hao Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Ja, tenkte å ta en titt på det nå faktisk. Men hvor mye koster diagnose egentlig? Rimeligste jeg fant var 300,- på verksted. Det var for å koble til sa han. I ettertid usikker på hva han mente med det
sufii Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 aha, det er jo ikke så ille. Men jeg koblet av alle coilene en etter en imens bilen gikk på tomgang, og bilen gikk mye dårligere. Men en av coil hettene hadde olje på seg, og da jeg så i tennplugghullet så var det litt olje rester der. Hva kan dette skyldes og hva er symptomene ?
hao Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 aha, det er jo ikke så ille. Men jeg koblet av alle coilene en etter en imens bilen gikk på tomgang, og bilen gikk mye dårligere. Men en av coil hettene hadde olje på seg, og da jeg så i tennplugghullet så var det litt olje rester der. Hva kan dette skyldes og hva er symptomene ? Skyldes dårlig toppdekselpakning og symptomene er fjusking
sufii Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 Da er det vel bare å bytte toppdeksel skruer, samt pakkningen? Eller skal jeg prøve på å rense tennplugghullene og kjøre på med nye NGK plugger. Siden det bare var i en av coilene det var olje, og det var veldig lite?
hao Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Prøv å gjør reint å se hvor lenge det holder. Lekkasjen i seg selv er ikke farlig. Mulig du kan bruke de gamle pluggene også. Hvis det fjusker fortsatt ville jeg skiftet pluggene. Uansett er det god økonomi i å ha bra plugger da.
sufii Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 Ja, tenker å gjøre reint å bytte plugger. Pluggene har stått i bilen nå i snart to sesonger. Så kanskje på tide. Men da renses jeg bare alt som er å prøver med nye plugger, hvis det fremdeles er fusking, så bytter jeg toppdekselpakning. Tusen takk for hjelpen. Kommer tilbake med respons om hvordan det går.
scoot Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 En kompis av meg slet med dette på begge sine to E36r, løsningen ble å kjøpe et sett med brukte coiler på ebay. Og hver gang løste det seg med å finne coilen som var defekt, samt kjøre på med 6 freshe nye NGK plugger.
sufii Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Skrevet Juni 19, 2011 Ja, men gidder ikke å bruke penger på coiler dersom det ikke er problemet. Renser plugghullet først, og kjøper nye NGK plugger, derfor det ikke hjelper så skal jeg vurdere å kjøpe coiler eller bytte toppdeksel pakning.
ArneTorsen Skrevet Juni 2, 2013 Skrevet Juni 2, 2013 Bump, har akkurat det samma probleme på min e46! Hender det at din fusker så masse at den dør ut?
AdrianK Skrevet Juni 2, 2013 Skrevet Juni 2, 2013 veivhusventilasjon ofte tilfelle på e46 .. holder på å bytte det på min no.. Symptomer eg hadde var at dro ved køkjøring, jagde på lavt turtall og gikk ujevnt automatgirkasse derfor den dro ved køkjøring
sjurab Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 er godt å se at eg ikkje er aleine me slikt problem.. håper det er noen som kan hjelpe meg og.. har ein 320i e36 som fusker på tomgang og ved gasspådrag opp til 2500-3000omdreininger.. etter 3000 går den fint som faen... virker som den får for mye bensin?? ved hurtig gasspådrag så smeller det i luftfilteret... har byttet coilene,pluggene,lmm,belgen etter lmm, tempsensor og brukt feilsøkingsdata på verksed uten hell:( har hørt snakk om at det kan være kam sensoren eller veiv sensoren..men for å slippe å bruke flere tusenlapper på nye deler som folk kansje trur små skiftes så håper eg på at det kansje noen som er nesten 100% sikker på at di vet ka det er eller har opplevd slik før...:) samt har og sjekket lambda, og har sprøytet nedi startgassfor å seom det evt er hull på ein slange..men ingenting virker.
sjurab Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 alle coileneer byttet.og kontrolert igjen for 1 månedsiden.ingen olje på verken plugger eller coiler...
scoot Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 Byttet til nye originale eller uoriginale? Sjekket at jordforbindelsen er god?
sjurab Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 jepp. koblet alle fra en etter en uten endring... mn kan det vere kam sensoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå