Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 90 modell e30 som hadde en sur m40 motor, nå har jeg satt inn en m20b25 å begge motorene var 90 modell, jeg har byttet alt av motor å drivverk samt ledninsnett til motor å alt av deler er tatt fra samme bil.. (delebil)

325 motoren har både gnist på plugga og den får bensin, men det er ikke anntydning til liv, det må jo være noe med at dyser eller noe ikke åpner? har noen vært borti dette? er det noe jeg mangler eller har glemt? :?

ug4ujtokyhiocjy10lpl.jpg

Skrevet

har du husket å jorde motor?

satt bensin tur/ retur på rett plass?

går bensinpumpen?

kople av bensintilførsel, legg slangen i flaske, og vri om nøkkel i 2 sek.

Skrevet

Du sier jo den har gnist og bensin.. men den får ikke bensin?....

Ta noen dråper olje neri hver sylinder og skru igjen plugga og prøv å fyr igjen :)

Skrevet

det er både gnist på pluggene og det kommet bensin trykk helt til dysene, men er ikke anntydning til liv, motoren går rundt som den skal, og har nok av jording :) det virker som om det er dysene som ikke vil åpne på noe vis å jeg har prøvd å bytte jerne, men ingen ting hjelper :(

Skrevet

Dra om på starten littegrann, skru ut pluggen og sjekk om den er våt/lukter bensin. Da finner du fort ut om den får bensin eller ikke :P

Skrevet

plugga er helt tørre, men fortsatt gnist på di, det virker som dysene IKKE åpner! det luker ikke bensin selv om jeg har sjekket at bensintrykket å det er på et sted mellom 2,5 og 3 bar! :?

da jeg kjører den på starteren er det akkurat som jeg har glemt å sette på coil ledningen, selv om den er der den skal være! :)

det må være en feil et sted med elnettet!?!?!?

for å være ærlig er jeg ikke noen rakettforsker da det kommer til elnett, men jeg er 98% sikker på at det må være noe feil et sted med det...

Skrevet

ja, det kunne jeg jo gjort, men tror du det kan være feil med den da? :) går ikke den bare til tenninga?

som sagt virker det som det er noe med elnettet som gjør at ikke dysene åpner :?

Skrevet

Nei, den gjør ikke det skjønner du, for den sender signaler til hjerna som igjen samkjører åpningstider på dysene og tenningstidspunkt..

Ja, det kan jo igrunn virke til det da;)

Men dette kan du jo måle deg fram til da, ved å måle om det er spenning i kontaktene inn på dysene..

Skrevet

ja, jeg tenkte jeg skulle måle kontaktene da, men er litt mer jobb å måle dem da alle dysekontaktene sitter sammen i en plastrekke så jeg skal stikke å få tak i en trigger nå for er jo lettest å bytte den ;) å er jeg riktig heldig får jeg tak i en trigger som virker hos hoggeriet som ligger 400 meter unna verkstedet mitt :)

Skrevet

da har jeg prøvd to "nye" triggersensorer å det hjalp ingen ting gitt.. å det skjer ikke så mye da jeg prøver å måle kontaktene til dysene :? :?

noen flere tips? :)

Skrevet

Nei, jeg håper du måler mens noen kinner da ;) hehe

Du får nesten bare ta ett multimeter og pipe deg fram til om det er kontakt mellom alle dyser og hjerna da.. Er jo brudd en plass!

Også kan du begynne med å sjekke om det er kontakt mellom temp føleren til sprutet og hjerna... :)

Skrevet

ja, jeg fikk jo seff med meg noen til å dra den på starteren mens jeg målte da :P

motor kontakten ved sikringsboksen er det jo ikke like mange stikkere i da som det er i resten av ledningsnettet ut til motor! har det noe å si? :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...