza brast i tusen knas, og de nye boltene til det var kappet, måtte jeg krype til korset og bruke det originale svinghjulet som hører til motoren Så nå etter at det neste bolte-settet kom fra GS i posten idag, var det bare å hive seg rundt og smelle på det originale svinghjulet samt 6-trinns girkasse og begynne økten Idag var det Ivar sin tur til å være paparazzi da jeg ikke syntes dette var så veldig spennende å ta SÅ masse bilder av... (Tror han tok litt hevn for sist gang jeg var paparazzi for han ) I tillegg truet han meg med: "at hvis det ikke kom en oppdatering etter kveldens økt skulle han sørge for at motoren røk kjapt utav i morgen tidlig..." Først et bilde av herligheten som skal oppi: Måtte kappe litt reint først: e34 power (Nils Sigve) ble også med og hjalp til: Endelig er greiene på plass!: Litt finjustering må til: Bare "litt" fornøyd med at maskineriet endelig er kommet oppi: Så i morgen tidlig er det bare å hive seg rundt og begynne med custom motorlabber Har vært oppom en kompis i kveld og bommet en 6mm tykk stålplate som disse skal bli laget av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Var godt å se motor på plass, og at det gikk såpass greit å få den i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Gratulerer med stort framskritt Fikk du plass til den girkassa uten å modifisere tunellen? Når vi løfta inn Rune sin s54 med denne kassa tok den i tunellen ved clutchhuset, på toppen og sidene av kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 6trinns E36m3 kassa sklir rett inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Satt fint i motorrommet den perlen der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå