Gå til innhold

E28 518i->M530i Retrogarasjen. Update 19/6 s36 GODKJENT!!!.

Pernezz
 Share

Anbefalte innlegg

Sinnsykt rå bil!! :) var kult å se den live!!
tøff den her! må si som Hylle at det var moro å se den live :) har et par bilder av den fra treffet, kan laste de opp om du vil :)

Glemte å svare på dette... Moro å lese at bilen faller i smak hos andre enn meg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...

Jaja, jeg ville bare gi dere en liten forsmak på lyden i bilen med det nye eksosanlegget, men det virker ikke som det falt i smak, så da får jeg heller komme med en annen oppdatering :wink:

Her er ihvertfall et bilde av det nye eksosanlegget :D Dessverre så har jeg ikke tatt noen bilder under etter montering... Ser ikke så kjempefint ut heller under der :? Og bak så har jeg ikke fått justert potten i posisjon... De fleste ser vel gjerne at anlegget er akkurat det samme som Ivar har montert på B7´en sin :wink:

IMG_2824_zps7baf0466.jpg

Etter at anlegget var montert for over 3 uker siden, så bar det til Bavaria for kontroll av delene jeg har brukt :wink:

IMG_2825_zpsb8d2662a.jpg

Så etter dette har jo Ivar vært på Biltilsynet for meg siden jeg var i Singapore på jobb.... Satser på at han får en telefon i morgen om at bilen har fått en endelig godkjenning, for første steg av godkjenningen gikk jo bra :D

MEN, jeg kom jo hjem på fredag, og på lørdag var det bare å begynne med å gjøre bilen klar til E30Meet, om den blir godkjent eller ei :D ! Demontering av midlertidige stoler:

DSCF1871_zps1a437e14.jpg

Må si meg meget fornøyd med hvordan gulvet ser ut :D De svarte flekkene foran i hjørnene er tectyl der jeg sveiste for 2 år siden :wink:

DSCF1873_zps71f18fd9.jpg

DSCF1874_zps2f67df29.jpg

Støydempingsmatter fra Biltema (nei, dem var ikke billige), ble innkjøpt, og jobben med å legge dem ble satt igang!:

DSCF1875_zps349cf34f.jpg

DSCF1876_zpsc399c353.jpg

Og etter noen timer var det lagt dobbelt lag med god overlapping der dere ser jeg har lagt... Men jeg hadde dessverre ikke råd til å kjøpe mer matter inn i denne omgang... Jeg er uansett fornøyd med resultatet :wink:

SÅ, var det bare å fortsette med resten da... Her var Ivar innom og fikk knipset noen bilder av meg og min kamp med interiøret...

DSCF1877_zps873aae1e.jpg

DSCF1878_zps1c0edf7f.jpg

DSCF1879_zps279cf446.jpg

DSCF1880_zpsd7780595.jpg

Og PLUTSELIG var jeg ferdig! HEEERRRLIIIG!!!!

DSCF1881_zps0113d9ec.jpg

DSCF1882_zps0dc26ada.jpg

DSCF1883_zpsea5621f0.jpg

Deretter var det bare å begynne med å forske litt videre på denne kjøleproblematikken...

DSCF1884_zpsdba18060.jpg

Jeg har rett og slett for god kjøling, så jeg har måttet kjøre med en papplate foran radiatoren for å få opp tempen...

Så da tok jeg vekk slurevifta, og monterte jeg disse to kjekkasene som jeg kjøpte fra eBay for en stund siden. Og disse er koblet opp mot termobryterne som står i enden på radiatoren :wink:

DSCF1886_zps7eecc52c.jpg

DSCF1887_zps38021135.jpg

Reléer er også koblet til

DSCF1888_zpsf72adc61.jpg

Jepp, dem er røde, og det valget var helt bevisst :D Men jeg har fremdeles for god kjøling ved normal kjøring, så i morgen blir det nok å bytte termostat i håp at det gjerne er den som åpner for tidlig :?

Resten av kvelden gikk med på å montere de sorte DE-lyktene, montere tårnstag og gni litt godstoff på US-grillen slik at den ble representabel for et treff på Rudskogen :wink: Ble ltt mørke de bildene av grillen, men skal prøve å få tatt noen nye etterhvert... :

DSCF1889_zpsab18a151.jpg

DSCF1890_zps03a1647f.jpg

DSCF1891_zpse1e71c04.jpg

DSCF1892_zps09005979.jpg

DSCF1893_zpsbf1b9f43.jpg

NÅ begynner det virkelig å nærme seg treffet altså!!! Og jeg har fremdeles diverse som skal gjøres... Men jeg skal være flink og oppdatere både medlemmer og besøkende her inne på bimmers før vi reiser avgårde torsdag morgen fra det herlige vestlandet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en skikkelig bildeupdate!

Nice!

Ja, det er best å gjøre som sjefen (Ivar) sier :wink:

supernice! glede meg te å se denne igjen med modifikasjonene! :)

Takk for det du :wink: Og du skal vite det at jeg gleder meg sinnsykt til treffet :D

Ser helt konge ut :) skal bli gøy og følge denne vestlands kortesjen over fjellet torsdag morgen :)

Takk i lige så :D Blir nok en god tur :wink:

har du kjørt bilen noe etter du la i den lyd isolasjonen? :) lurer på å legge noe sånt i min og etterhvert så greit å høre om det har noe for seg :)

ser veldig bra ut foresten :D

Tja, jeg har egentlig litt dårlige referanser akkurat der... Du skjønner det at tidligere når jeg hadde interiøret montert, så hadde jeg 3" eksos... Og det nye eksosanlegget ble montert når alt interiøret var ute... Men føler nok det at det er mindre støy inni nå enn tidligere :wink: Men når jeg hadde 3" anlegg, så bråkte det jo uansett mer inni bilen pga dét...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg er litt sen med denne oppdateringen...

Det er nok mange, inkludert meg og Ivar som ventet på dette :D

Fikk telefon fra Statens Vegvesen på mandag kl.15.11 :

NÅ ER BILEN ENDELIG GODKJENT OMBYGD :D:D:D

21f6d9f8-fbdc-406c-9b50-3d0831576ca1_zps85098736.jpg

Både senkesett og motor er nå registrert og godkjent, samt at jeg nå har 4 sitteplasser istedenfor 5. Dette var fordi bilen var litt for tung til å ha 5. Men dette gjør meg ingenting da jeg aldri kjører med så mange uansett :wink:

Så i morgen er det absolutt siste innspurt til E30Meet, og vi reiser østover torsdag morgen kl.10.00 fra Aksdal der det er en god gjeng som skal møtes for å kjøre i kolonne til E30Meet :D

HAPPY DAYS :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...