Hardtop Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Jomfrustarten er den beste! Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Gratulerer:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Konge . Dette ble bra. Ang temp problemet kan du starte med og ta ut thermostat og koke den i en kjele så er du sikker på at den er ok. Du kan også kansje prøve og dekke til halve radiatoren med papp framme . Hvis temp går opp da er det kansje viskosen som kjøler for mye , den ikke slurer. Eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Gratulerer så mye med oppstart og første prøvetur Når det gjelder tempmåleren skal det jo nevnes at målerne i e28 ikke er av det mest stabile slaget. Prøvd forskjellig instrumenter i samme bil og nåla havner forskjellig hver gang Men jeg tror grunnen til at din står lavt på skalaen er at S50 har en del kaldere termostat enn motoren som en gang satt der og da blir jo normal driftstemp i det området den står nå. Hadde akkurat samme på e30'n min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2013 Takker så masse for oppstartsgratulasjonene Endelig fikk jeg lønn for strevet selv om det fremdeles er diverse å ta tak i Gratulerer så mye med oppstart og første prøvetur Når det gjelder tempmåleren skal det jo nevnes at målerne i e28 ikke er av det mest stabile slaget. Prøvd forskjellig instrumenter i samme bil og nåla havner forskjellig hver gang Men jeg tror grunnen til at din står lavt på skalaen er at S50 har en del kaldere termostat enn motoren som en gang satt der og da blir jo normal driftstemp i det området den står nå. Hadde akkurat samme på e30'n min Er dette noe du er sikker på Trond?? Angående termostaten... Satt jo en 518i originalt i denne bilen, og jeg har ikke byttet temp-måler i instrumentet... Vet at de E28 målerne ikke alltid er like stabile, men jeg har ikke hatt noe problemer med denne før jeg satte i denne S50-motoren... Var jo heller ikke mye varme i slangen som går til toppen av radiatoren (kunne fint holde på den)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Kanskje det er thermostaten som ikke stenger da eller åpner for tidlig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Er dette noe du er sikker på Trond?? Angående termostaten...Satt jo en 518i originalt i denne bilen, og jeg har ikke byttet temp-måler i instrumentet... Vet at de E28 målerne ikke alltid er like stabile, men jeg har ikke hatt noe problemer med denne før jeg satte i denne S50-motoren... Var jo heller ikke mye varme i slangen som går til toppen av radiatoren (kunne fint holde på den)... Ikke sikker nei, derfor jeg førte på TROR i teorien min. Og bra var det for tydeligvis har jeg røyka noe jeg ikke tåler i dag. Måtte jo sjekke delekatalogen og da viser det seg at M10 og S50 begge har 80 grader termostat. M40 som satt orginalt i e30'n min hadde 88 og derfor slo jeg meg til ro med at det lå litt under midten etter å ha prøvd å bytte termostat. Så i ditt tilfelle er min "myth busted" som dem sier på tv Blir den ikke varm i slangene heller så tyder det jo på at den faktisk ikke blir varmere enn hva måleren forteller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Den nedre slangen er jo bikkjekald, så det ser ut som at termostat ikke åpner. Men det er litt rart at ikke motoren blir varmere... (iallefall såpass varm at termostaten åpner tilslutt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Thermostaten står ikke åpen da? Tar det lang tid før den blir varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Luft i systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Thermostaten står ikke åpen da?Tar det lang tid før den blir varm? Da skulle de nå kommet varme i rediator og slanger. Luft i systemet? Kan gjerne være tilfelle, men det er nok ikke problemet her. Hadde det vært et problem med luft hadde kjølevannstempen reagert på en annen måte, og mest sannsynlig hadde den kokt/steget i tempen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Thermostaten står ikke åpen da?Tar det lang tid før den blir varm? Da skulle de nå kommet varme i rediator og slanger. Blir jo full gjennomstrømning hele tiden. Da blir kjølinga for effektiv å da produserer ikke motoren nok varme til og få opp tempen på kjølevannet. Alle har vell vært borti biler med dårlig thermostat en eller annen gang, enten blir de for varme eller så blir de ikke varme i det hele tatt:) Men prøv og kutt sirkulasjonen til radiator så ser du om tempen går opp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Kan nok være rett som du sier pedi,men har sett mye rar oppførsel pga luft. Dere får koble opp en tilleggsvarmer slik som på diesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Kok termostaten først åpner den og lukkerpå gitt temp kan du utelukke den og feilsøke videre. Den har lurt meg mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 jeg har 65 graders racing termostat liggende om du skal ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå