danny91 Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 hei, kjøpe bmwen min i februar, og fikk en purring at årsavgiften ikke var betalt.. så betalte den og gikk inn for å få tilbake pengene av tidligere eier.. dette burde ikke være et problem pga det som står i loven, og det ikke fins noen kontrakt som sier at jeg skal betale den. jeg ringte telenor litt etter 3måneder etter jeg hadde ringt til fyren sist, og spurte om utgående tlf utskrift får å få tak i nr hans og få klart å ringt han, siden jeg ikke har lagret nr hans på noen form og tlf min hadde ikke klart å lagra så langt tilbake purra på dem 3 ganger nå om at de skal sende med den utskriften, siste fyren sa at det var slettet, når de 2 andre sa det fantes enda. er det en annen måte å få tak i nr hans på? jeg veit både dato jeg ringte fyren. og bilen sto jo på han, som jeg har navnet på(navnet står ikke på gulesider som jeg fant, var en halv million av han... ) beklager vis jeg skriver en god del feil nå, er rimelig forbanna på telenor's kundeservice akkurat nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Ring biltilsynet, oppgi regnr. å be om nanvet på forrige eier. Skulle ikke være noe problem det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 som jeg skrev ovenfor så har jeg navnet på forige eier. men det er utrolig mange av folk med det navnet på gulesider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Ring biltilsynet, tviler på at det er en halv million personer med samme navn som har eid bilen samtidig så der får du garantert riktig person. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 du får vell litt kontaktinfo av tidligere eier, gjør man ikke?n du får full fornavn ettenavn og by/adresse vil jeg tenkes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 vil du tro at de også har tlf nr til fyren og? sist gang så fikk jeg bare et navn og en adresse. men med det fant jeg ingen nr på gulesider og sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Hei danny91. Mener BT har noe som heter "auto-sys". Du kan be om utskrift av det å der står. nåværende eier og 1 eller 2 tidligere. Bakdelen er seff at adresse til tildligere eier du får er adressen han var registrert med når han regget bilen. Prøv deg på BT og håp han ikke har flyttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Hvis du ber om autosys så får du ALLE tidligere eiere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Hmmmm Du strever etter dette for at tidligere eier skal betale dette året DU skal kjøre bilen?? (om jeg skjønte dette rett) Årsavgift går jo fra Mars til Mars, om du mener han skal betale årsavgift som kom ca 20/3 2011 og du kjøpte bilen i februar blir vel den jobben å kreve inn de pengene like vansklig som å finne figuren?? At han ikke vil betale vet du, for om han hadde det hadde den blitt betalt uten at du fikk purring. Nå vet ikke jeg hva dere har avtalt men jeg hadde nok droppet dette gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Juni 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2011 greit det at jeg skal kjøre bilen på den tiden. men avtalte faktisk ikke noe ang årsavgiften. og ifølge loven sier det at "eier av et kjøretøy de første januar det året er ansvarlig at årsavgiften blir betalt" men så klart, jeg må jo betale den ellers får jeg konsekvensene med avskilting. og siden han tydeligvis ikke viste mye om bilen, som jeg har funnet en god del feil på. pga det loven sier så vil jeg at han da skal betale regningen. høres kanskje idiotisk ut. men jeg føler ikke det etter alle feilene med bilen jeg har funnet. tror dere BT også kanskje kan ha nr til tidligere eier og eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 BT har eieropplysninger i autosys men ikke telefonnr. Du kan få fullt navn og adresse, evt fødselsdato om de gir ut det. Prøv å google epost, nickname ++ ofte finner man eldre foruminnlegg osv hvor tlfnr dukker opp i en gammel salgstråd etc. C Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 Nytter forøvrig ikke være sint på Telenor sin kundeservice for dette. Det er Post og Teletilsynet som bestemmer hvor lenge operatørene får oppbevare slik informasjon. Det du kan gjøre er å ringe og bestille spesifisert faktura for så langt tilbake som mulig. Da får du så langt tilbake som de har lagret. Somregel er det 2-3 mnd. Greieste og RIKTIG måte er å få tidligere eier igjennom biltilsynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Juni 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2011 jeg fotalte telenor at jeg forsto at ting blei slettet etter 3måneder etter norske lover og sånt. jeg fortalte dem at det er håpløst av dem at 2 av dems kundebehandlere fortalte meg at dette ikke skulle bli et problem å få tilsendt meg denne informasjonen. og når jeg venter og venter på dette i posten. så tenke jeg å ringe igjen siden det hadde gått ca 3uker. og da var alt slettet. må si det er veldig håpløst av dem. men får ringe BT igjen og prøve å få tak i noe mer riktig adresse og sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 hvis du vet sånn nogenlunde hvor han bor og hvor gammel han er så kan du jo søke i skattelistene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 23, 2011 Share Skrevet Juni 23, 2011 For og si det slik.... Hadde du handlet bil av meg i februar, og forventet at JEG skulle betale årsavgiften, ja... Hva skal jeg si. Drit og dra er vel ett mulig svar du ville fått da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå