Gå til innhold

E30 med M30B35, 3,7 Ac Schitzer Trimes til over 800hk

w-132
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, eg har akuratt kjøpt meg ein 3,7 Ac Schitzer motor så skal Trimes ganske heftigt, eg har ein E30 som skal oppusses, den er heilt plukkt å holder på med rust sveising, så ville eg ha ein heftige motor, så kom eg over denne AC Schitzer motoren eg bare måtte kjøpe (bilder kommer) så vill eg trime den og ha over 800hk, eg vill bytte abselutt allt, tenkt å bruke ca 70-100 tusen i deler i motor med Datasprut og Turbo osv :D

men eg ser nesten ingen andre har denne motoren, det er jo ein 6sylindra orn 3,5liter å skal passe i e30 men bare nye motor feste fra Koed.com,, er det noen så kjenner til denne motoren? eg lure ganske møje på hvor eg skal kjøpe stempel, råder, oringetoppen, osv? får eg vill ha allt sjikkeligt :D å denne E30 skal bli heftige, men eg trenger og Bunnpanne fra ein 3,5 12v får det er det denne motoren er org, håper folk liker prosjekte, å vill hjelpe meg :D

Bilder kommer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du hører med jaas Performance gutta innpå her så kan vel de en ting eller to om m30 motoren. Anders der bygde en m30 med rundt 800hk tror jeg det var. Høres i alle fall spennende ut det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m30b34(5) er ganske vanlig motor i bmw'er ifra 60-90 tallet ifra 5-6-og 7 serien.. er endel som har disse i e30'er også :)

m30 er en solid motor som får sykt med moment og hesten kommer litt seigt på men di kommer. hehe. så denne 3,7l motoren lå på finn til 10 lapper, flere som vurderte den her :P

skal du ha den i en e30 må du ha bunnpanne ifra en e34 530-535 event e32 730 og 735.. disse har også m30 motorer. du trenger også spesielle motorfester som du får kjøpt på koed til e30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke hørt om jaas Performance, men skal bli ganske heftig, neste sommer skal den vær klar :P

jepp eg vett om motorfestene fra koed, ja eg kjøpte den motoren på finn, eg trur det kan bli ein motor å trime, å dere skal få masse bilder under oppusing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slipper du å bygge motor, og kan kjøre iår :wink: Den motoren har det som trengs for en stabil m30 med en god del hester. Litt mindre volum, men det trenger ikke å bety kjedeligere motor med tanke på karakteristikk :)

Motorfester kan vi ordne til deg ja. Send en pm om interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg som skal selge den motoren. Som det står i tråden så selges den komplett med kløtsj, girkasse, mellomaksel, trykkrør, intercooler od downpipe, motorfester, radiator.... Så godt som nøkkelferdig. Er bremsa til 640hk på hjula, dvs 7-750hk i motor.

Send et pm hvis det et interessant.

Mvh

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk, eg må nok bygge min sjøl, bilen blir ikke klar i år uansett, må sveise rust osv, bilen skal være klar til mai neste år, får eg vill bruke god tid på bilen og motoren sånt alt blir bra :D

å det er jo ein selvfølge å bygge motoren sjøl er best :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...