Gå til innhold

E28 518i->M530i Retrogarasjen. Update 19/6 s36 GODKJENT!!!.

Pernezz
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De siste dagene har stort sett vært preget av ledninger og kobling av diverse +,- og signaler...

Vet jo egentlig enda ikke om jeg har gjort rett, men sammen med Ivar sin klisterhjerne regner jeg med at dette går bra :wink:

Har også måttet forlenge ledningene som går til Luftmengdemåleren, en +kabel og de som skal kobles inn mot stikket sikringsboksen. Selvfølgelig er ledningene loddet og krympestrømpe tredd på :D

Det er jo mye de samme fargene som går igjen ser jeg. Grønn er jo stort sett tenning +, brune er jord, blå til dynamo/ladelys, og det var vel Brun/lilla som var temperatur (har målt kontaktene i begge ender :wink: ) osv...

Så nå er alt koblet midlertidig opp og egentlig klart til oppstart. Jeg og Ivar kommer selvfølgelig til å gå gjennom og dobbeltsjekke at alt er riktig koblet :wink:

DSCF1823_zps028068f6.jpg

DSCF1824_zpsb314ffc5.jpg

Så nå venter jeg i spenning på ECU´en (som er hos kimf her på forumet) i Bodø for å bli kvitt EWS :D

Radiator er endelig kommet på plass og tilkoblet med sine respektive slanger:

DSCF1825_zpsb18c9112.jpg

DSCF1826_zpsac1ffec0.jpg

Batteriet er forvist til bagasjerommet i en flott batterikasse fra Biltema som er limt fast med Tec7. +kabel er også trekt fra bagasjerom og frem samt tilkoblet alle +kabler fremme :wink: :

DSCF1827_zps3d60b1e0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

limt fast batterikassa? hvor lenge holder det da? jeg ville heller fått tak i batterikasse til mb 190 el w124, disse er skrudd fast med 4 skruer og da ser det 100 ganger bedre ut :)

Er ikke akkurat limt fast med Karlsson-lim da Morten :lol:

Tec7 er godsaker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

limt fast batterikassa? hvor lenge holder det da? jeg ville heller fått tak i batterikasse til mb 190 el w124, disse er skrudd fast med 4 skruer og da ser det 100 ganger bedre ut :)

Du bør skru den fast! Ville ikke stolt på at tech7 skal hindre at batteriet velter og kan brenne opp bilen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tec7 er bra ja. men ikke så bra heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale M5-stålkassen er punktet med 6 stk sveisepunkt.

6 stk sveisepunkt kontra limremser (les: feks Tec-7) som er limt på korrekt måte holder like mye som de sveisepunktene. Minst like mye.

Svakheten her er heller plastkassen, ikke limen.

Husk at nye biler i dag er gjerne limt en god del, og jeg ser vel for meg at de som designer biler har litt mer peil på lim enn noen av oss her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale M5-stålkassen er punktet med 6 stk sveisepunkt.

6 stk sveisepunkt kontra limremser (les: feks Tec-7) som er limt på korrekt måte holder like mye som de sveisepunktene. Minst like mye.

Svakheten her er heller plastkassen, ikke limen.

Husk at nye biler i dag er gjerne limt en god del, og jeg ser vel for meg at de som designer biler har litt mer peil på lim enn noen av oss her inne...

det er greit nok pedi! men sveisepunkt sitter fast i stålet, lim sitter fast i lakken.. jeg ville ALDRI ha limt fast noe som er så viktig.

dessuten så sitter vell m5 kassa i flere punkt på siden også og ikke bare i bunnen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig er dette en tåpelig diskusjon og kverrulering Morten, det sier seg selv at Tec7 holder en batterikasse på 10-15kg. Prøv å press ut en limetrute med føttene dine da, er det ruta eller limet som gir seg? dette kommer til å holde som bare det. Og finere etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig er dette en tåpelig diskusjon og kverrulering Morten, det sier seg selv at Tec7 holder en batterikasse på 10-15kg. Prøv å press ut en limetrute med føttene dine da, er det ruta eller limet som gir seg? dette kommer til å holde som bare det. Og finere etter min mening.

spørs om han sier det når batteriet blir slengt rund ti bagasjen. den veir kanskje 15kg når den står stille ja. men ved g krefter alle veier så veier den fort mye mer enn du tror.

tåpelig elle rikke jeg sier bare hva jeg mener! og både per og ivar her bygger jo bil etter eget ønske som di sier? så om jeg sier det sånn har vell ingen betydning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs om han sier det når batteriet blir slengt rund ti bagasjen. den veir kanskje 15kg når den står stille ja. men ved g krefter alle veier så veier den fort mye mer enn du tror.

tåpelig elle rikke jeg sier bare hva jeg mener! og både per og ivar her bygger jo bil etter eget ønske som di sier? så om jeg sier det sånn har vell ingen betydning ?

Neida, jeg var kanskje litt krass der, men slik er det jo bare mellom oss Morten :P Og du har ett poeng, men jeg mener at dette i teorin sier seg selv at det går bra. Når du tenker på hvor mye det tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være bedre viter, men kan ikke sammenligne ei rute med ei batterikasse...

Batterikasse med et batteri oppi har jo høyt tyngdepunkt det har ikke ei rute:p

Har prøvd og limt batteri kasse selv og det er ikke noe jeg vill anbefale, resulterte i velta batteri og batteri syre i hele bagasjerommet på en nissan patrol...

Men tec7 er genialt til mye så de kan funke for deg:)

Funka ikke for meg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...