Gå til innhold

E28 518i->M530i Retrogarasjen. Update 19/6 s36 GODKJENT!!!.

Pernezz
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja okei, jeg tenkte kanskje du hadde ei plan om det serru :)

blir nok bra;)

Pedi: beint ja, kan jo være kast i den fordi, de er jo orginalt balansert, og ved å trikse å mixe kan det jo raskt bli tull. Du skjønner nok hva jeg mener. Kan for all del bli bra også, ikke det jeg sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok Marius.

Men ungdommen her gambler på at det går greit, og er innstilt på å måtte sende den inn hvis nødvendig. Jeg har sveist endel mellomakslinger, og har vært heldig hver gang - så vi satser på at det går bra for han denne gang også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sendt inn søknad om motorbytte?

Bygges ingenting til oss i Retrogarasjen som ikke godkjennes, hadde du trodd annet? ;)8)

Mye av nøkkelen til godkjenning er å "greie BT med håret", og i denne sammenheng er det å "spørre først, bygge etterpå"...

Så Per Øivind er i rute han, denne bilen skal selvsagt få sin godkjenning i 2013 den også...

Jeg hadde igrunn ikke det! :)

Blir jo spennende Og se med tanke på vekt her også. Er ikke dette også 518 originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar etterlyste flere bilder, men jeg hadde ikke tatt så mange flere dessverre... Men her kommer det ihvertfall fire til :wink:

Eksosen er jo montert, og det er også grenrøret som har fått eksosbandasje (lånt av Ivar):

DSCF1819_zps07fa94c5.jpg

Innsuget er montert, og ja, det er trangt om plassen mot hovedbremsesylinder og servoslangene... Har bøyd litt på metallet som er smeltet inn i gummien slik at det ikke ligger inntil, men har en hårfin klaring :wink: Får nok finne på en annen løsning etterhvert... :

DSCF1820_zps355af3fc.jpg

Spylertanken sin plass måtte vike for ekspansjonstanken... Måtte jo lage custom innfesting til den også, som alt annet med denne ombyggingen :lol: :

DSCF1822_zpsbfeb74e0.jpg

Og endelig fikk jeg og Ivar trekt til de fire boltene på veiven (60nM og 50 grader x 2) sånn at jeg deretter fikk montert reimhjulet på veiven og multireima:

DSCF1821_zpsc0163104.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt her uten å kommentere tidligere, ser dere har flere morsomme prosjekter i retrogarasjen..:)

Den eksosbandasjen,er den for å dempe varmestråling? Har bygd ny eksos og da ble det litt trangt over travers ved bensintank,så lurer på hva jeg skal bruke for å dempe varmen. Er vel enten bandasje påmrør, eller noe folie på tank/travers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er utrolig effektiv mot varmestråling.

Jeg foretrekker at bandasjen brukes i tillegg til evnt varmeskjold (på enten ene eller andre siden) for maks effekt, men bandasjen alene gjør en kjempejobb også. Jeg har i tillegg til downpipe/manifold også lagt bandasje rundt katalysatoren min, siden jeg ikke fikk tak i varmeskjold - og bandasjen gjorde susen den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...