sandalius Skrevet Juni 11, 2011 Skrevet Juni 11, 2011 Bilen min (E87 120D 2005) har nå rullet ca 130.000 km og jeg har nå lyst til å gjøre bilen "ny" da den begynner å bli litt mer slakk her og der en da den var ny. Har allerede byttet til Bilstein dempere, men lurer også litt på å bytte diverse foringer. Mitt spørsmål er da hvilke foringer jeg bør bytte? Er jo et hav av foringer, men regner ikke med det er nødvendig å bytte alle for å få nybil følelsen tilbake? Noen som anbefaler Powerflex? Takker for alle svar
bmw120d Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 har en 120d jeg, rullet 170.000km ikke byttet noen foringer enda så ville ikke anbefalle å bytte noe før det begynner å klunke under der anbefaler powerflex hvis du skal kjøre på bane, men det kan også gi litt mer støy,
bmw cab Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Er en standar feil på e87,og det er knirkeforinger bak.Dra opp håndbrekket maks,og gyng litt på bilen.Hører du knirking bak så kan du begynne med de.Jeg har byttet på min,og min har kjørt 87000 km. Men uten om det så trenger du strengt tatt ikke bytte noe,hvis ikke du har alt for mye penger da?,hehe
sandalius Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 Takk for svar! Min har rullet ca 130.000 nå, og det er vel ingen ulyder fra noe som helst, har bare en følelse av at bilen ikker er like "tight" som når den var ny Men som du sier, penger vokser ikke på trær Har lurt litt på å bytte foringene til kasterstaget da dekkene slites litt fort, noen som har erfaring med dette? Kan også være min kjørestil som gjør at dekken blir slitt på ytterkant?
TRF Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Hei og takk for sist Kasterstagsforinger er et "ømt" punkt på bmw, det er ofte nok at disse begynner å bli myke/små sprekker, så har du vibrasjoner når du går på brems forsiktig. Enkelt å sjekke, bare å få løfta bilen og ut med bolt, så ser du hvordan de ser ut. Forøvrig så vil "frisk" kjørestil, og spes hvis du har litt hard turn in, spise ytterkant på de fleste dekk ja.
sandalius Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 Takk for sist Bilen går fortsatt som ei kule etter at du utøvde din magi på motoren Mistenker at du har rett med kjørestilen, da jeg kjører på en meget svingete vei til jobb som får konsekvenser for dekkene. Skal sjekke kasterstag foringen når jeg får tid. Så tror jeg at jeg drøyer bytting av foringer til det begynner å lage lyder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå