Mr.Silver Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Synes det er bra at du faktisk gjorde noe med det jeg Ta lærdom av det gutta lengre oppe skrev og husk det til neste gang IX er iallefall en underholdende bil som du kan få det mye morsomt med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Istedenfor å gjøre narr av fyren, Larsen du trenger ikke oppføre deg som en verdensmester. Kom med råd og tips heller! han legger det jo ut her for å vise at han faktisk gjør noe med rusten. og da er det jo mye bedre at han får gode råd og tips. Istedenfor at folk skal føle seg bedre på hans bekosting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Istedenfor å gjøre narr av fyren, Larsen du trenger ikke oppføre deg som en verdensmester.Kom med råd og tips heller! han legger det jo ut her for å vise at han faktisk gjør noe med rusten. og da er det jo mye bedre at han får gode råd og tips. Istedenfor at folk skal føle seg bedre på hans bekosting. Uffda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Det er eddiksyre i silikon, bruk heller tech7 eller sikaflex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 han tørr jo faktisk og legge ut bilder av rusten og prøve og gjøre noe med det, er noen her inne som skjuler rusta veldig godt.. nå har han fått mange tips som kan gjøre han bedre på det med rust, da behøver faktisk ikke alle og komme og slenge masse shitt, han gjør jo det beste han kan.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 alle kan gjøre feil, jeg synes han har gjort en bra jobb jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Er så festlig at enkelte her inne tror de er verdens beste, har verdens fineste bil og opptrer som en stor kronidiot ovenfor andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Er så festlig at enkelte her inne tror de er verdens beste, har verdens fineste bil og opptrer som en stor kronidiot ovenfor andre. Uten å nevne navn så tror jeg de fleste skjønner hvem det er snakk om her Er så absolutt enig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 x1 \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 hvem da?hvem da?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Forumets dummeste rust reperasjon, ja kan vel være får vel ta lærdom, har ikke fikset mye rust i mitt liv men trodde ikke at silikon ville reagere mot metall når der ligger både rustbeskyttende og lakk over? er jo bare rundt selve lokket jeg har hatt en stripe med silikon ikke noe som ligger direkte mot metall. Burde vel forsatt fjerne dette da ? pusse ned igjenn og heller sveise og kjøpe en pakning om dem finnest? lokket er jo helt ubrukelig nesten, kansje jeg bare skulle lage en ny Lære skal man gjøre hele livet, stopper du å stille spørsmål lærer du ikke så fort. Ut fra det ene bildet så ser det ikke ut som det er SÅ mye rust det dreier seg om. Hadde jeg vert deg så hadde jeg tatt utav alt av teppe og sjekka mere. En E30 er sjelden eller aldrig rustfri i gulvet. Til overflate rust pleier jeg å bruke stålbørste på vinkelsliper og boremaskin, så tar man en vurdering om plata blir for tynn eller ikke om man skal sveise. Min E30M3 som er kjørt nå 122.000km sveisa jeg en haug med rust i gulvet på i vinter. Mye av det var ikke synlig fra oppsiden inni bilen og heller ikke under siden det var dekka med understells masse. Men jeg gravde og ville vere sikker på at det ikke var noe, noe det tydligvis var. De mest utsatte plassene er i hjørnene på gulvet forran ut mot framskjermen. Sånn ca der som de firekanta platene er under bilen, de bør fjernes uansett og sveise på flat plate. De samler noe sinnsykt med dritt og vann. Så ruster det ut fra den til alle kanter. Som beskyttelse er det ikke noe lurt å kjøpe det billigste de har på Europris. To komponents Epoxy eller syregrunning er det beste på bart metall. Jeg fikk tak i noen spray bokser med to komponent som du punkterer i bunn for å løse herderen, kosta 300 spenn for 1 boks på 500ml. Til liming av slike lokk og tetting av skøter er det jo selvsakt best å bruke karrosseri kitt, som er egnet for slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutern_e36 Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Bra innlegg Larsen! Håper trådstarter kommer tilbake og leser det..! Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuborgs Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2011 Ja sitter på jobb nå og har pause, gøy å se at folk backer meg opp forventet kritikk og her var mange gode tips skriver mer når jeg kommer hjem og ikke sitter på mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Glemte: Jeg hadde også vann i bilen, og tok ut teppet når jeg begynte rust arbeidet. Det låg da på garasje gulvet i 3mnd eller noe slik. Når det nermet seg at jeg skulle ha det i bilen så var det fortsatt søkk vått. Måtte vente til en solskinns dag så jeg fikk legge det ute. Da la jeg det ut før jobb en morgen og tok det inn når sola gikk ned, da var det til slutt tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuborgs Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2011 Da har jeg kommet hjem! ringde en kompiss som jeg lånte silikonen av, han mente at denne ikke skal vere skadelig for bilen, han bruker denne silikonen til rørleggerjobber der han bruker den på messing metall og stål, husker ikke hva han kalte denne silikonen men var noe med våtsilikon eller noe slikt, noen som mener at jeg forsatt burde fjerne det jeg har laget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå