Julian Sommer Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 Jeg har, som mange andre, intensjoner om å begynne med drifting. Hvorfor ikke flere gjør virkelighet av det vet jeg ikke, men jeg skal i hvertfall gå inn for å gjøre dette! Det jeg da lurer på, er hvordan man går fram når det gjelder kurs og konkurranse? Er vel noen kurs hver sommer på Våler/Rudskogen. Noen som har gjort dette, eller på annen måte vet en fornuftig fremgangsmåte, og evt. ca priser? Kom også med dine meninger om hva en nybegynner-bil BØR ha/være god for, og hva slags bil (les BMW) det burde være! Selv har jeg tenkt på e30 eller e36. Hilsen en som forguder lyden av turtallsperre og lukten av brent gummi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 jeg skal begynne med dette også. men problemet med dette er at man tror hva det koster.. og ganger det med 3x ca:p det er en helt utrolig dyr hobby som de fleste ikke har råd til=( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 Fredric Aasbø begynte vel i en E30 med M5 maskin. Det funka jo tydeligvis ganske bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchestr Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 Vet det finnes mye nyttig informasjon ang dette på powerdrift sine hjemmesider. Kreves litt før bilen kan bli godkjent og få lisens. E30 høres alldeles ikke ut som en feil bil å starte med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 Du må nok skaffe deg noen sponsorer og vise hva du er god for før du starter seriøst. Koster flesk å drive med dette. Selvfølgelig kan du starte enkelt, men da må du jobbe for å få det til. E30 og M5 maskin er jo noe som fungerer veldig bra. Da kan man klare det "ganske" billig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 Ikke tenk så omfattende ennå. Få stabla en bil på beina og prøv deg fram. Å hive seg på "proff" nivå sånn umiddelbart kan gi en baksmell, det er ikke alle som mestrer drifting like bra. Dumt å ha en bil til 250k fullpreppet, også klarer man ikke å holde basic øvelser. En E30 er kanonbra bil å starte med, men den er noe hard på kontraen pga kort akselavstand. Men dette kan man ta inn til sin fordel på andre måter. Sponsorer må du nok bevise deg til. Motorsport er veldig selv-bærende, der man får lite gratis. Så er man nødt til å være et vinnende vesen for å kunne hente store sponsoravtaler, og kunne fronte seg selv/teamet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 Mitt tips er å kjøpe en ferdig rigga japse, de får du for et slikk og ingenting. Også heller bygge sin egen bil etterhvert, når du har kommet litt inn i det, og begynner og få dreisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 når du mener du kan få en ferdig rigga japse bil for en slikk og ingenting, hvor "billig" vil du mene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zibiri Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 JapanAuto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 Fredric Aasbø begynte vel i en E30 med M5 maskin. Det funka jo tydeligvis ganske bra! han hadde 3 liters m3 motor!!! s50b30. Med vanos som ingen visste om virket eller ikke Ang drifting, så tror jeg det er viktigere at du er ivrig og ikke gir opp, enn at du er stinn av gryn. Aasbø er selve skolebok eksempelet på at vilje betyr mer enn penger. Eksempelvis hjulkjørte han E30en til finnland for å være med i scandinavian drift, driftet og herjet med den der borte, og hjulkjørte hjem. det hadde ingen andre gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2011 Bra med svar her alt, takk for det! Er nok ikke til bare min fordel at vi har en tråd om dette, så vi får bare kjøre på med nevenyttig info ettersom vi vet noe/finner ut noe Jeg er på ingen måte stinn av gryn, men har vurdert å prioritere dette nå i noen år, og jommen skal jeg gjøre det også. Man lever bare en gang, og når drømmen ikke er større så har jeg bestemt meg for å bare kjøre på, fordi det virkelig er dette jeg vil. Håper flere følger tankegangen min. Mistet en god venn i bilulykke i dag, og en til er fortsatt alvorlig skadet, så kanskje det som pusher litt på at jeg skal gjennomføre noe jeg "drømmer" om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 Et par ekspempel på billige japser: http://japanesecars.no/car.php?carID=32 http://japanesecars.no/car.php?carID=14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 En kompis av meg gikk til innkjøp av en ferdig-rigget japsebil til ca 50k, og han jobber seg opp fra bunn av. Lite sponsorer og må betale alt selv. Han har holdt på i 2 år nå og blir stadig bedre, og det blir bare mer og mer sponsorer på bilen Men så var han på treff på Våler, og på hjemveien ble han stoppa av onkel blå og mista lappen for 5mnd! Det betyr jo da at hele sesongen hans ryker, så den er jo litt lei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 Hehe, kjipt med det førerkortkravet til NBF ja. Nå har vel fått til en juniorklasse som slipper førerkort dog? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 eg ville ha valgt jappse bil. eg hadde ein skyline r34 gtt. å den var mykje lettare å handtera syns eg. spinner sykt lett å kjøpte kaaz diff til den so det var vel nesten full sperr:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå