Gå til innhold

E39: Nå tak i koblinger bak hanskerom og sikringsboks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Sitter og lurer på hvordan i alle dager man skal nå tak i alle koblingene som er bak hanskrommet, oppi hullet bak metall plata?

Oppom der GM3 modulen sitter.

Lurer på og installere DWS og da må jeg koble noen ledninger i et "Splice Point" oppi der. Men sånn jeg ser det nå, er det helt umulig og komme til oppi der #-o Ser ut som det finst andre bokser også der, så må da være en god måte og nå tak i dem på?

Håper noen vet noe om dette! :)

Skrevet

Prøv med en liten plastslange for luft påteipet et skrujern, der spade kontaktens bakdel tilpasses/ dyttes inn i slangens hull, demonter det som er muligt rundt så det blir plass til å banne på, samt godt med lys så en ser fargekodene.

Skrevet
Prøv med en liten plastslange for luft påteipet et skrujern, der spade kontaktens bakdel tilpasses/ dyttes inn i slangens hull, demonter det som er muligt rundt så det blir plass til å banne på, samt godt med lys så en ser fargekodene.

Det har jeg allerede prøvd, funket ikke.

Skrevet
Tror ikke det er "lett" vis du ikke tar ut hele dashen...Jeg demonterte ganske mye og kom fortsatt ikke godt til

Det var som faen da :?

Hva skjer om man må bytte noe oppi der da? Ser ut som det ligger vertfall ei sikring der, og muligens noen bokser også helt øverst oppi der :?

Skrevet
Tror ikke det er "lett" vis du ikke tar ut hele dashen...Jeg demonterte ganske mye og kom fortsatt ikke godt til

Det var som faen da :?

Hva skjer om man må bytte noe oppi der da? Ser ut som det ligger vertfall ei sikring der, og muligens noen bokser også helt øverst oppi der :?

Er vell meningen at man skal levere den til bmw da :P

Skrevet
Fjerna alt det der jeg... Fortsatt vanskelig og komme til men du får det sikkert til ;)

Ja det har jeg også selvfølgelig gjort :lol:

Men er fortsatt jævla trangt og knotete oppi der :mrgreen:

Skrevet
Hei,

Lurer på og installere DWS og da må jeg koble noen ledninger i et "Splice Point" oppi der.

Hva er DWS??? #-o

Skrevet
Hei,

Lurer på og installere DWS og da må jeg koble noen ledninger i et "Splice Point" oppi der.

Hva er DWS??? #-o

Det heter vel egentlig RDC, eller RPA.. DWS er navnet på boksen som styrer systemet.

Det som overvåker dekktrykket, ikke det systemet med sensorer i hver felg, men går på rotasjon på dekket. Så om du mister betydelig mengde luft (Noen som hadde testa, at den reagerte på ca trykk fall på 20PSI eller noe), Og da får du melding i IKE om "Tire Defect" om du punkterer og ikke merker det. :mrgreen: Reifen druck control heter det vist :) Men som sagt så er det 2 systemer :)

• 3 weeks later...
Skrevet
DrAr opp denne jeg... Ligger kablene klare til kontrollmodulen? Så man kan få tak i delene og koble til? HvA med brytern?

Nei, derfor jeg spurte om hvor man enklest kan nå tak i alke abs sensor ledningene :) får jeg tak i dem er det ikke så stort problem :)

Skrevet
DrAr opp denne jeg... Ligger kablene klare til kontrollmodulen? Så man kan få tak i delene og koble til? HvA med brytern?

Nei, derfor jeg spurte om hvor man enklest kan nå tak i alke abs sensor ledningene :) får jeg tak i dem er det ikke så stort problem :)

Akkurat:) men er ikke det systemet du vil ha litt "jall" med måten det måler dekktrykket på a? Bedre med sensorer i felgen?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...