Gå til innhold

trenger litt hjelp / svar angående lakkering

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fjernet litt rust på e36 min, ettersom dette er en bruksbil så lakkerte jeg selv.

Fargen på bilen er granitsilber etter at jeg har fått på klarlakk så ble fargen litt lysere en resten av bilen.

Er det noe jeg kan gjøre med dette?

Kan det ha noe med at jeg brukte en lys grunning?

Er det sjanse for at det blir greit med en grundig lakkrens på resten av bilen???

Håper på svar ettersom det er litt tamt å kjøre med lyse flekker på bilen:P

Skrevet

syntes det var rart at de lakerte punktene ble lysere, de burde jo ha blitt mørkere da sikkert resten av lakken på bilen din har falma.

men fikk du et godt tykt lag av lakk på de punktene du lakkerte eller tok du et lag og et lag klar lakk? var fargene like før du tok på klarlakk? finnes klarlakk som har litt mørk toning i seg, kan hende du har brukt feil klarlakk

Skrevet

la på 2 lag med lakk og 2 lag med klarlakk. jeg vet ikke jeg nei, kjøpte jo lakken på thorshov og da gikk jeg jo og spurte etter klarlakk til den type lakk som jeg hadde plukket fram og da hentet han den klarlakken til meg. så hvist fyren hadde peil så skal det jo være rett da?

Skrevet

Jeg ville kjøpt ordentlig lakk. Nå vet jeg ikke hvordan lakk Torshov har eller om dem laget/blandet det du fikk, men jeg fikk et bra resultat når jeg lakket frontplaten til min.

Jeg kjøpte syregrunning, lakk og klarlakk hos billakkspesialisten på St.Haugen i Oslo.

Skrevet
la på 2 lag med lakk og 2 lag med klarlakk. jeg vet ikke jeg nei, kjøpte jo lakken på thorshov og da gikk jeg jo og spurte etter klarlakk til den type lakk som jeg hadde plukket fram og da hentet han den klarlakken til meg. så hvist fyren hadde peil så skal det jo være rett da?

Hei

Er det spraybox lakk du har brukt?

MVH

Eirik nils

Skrevet

ja, jeg brukte duplicolor spraybox lakk. er det noen som har noen slags erfaring med den type lakk? skal prøve å polere bilen med sånn pigment polering. kanskje det vil hjelpe?

Skrevet

Stikk innom Lakkspesialisten på Leangen og be dem lage lakk til deg.

Også får du dem til å anbefale deg grunning og klarlakk.

Tror nok du vil få et bedre resultat når du bruker "skikkelig" saker.

Jeg har ikke så god erfaring med Duplicolor.

opp
Skrevet

tror jeg bare skal prøve å polere bilen med pigment polering evnt lakkrens, gidder ikke å legge så mye penger på akkurat den bilen. men tusen takk for alle svar, nå vet jeg hva jeg må gjøre neste gang:)

Skrevet

Hei

En vill aldrig oppnå et tilfredstillenes resultat med spraybox spesielt med å prøve å flekke ut grå metalic,for å si det sånt så kan det være en utfordring for en dreven billakkerer å flekke ut sølvmetalic eller lignenes gråfarger,en må som regel lakkere mye større områder på bilen for å få fargen til Å SE LIK UT.Dvs at lakkerer en forex BMW sin sølvfarge 244 å skal lakkere kun en hel dør da blir som regel bakdør/baksjerm og fremdør/fremsjerm også lakkert for å ungå ikke bare fargeforsjeller men skjolder som kommer der en slutter å sprøyte fargen på.

Håper dette va en god forklaring?

MVH

Eirik nils

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...