Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg byttet turbo på akkurat samme bilen, har AC på min så var endel slanger i veien der, men var et h....... blodinferno å få den ut oventil, dvs. hadde ikke bilen på bukker. Måtte skru av vakuumklokka, olje slangen og røret mens den stod nede. Og det var skikkelig vrient å få den ut. Tror det var AC kompressoren som gjorde at det ble helt villt å få den ut.

Hva som gjorde at turboen havarerte?

Skrevet

Ja synes det er skikkelig vrient jeg også, har AC på min også, så dette virker til å være noe dritt.. Har bilen stående på bukk, men er vanskelig å komme til under også :/

Den har gått dårlig i lengre tid, helt siden jeg kjøpte den.. Kjørt med den ca 30 000km, å hadde den på verksted, å der mente de at turboen fikk en overladning.. Den var skikkelig daukjørt når jeg fikk den, så har byttet og rensket stort sett det som var.. Tror muligens den havarerte pga av mye tomgangskjøring/daukjøring, slik at den har fått overlading.. Den har bare gått 156 000km, så synes den havarerte ganske tidlig..

Skrevet

Når jeg skulle montere den nye, måtte jeg uansett under bilen for å komme til for å få en brakett på plass og få røret på igjen. Tror bare jeg tok løs den blanke metallplata, og noe plast under. Fort å greitt uansett.

Min gikk også dårlig, 0-100 på 15.5 sek... (136 hk) Renset LMM og den gikk som en kule, men det holdt bare noen timer. Shoppet ny og forbedret LMM på www.maf-shop.com og fikk motorstyringen omprogrammert. Nå gjør den 0-100 på 11-12 sek og bruker MYE mindre diesel. Men tror egentlig den skal gå enda bedre enn det. Spekulerer om vakuumstyringen fungerer som den skal eller om EGR fusker. Har gjort ren intercooler, EGR og innsuget. I innsuget var det nokså mye koks, la den i et bad med en boks kaustiksoda over natten. Ble helt gulle ren.

Mistenker at disse turboene er av dårlig kvalitet, stod "Made in Italy" på min...akkurat det sier mer enn nok for min del. Skal ikke rare greiene til før de får problemer. Vet ikke om du er klar over det, men påse at veivhusventilasjonsfilteret ikke har gått mer enn 50 000-70 000 km. Ett tett filter kan ødelegge tettingene i turboen og vips så har du en turbo som kokser og lekker olje inn i intercooler og motor.

Skrevet

Takker så mye for svar :) Ja når jeg kjøpte den vaska jeg innsuget, skifta egr, wastegate føler'n, skifta Lmm (to ganger), måtte skifte dieselpumpa for eit år siden, veivhusventilasjonen og luftfilter.. Var veldig mye koks i innsuget på min å, men tok det av igår, og da såg det ganske bra ut selv om jeg har kjørt 30 000km siden jeg rensket den..

Virker som om denne turboen er en svakhet på de ja, får satse på denne nye som jeg kjøpte på Gs gjør susen :) Bestilte samtidig med ny veivhusventilasjon, for den såg ikke bra ut nei, så da får vi satse på det blir bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...