tommyheimberg Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Nydelig jobb:-), mellomaskellen ble jo helt kanon:-), men må til avballansering eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk8 Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 se der ja ordna seg me eksosen og ser bra ut ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Følger med! Har veldig tru på denne motoren i en e28! Hadde samme planene selv for noen pr siden i min m535i, motor ble handlet inn, men bilen ble solgt. Men vet ikke om jeg er så fan av den grenrør løsninga, er ikke så mye jobb for å få s50 grenrøret til å passe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Jøss ble kanon detta per øyvind , likte spesielt motorfestene. Fra noe plate kapp til di hang o strengen ferdig lakket. Såg kjempe bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Følger med! Har veldig tru på denne motoren i en e28! Hadde samme planene selv for noen pr siden i min m535i, motor ble handlet inn, men bilen ble solgt.Men vet ikke om jeg er så fan av den grenrør løsninga, er ikke så mye jobb for å få s50 grenrøret til å passe Motoren passer utrolig godt i denne bilen. Men at det ikke er så mye jobb med det grenrøret - det vet jeg ikke om jeg er helt enig med deg i. Slik jeg ser det, så er det en bra del jobb for å få det skikkelig til, og Per Øivinds "påenmåtemidlertidige" løsning med det grenrører er greit i denne sammenheng. Verken jeg eller han ønsker å starte motor uten eksos osv. Nå har han fokusert på å få motoren i, linet den opp, sveist motorfester, mellomaksel osv osv. Alt under bilen, slik at det er kun motorrom igjen. Og når da det er klart, kan han starte bilen og evnt prøvekjøre den... Om han SÅ sveiser om eksos eller lignende, så vet han at motor starter og går osv. Og i tillegg er bilen nå flyttbar (med tanke på at bilen står hos meg på min bukk...) det var hyggelig å få hilst på å kikket på bilen i dag den satt veldig fint den s50 motoren i e28en, ska bli spennende å se når du får den i gang Ja, det var morro at dere tok turen! Og ja, motoren ser bra ut oppi en E28, ingen tvil om det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2013 Jøss ble kanon detta per øyvind , likte spesielt motorfestene. Fra noe plate kapp til di hang o strengen ferdig lakket. Såg kjempe bra ut! Takk for det du Godt å se at du óg er igang med 6eren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Ja vi skal vell alle kjøre i lag i og forhåpentlig vis hjem igjen fra rudskogen så vi får jobbe på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 9, 2013 Share Skrevet Mars 9, 2013 Ja, vi skal bli et følge som viser igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2013 Nå begynner det virkelig å dra seg til her Demonterte innsuget av den enkle grunn at åpningen kræsjet i bremsevæskebeholderen. Fikk en kompis av meg som har sveiseverksted rett oppi gata til å sveise dette for meg Jeg var selvfølgelig med for å ta bilder og hjelpe til med å holde ting i posisjon: Det jeg kappet ut for å flytte åpningen fremover brukte vi for å sveise igjen i bakkant Nå mangler det bare grunning og lakk : Har også påbegynt "porting" av grenrøret... Var litt for liten åpning der... Fikk ikke frest av mer idag, for jeg kom seint igang pga feiring av en kompis sin 30-årsdag igår, og familiemiddag idag.. Er ikke rom for å stå med rettsliper på kvelden hos Ivar når ungene sover Men i kveld fikk jeg og Ivar sett på hvordan jeg skal løse ledningsproblematikken: Og det blir nok mer eller mindre seende slik ut: Hvis noen har peiling på hvilke ledninger som må kobles til for å få oppstart og at alt det mest nødvendige virker, så gi meg et vink. Trenger også tips til hvordan jeg kan koble meg utenom EWS´en For DA kan det kanskje bli oppstart før jeg skal reise på jobb torsdag (3-ukers tur til Sør-Korea ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Ser bra ut:), turbogrenrør?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Blir cleant med ledningene bak der Flott bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Fint sveist den manifolden GO kan sakene. Pass på så ikke ledningene henger seg opp i viskermekanismen der... Tore P kan vel det med EWSen der. Men trodde også Ivar hadde vært med på å kople de S50B30/32ene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2013 Ser bra ut:), turbogrenrør?? Midlertidig løsning... Jeg orker ikke stå i 7 lange og 7 breie for å sveise om de originale spaghettimanifoldene... Får se hva jeg finner på senere Blir cleant med ledningene bak der Flott bil Ja, jeg og Ivar har troen på at det blir veldig greit Fint sveist den manifolden GO kan sakene.Pass på så ikke ledningene henger seg opp i viskermekanismen der... Tore P kan vel det med EWSen der. Men trodde også Ivar hadde vært med på å kople de S50B30/32ene... Innsuget mener du Har tenkt å lime en eller annen beskyttelsesplate bakom der ved viskeren Vet ikke hvor mye Tore P vet om EWS´en, men kan høre med han i morgen. Ivar husker ikke så mye av det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Ahaa:-), bare legge det nedover og sveise overgang tileksosen nå da?, eller blir det turbo?:> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2013 Ahaa:-), bare legge det nedover og sveise overgang tileksosen nå da?, eller blir det turbo?:> Blir ihvertfall IKKE turbo Og heller ikke noen andre effektøkende midler oppi her. Denne skal godkjennes og brukes Så ja, det er allerede laget 3" eksos hele veien som er ferdig Midlertidig løsning til jeg får råd til å bestille meg et skikkelig effektanlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå